  • 1. Data: 2009-05-06 20:44:55
    Temat: co to za czujnik ?
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Witam
    Mam prosbe. Czy ktos jest w stanie stwierdzic/podpowiedziec co jest na tej
    plytce ?
    http://www.plotery.vot.pl/temp/patent_smartguard_mai
    n.gif
    Jest to plytka ktora wykrywa pozar w pewnym urzadzeniu (ploterze laserowym).
    Chcialbym zastosowac takie rozwiazanie i zastanawiam sie jakiego rodzaju to
    czujnik poprostu wzrostu temperatury czy tez jakis optyczny(typowy czujnik
    dymu jonizacyjny to napewno nie jest poniewaz zalozenia podczas normalnej
    pracy podczas ciecia materialu np plexa bardzo sie dymi)
    Pozdrawiam
    PanAdol

  • 2. Data: 2009-05-07 18:06:28
    Temat: Re: co to za czujnik ?
    Od: "Pe_eL" <l...@o...pl>

    Witaj

    Ta czujka wygląda na tzw. "flame detector". Reaguje na UV zawarty w otwartym
    płomieniu. Tutaj przykładowa lampa/detektor stosowana w takich czujkach:
    http://sales.hamamatsu.com/assets/pdf/parts_R/R2868.
    pdf

    Pozdro
    P.L.

  • 3. Data: 2009-05-07 19:00:00
    Od: "Pe_eL" <_...@o...pl>

    Przepraszam czytających grupę za bałagan w poprzednim poście.

    Pozdro
    P.L.

  • 5. Data: 2009-05-07 19:10:09
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    >Wielkie dzieki za odpowiedz !
    Ups rowniez przepraszam za balagan w poscie. Czy znasz moze jakiegos
    producenta gotowych czujek dostepnych w PL dzialajacych na tej zasadzie ??
    Pozdrawiam
    PanAdol

  • 6. Data: 2009-05-07 19:45:54
    Od: "Pe_eL" <_...@o...pl>

    Porozglądaj sie za firmami zajmującymi sie instalacjami przeciwpożarowymi -
    takie czujki stosuje sie powszechnie m.in. w przemyśle okrętowym. Niestety
    nie znam konkretnie nazw firm zajmujących sie tym zagadnieniem w PL ale jest
    ich na pewno wiele. Poszukaj trochę pod hasłami: Tyco, Consilium.

  • 7. Data: 2009-05-08 10:05:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:gtsss5$rdn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    n.gif
    > Jest to plytka ktora wykrywa pozar w pewnym urzadzeniu (ploterze

    Zebys chociaz dal zdjecie na ktorym da sie cos zobaczyc ...
    Tu to glownie transfomator widac, czyli sprawa bardziej
    skomplikowana.

> [...]
    > normalnej
    > pracy podczas ciecia materialu np plexa bardzo sie dymi)

    Transformatorek sugeruje wysokie napiecie .. moze i jonizacyjny ?

    J.

  • 8. Data: 2009-05-08 16:55:32
    Od: "Pe_eL" <_...@o...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message:
    [...]
> [...]
    [...]
    > Transformatorek sugeruje wysokie napiecie .. moze i jonizacyjny ?

    Ta lampka pracuje przy napieciu ok 350VDC i trafko najprawdopodobniej jest
    częścia przetworniczki zasilającej.
    Przykład drivera:
    http://www.robotica.co.il/hardware/DataSheets/UVTron
    Drive.pdf