  • 1. Data: 2009-09-13 06:19:46
    Temat: co wybrać?
    Od: "sov." <s...@g...pl>

    Canon EF-S 17-55 mm 1:2.8 IS USM
    czy
    CANON EF 17-40 mm f/4.0 L USM
    ???

    Wiem, że takich pytań było setki...
    Co wybrać dla Canona Eosa 50D?

    Mam obiektywy:
    Canon EFS 18-55 1:3.5-5.6
    Canon 50 f/1.8
    Sigma 70-300 1:4-5.6

    Biorę pod uwagę także:
    Tamron 17-50 2.8
    Tokina 16-50 2.8
    Sigma 17-70 2.8
    Sigma 18-80 2.8

    Poradźcie, bo można się w tym pogubić :-)
    Czytam opinie i testy na optyczne.pl, czy jest jeszcze jakiś inny serwis,
    który testuje taki sprzęt?

    Czy odważylibyście się kupić obiektyw na eBayu? Jak zawsze tam jest taniej
    niż gdziekolwiek w Polsce :/
    sov.

  • 2. Data: 2009-09-13 06:47:45
    Temat: Re: co wybrać?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Sep., 08:19, "sov." <s...@g...pl> wrote:
    > Canon EF-S 17-55 mm 1:2.8 IS USM
    > czy
    > CANON EF 17-40 mm f/4.0 L USM
    > ???
    >
    > Wiem, że takich pytań było setki...
    > Co wybrać dla Canona Eosa 50D?

    odpowiedz na to pytanie jest natychmiatowa.
    dla systemu aps-c lepsza jakosc odwzorowania daja obiektywy 17-50 /
    2,8 tamr i 17-55 2.8 is niz 17-40.
    ten ostatni jest koncypowany dla FF i tam jest niemal cudo

    koncentrowalbym sie na dwoch pierwszych.
    tamron i canon sa optycznie rownowartosciwe.
    canon pracuje ciszej i ma Is co pozwala na zdjecia w gorszych
    warunkach oswietleniwych.

    za to jest duzy i ciezki i ponad 2 razy drozszy.

    w fotogrtafii outdoor tamron jest rownowartosciowy c canonme , jesli
    lubisz wedrowac to jednak ze wskazaniem na tamrona ze wzgledu na
    mniejszy gabaryty i ciezar.

    w fotografii indoor lepszy jest canon - cichszy , ma is.

    ja zakupilem jakis czas temu tamrona i jestem zachwycony , nie mam sie
    o co przyczepic , rysuje znakomicie,.
    widac pewne oszczednosci , ktore porobili konstruktorzy ale tam gdzie
    nie maja one najmniejszego wplywu na jakosc -co mi imponuje.

    c50d nie jest lekki , z obiektywem canona to juz spora waga , to
    zadecydowalo , ze zrezygnowalem - a tak naprawde decyzja zakupu
    zapadla spontanicznie , kiedy ktos tutaj pokazal zdjecia z tego
    tamrona- byly ostre jak brzytwa. I nie slyszy sie narzekan posiadaczy
    tego obiektywu na jego jakosc.

    > Biorę pod uwagę także:
    > Tamron 17-50 2.8

    o tym pisze.

    > Tokina 16-50 2.8
    > Sigma 17-70 2.8
    > Sigma 18-80 2.8

    nie znam wiec sie nie wypowiadam - nie wiem czy znajdziesz osobe ,
    ktora zna dobrze te wszystkie obiektywy.

> [...]
    > który testuje taki sprzęt?
    >
    > Czy odważylibyście się kupić obiektyw na eBayu? Jak zawsze tam jest taniej

    na ebayu mozesz kupic sprzet nowy ze sklepow oraz uzywany.
    kupujac ze sklepu ryzyka nie masz , zawsze mozesz zwrocic bez dyskusji
    - troche zachodu z tym jest.
    uzywany to zawsze loteria - ja kupilem wiele rzeczy uzywanych ( w tym
    tylko jeden aparat ) elektronicznych i wszystkie predko padly , ludzie
    pozbywaja sie jesli podejrzewaja , ze zywot urzadzenia sie konczy .
    aparat akurat kupilem prawie ze nie uzywany , wiec mam nadzieje ze
    jakis czas wytrzyma.

