-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
Date: Wed, 26 Jan 2011 16:26:37 +0100
Organization: -
Lines: 131
Message-ID: <j...@4...com>
References: <ih9723$vs6$1@mx1.internetia.pl> <iha1ta$utv$1@news.onet.pl>
<6...@4...com>
<ihda5u$r80$1@inews.gazeta.pl> <4d3fe052$1@news.home.net.pl>
<0...@4...com>
<4d3ff94c$1@news.home.net.pl>
<a...@4...com>
<4d400082$1@news.home.net.pl>
<1...@4...com>
<4d401d59$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: news.onet.pl 1296055587 10463 82.143.187.50 (26 Jan 2011 15:26:27 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Jan 2011 15:26:27 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2345615
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 26 Jan 2011 14:10:06 +0100, PaPi wrote:
>>>> Dlatego bierze sie firme chinska :-)
>>> Co to zmienia ?
>> firma chinska moze sie wykazac, a zreszta papier jest cierpliwy i kto
>> sprawdzi czy rzeczywiscie byla wykonawca (niekoniecznie realizatorem
>> kontraktu) mostu na Chi-Wang-Mei :-)
>
>Kto ? Konkurencja ktora nie wygrala przetargu.
>Bylem swiadkiem sprawdzenia projektantow tak wnikliwie, ze
>zakwestionowano w "doswiadczeniu" prowadzenie projektu w Hiszpanii tylko
>i wylacznie ze wzgledu na roznice pomiedzy definicja projektu
>zagospodarowania terenu tam i u nas.
Hiszpania jakby troche bardziej dostepna :-)
>A przetarg na projekt to nie wiecej jak 1% wartosci calej inwestycji.
>Wiec w przypadku budowy jest sie o co bic i co sprawdzac.
Ale 50 przegranych i juz cena nastepnej drogi musi urosnac :-)
>> Znajd jakis prawdziwie chinski przetarg. Realizowany w Chinach.
>Ale :
>1. Dlaczego to ja mam szukac ?
Zeby poprzec swoje slowa ze w Chinach takie roboty kosztuja tyle samo
:)
>2. Jaka byla specyfika tego przetargu ?
i porownac z jakims porownywalnym polskim.
Chinskie ceny czesto zabijaja - ale z budowlanka to nie mam
doswiadczenia.
>> Maja tam rozne ciala i czasem generuja rozne ciekawe raporty.
>> Komisja Europejska ? Bedzie trzeba to odszukam.
>Odszukaj.
postaram sie, ale ciezko idzie.
>>> Do przetargow oglaszanych w Polsce w tej chwili staje po kilkanascie
>>> firm z roznych zakatkow kontynentu (i nie tylko z Europy).
>>> Staja firmy, ktore nawet nie maja w Polsce przedstawicielstwa, nie
>>> mowiac o oddziale.
>>> Jakim zatem cudem oferuja drozsze wykonastwo niz u siebie ?
>> No normalnie - doliczaja koszt utrzymania przedstawicielstwa przez
>> najblizsze 10 lat, dorzucaja 20% rezerwy i patrza co z tego wyjdzie.
>> A nuz wygraja.
>
>Pitolenie. Strabag, Skanska, NGI, Alpine Bau itp. juz OD DAWNA maja
>swoje przedstawicielstwa w Polsce i/lub sa wlascicielami polskich firm
>wykonawczych.
Ale konkurencja nie ma, to czemu te co maja maja zanizac cene ?
Trzymaja wysoka .. bo moga :-)
Te ceny to z zreszta w ogole z palca wyssane, bo zobacz na jakis
przetarg - rozbieznosc cen bywa dwukrotna. To nie moze miec
uzasadnienia :-)
>>> Nie znam ani jednego przetargu w drogownictwie gdzie firma, ktora
>>> zglosila najnizsza cene i spelnia warunki SIWZ nie dostalaby zlecenia.
>> No wiesz, spelnila czy nie spelnila - ale A8 jest drozsza o 124 mln:
>> http://maslice.org/index.php?option=com_content&task
=view&id=186&Itemid=169
>
>I gdzie tu pole do naduzyc i lapowek ?
