  • Data: 2015-06-20 12:31:00
    Temat: Re: co w cenie 10 tys PLN?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zhbick" <k...@s...de> napisał w wiadomości
    news:55852ffc$0$2187$65785112@news.neostrada.pl...
    > Szukam czegoś ekonomicznego do dojazdów do pracy 2x50 km dziennie.
    > Obecnie służy do tego autko segmentu B z benzynowym silnikiem 1.4 ale
    > z racji tego, że zbliża się do magicznego wieku 20 lat zaczynam się
    > rozglądać za następcą.

    1.) Przy tym budżecie może być ciężko, ale dołóż trochę - powiedzmy 5
    kafli i rozejrzyj się za yarisem (dziesięciolatek).

    2). Jeżeli zaś nie masz tyle, to za corollą E11 (po lifcie, czyli
    2000-2001 (tu już do dychy zmieścisz się spokojnie) a na pakiet startowy
    wydasz pewnie 2-3 tysiące. Auta nie do zdarcia, rudej nie znają (o ile
    nie naprawiane przez Mietka w stodole oczywiście), silniki trwałe,
    zawieszenie nie do zajechania. W tym wieku oczywiście już trzeba będzie
    zainwestować, ale to powiedzmy tarcze, wydech, może łożyska, no i w
    zależności od przebiegu - rozrząd (benzyna - łańcuch, diesel - pasek).
    Corollę miałem od nowości przez dziewięć lat, i zepsuło się w niej tylko
    radio + wymiana akumulatora po 6,5 roku. Kolega ma czternastoletnią
    (liftbacka), do tej pory naprawiał stacyjkę + akumulator. Auto jest
    brzydkie, ale jeśli to nie ma znaczenia i nie trafisz na składankę z
    trzech sztuk, to pojeździsz parę lat, naprawdę. Wersja 1,4 (benzyna) w
    trasie pali poniżej 6 l. Z przyspieszeniem nie ma szału, zawieszenie
    miękkie (dla mnie - za miękkie), ale jako dupowóz sprawdza się idealnie.
    Samochód praktycznie bez wad. Jakość materiałów we wnętrzu - rewelacja,
    tj. i plastiki i tapicerka nie zużywają się, nawet po intensywnym
    użytkowaniu i wyglądają po latach jak nowe, nie szkodzi im także słońce.
    Nie mam doświadczeń z dieslem, nie wiem nic o typowych usterkach itp.
    ale benzynę mogę polecić z czystym sumieniem. Poszukaj hatchbacka, nie
    liftbacka (czyli dwudrzwiowca, nie czterodrzwiowca), bo te były robione
    w Japonii, nie w UK - no chyba, że musisz mieć dwie pary drzwi np. ze
    względu na dzieci czy grubą teściową. No i oczywiście, od osoby
    prywatnej, nie od handlarza. Zajrzyj też na forum corolli, poczytaj o
    typowych wadach, znajdziesz tam ludzi, którzy obejrzą konkretny
    egzemplarz gdzieś w Polsce. Gdybym kupował auto w tym zakresie cenowym,
    to rozglądąłbym się właśnie za tym.

    Wadą tego rozwiązania jest oczywiście to, że 5-6 lat znów będziesz mieć
    dwudziestoletnie auto ;-)

    --
    Yogi(n)