  • 3. Data: 2009-09-13 10:40:19
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    XX YY wrote:

    > odpowiedz na to pytanie jest natychmiatowa.
    > dla systemu aps-c lepsza jakosc odwzorowania daja obiektywy 17-50 /
    > 2,8 tamr i 17-55 2.8 is niz 17-40.
    > ten ostatni jest koncypowany dla FF i tam jest niemal cudo

    ktoś kiedyś nazwał to szkło eLka dla ubogich
    i w niczym ona nie jest dobra na FF
    a do cuda brakuje kilometrów

    cuda to robi 14-24

    > koncentrowalbym sie na dwoch pierwszych.
    > tamron i canon sa optycznie rownowartosciwe.
    > canon pracuje ciszej i ma Is co pozwala na zdjecia w gorszych
    > warunkach oswietleniwych.

    tamron też jest w wersji IS
    650$

    > nie znam wiec sie nie wypowiadam - nie wiem czy znajdziesz osobe ,
    > ktora zna dobrze te wszystkie obiektywy.

    nie ma takiego szkła jak sigma 17-70 2.8 ani sigma 18-80 2.8

    ale wszystko poza Tamronem 17-50 i Canonem 17-55 nie nadaje się do robienia
    zdjeć
    wybierałbym z tych trzech : tamron, tamron IS, Canon IS

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 4. Data: 2009-09-14 06:55:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    sov. pisze:
    > Canon EF-S 17-55 mm 1:2.8 IS USM
    > czy
    > CANON EF 17-40 mm f/4.0 L USM
    > ???
    >
    > Wiem, że takich pytań było setki...

    Więc poszukaj w archiwum grupy. Sytuacja na rynku jakoś drastycznie się
    nie zmieniła od roku, jeśli chodzi o obiektywy (no, może jest trochę
    więcej wersji stabilizowanych niż przed rokiem).

    > Co wybrać dla Canona Eosa 50D?
    To samo co do Canona Eosa 500D, 450D, 400D, 350D, 40D czy 30D.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-09-14 09:27:58
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Co wybrać dla Canona Eosa 50D?

    Tamron 17-50/2.8 VC, nowa wersja, wyposażona w stabilizator optyczny plus nowe
    powłoki i inne takie - $650.

    Ja wybieram jednak inne podejście do tematu: 15-85 (24-136) IS jako jeden
    ciemny, cichy lens plus trzy, jasne stałki Sigma 30/1.4, Tamron 60/2 macro i 100/2.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 6. Data: 2009-09-14 09:44:20
    Od: John Smith <u...@e...net>

    gietrzy napisał(a):

    > Tamron 17-50/2.8 VC, nowa wersja, wyposażona w stabilizator optyczny plus nowe
    > powłoki i inne takie - $650.
    >
    > Ja wybieram jednak inne podejście do tematu: 15-85 (24-136) IS jako jeden

    Późno bo późno, ale może to wreszcie będzie sensowny obiektyw podróżny
    do Canona. Zobaczymy w praktyce, tak się będzie zachowywał.

    --
    Mirek

  • 7. Data: 2009-09-14 09:48:22
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    John Smith pisze:

    > Późno bo późno, ale może to wreszcie będzie sensowny obiektyw podróżny
    > do Canona.

    Ktoś wspomniał, że jakaś inna firma wypuściła obiektyw o takim samym
    zakresie. Niestety nie powiedział, która. Czy wiecie, o jaki obiektyw
    chodzi i czy można w najbliższym czasie liczyć na inne mocowania???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-09-14 09:52:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Sep., 11:40, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

    > ktoś kiedyś nazwał to szkło eLka dla ubogich
    > i w niczym ona nie jest dobra na FF
    > a do cuda brakuje kilometrów
    >
    > cuda to robi 14-24

    wszystko sie zgadza napisalem " niemal "

    czyli jakosc 14-24 minus jakosc 17-40 = niemal

    ;-)

  • 9. Data: 2009-09-14 10:03:54
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Ktoś wspomniał, że jakaś inna firma wypuściła obiektyw o takim samym
    > zakresie. Niestety nie powiedział, która.

    Nikkor 16-85mm VR - $610

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 10. Data: 2009-09-14 10:05:37
    Od: John Smith <u...@e...net>

    gietrzy napisał(a):

    > Nikkor 16-85mm VR - $610

    W tym wypadku jednak na mocowanie EF bym nie liczył. ;-)

    --
    Mirek