  • Data: 2011-10-14 13:53:40
    Temat: Re: [co wybrać] Nowy (używany) samochód rodzinny
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-12 18:06, Franc pisze:

    > Nie idę tylko w minivany, na liście są tez 2 "duże" kombiaki (AR159 i Toyka
    > Avensis) i jeden "średni" (PUG307SW).
    OK, tylko że 159 to nie jest dla wygody ale przyjemności z jazdy. :)
    Wygodnie to ma tam pasażer i kierowca przednich foteli z tyłu max 2 osoby.

    > Ogólnie potrzebuję samochodu który ma duży bagażnik w trybie "normal", z
    > możliwością pakowania pod dach (czyli kombi/minivan), jest szeroki co by było
    > przewieść 3 osoby dorosłe i 2 dzieci na fotelikach, i ogólnie ma wystarczającą
    > dużo miejsca z tyłu by osoba słusznego wzrostu i tuszy mogła tam się zmieścić.

    Możesz sprawdzić nowe mondeo liftback ma poniżej 4.8m (z 2cm). Na pewno
    2 foteliki i osoba obok z tyłu się zmieszczą bez problemu.

    Względnie sprawdź skode superb ale tutaj długość będzie problemem.

    > Dlaczego minivany są mniej wygodne i nie nadają się do podróżowania?

    Minivany są oparte o płyte podłogową kompaktów w większości a wiec to
    duże ograniczenie zarówno szerokości jak i miejsca w środku - rozstaw
    osi. Dlatego wysoka osoba z tyłu będzie miała mniej wygodnie niż auta w
    klasie średniej - mniej mięjsca na nogi.
    Po za tym szerokość będzie mniejsza a tobie zależy na dwóch fotelikach
    obok siebie plus dodatkowy pasażer - w takim razie tylko szerokie auta
    seg D np właśnie mondeo czy jeszcze szersza w środku skoda superb.

    > Zawsze mi się wydawało, że siedzenie prosto na dość wysokim fotelu jak
    > najbardziej jest wygodne.

    Niestety jesteś w błędzie. Wygodniej się wsiada ale na dłuższe trasy
    jest zdecydowanie mniej wygodnie. Pozycja siedząca taka jak autach seg D
    jest zoptymalizowana do długich tras czyli wygoda przede wszystkim.
    Minivan to auto do miasta aby pomieścić większą liczbę osób z opcja na
    dalsze wypady. Po za tym minivan jest wyższy wiec znacznie gorzej się
    prowadzi, ma większą powierzchnię czołową a wiec i więcej spala paliwa,
    jest także głośniejszy w środku z powodu większych oporów
    aerodynamicznych. Te ostatnie elementy są bez większego znaczenia w
    mieście ale na autostradzie czy innej szybkiej drodze nabierają ważnego
    znaczenia.

    Oczywiście jest i druga strona medalu - autami seg D gorzej się parkuje,
    zajmują z reguły więcej miejsca i trudniej określić gdzie się kończy
    przód a gdzie tył. Na to są oczywiście czujniki parkowania.

    > Łatwiej się wsiada jak bolą plecy.
    Tak, to jest zdecydowanie na plus minivanów.

    > Rozumiem, że
    > SUV'y to zuoo, bo przy tych samych gabarytach co kombi klasy średniej w
    > kabinie jest mniej miejsca ale w minivanach?

    W m3 być może ilość miejsca w kabinie w minivanie co aucie seg D będzie
    podobna ale to dodatkowe miejsce masz powyżej wysokości głowy ;) zamiast
    przy podłodze, gdzie jest najbardziej potrzebne. Innymi słowy
    powierzchnia w m2 podłogi będzie większa a autach seg D natomiast w
    minivanach objętość będzie podobna jak w seg D.

    Rafał