O, pol do naduzyc to jest pelno - kolejno sad, potem dyrekcja, potem
jeden urzednik, potem RIO - a wszyscy oni decyduja o drobnej kwocie
120mln zl :-)
Chcialem tylko uswiadomic ze to nie do konca jest tak ze zawsze
wygrywa najtansza oferta. A moze w zachodnich krajach maja dluzsze
doswiadczenie i juz doszli do tego ze jeden znikomo, a moze nawet
wcale nieistotny blad nie zawyza ceny o 100mln :-)
>> Rozwijajac wodze fantazji - ktos tu pisal ze wykonawca nie dostal
>> kolejnej transzy. Moze dlatego ze poziom fuszerki przekroczyl granice
>> wytrzymalosci nadzoru, a moze dlatego ze jeszcze nie zaplacil prowizji
>> od poprzedniej :-)
>
>Ale KOMU nie zaplacil ? Ministrowi ???
na wskazane konto cypryjskie lub szwajcarskie i wcale nie musi wiedzec
komu :-)
>Wiesz ile jest "drabinek" nadzorujacych nad jakoscia robot ?
A kazda ma swojego zwierzchnika ktory na cos nalega i w kazdej mozna
usterke wpisac do protokolu jako jedna z wielu drobnych do
pozniejszego usuniecia, albo podkreslac ze nalezy przestac placic :-)
>Jest cos takiego jak inzynier kontraktu (niezalezny od wykonawcy i
>zamawiajacego), kierownik projektu (z ramienia zamawiajacego) a nade
>wszystko jest nadzor budowlany. Ten ostatni bardzo chetnie zjawia sie z
>kontrolami gdy tylko jakis mieszkaniec okoliczny sensownie zlozy donos.
dokona odwiertu i zmierzy ze dolomitu jest 49cm a powinno byc 50 i co
wtedy :-P
>Do tego wszystkiego masz dwa laboratoria badajace probki - wykonawcy i
>zamawiajacego - gdzie z materialem z budowy styka sie kilkanascie osob.
>Wierzysz, ze branie lapowek w takim szerokim kregu jest powszechne ?
Nie bardzo, chociaz .. widziales kiedys gliniarza z drogowki ktory nie
bierze ? :-)
To sie raczej zalatwia kameralnie - gdzies tam na polu golfowym ktos
mowi z ktora kancelaria adwokacka trzeba zawrzec kontrakt :-)
>> Ale to w sferze domyslow, a chocby z linka powyzej - most Millenijny
>> we wroclawiu kosztowal 150mln, podobny na A8 - najnizsza oferta
>> 380mln, skonczylo sie na 500mln. A dziela je 3 km i kilka lat.
>> Wyjechali fachowcy do Londynu i podrozalo :-(
>
>Uwielbiam stwierdzenie w budownictwie - PODOBNY.
>W budowie drog i mostow nie ma czegos takiego. KAZDA inwestycja jest
>indywidualna. Budujac cos o 100 metrow w lewo czy prawo mozesz natrafic
>na inne grunty, dorzecze moze nie zapewnic nosnosci nasypow itp. itd.
I to jest znane przed przetargiem ?
Ja sie tam raczej obawiam czy jeden z nich nie ma 500m wiecej estakady
na slupach ..
>Do policzenia rzeczywistych kosztow potrzebne jest sporzadzenie
>kosztorysu w oparciu o projekt.
A jak sie potem okaze ze grunt jest inny niz projekt zakladal ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.11 16:33 J.F.
- 26.01.11 16:35 J.F.
- 26.01.11 17:18 Jakub Witkowski
- 26.01.11 17:20 Jakub Witkowski
- 26.01.11 17:28 Cavallino
- 26.01.11 17:29 Cavallino
- 26.01.11 19:15 J.F.
- 26.01.11 21:00 Cavallino
- 26.01.11 23:13 PaPi
- 26.01.11 23:20 PaPi
- 26.01.11 23:23 Cavallino
- 26.01.11 23:28 PaPi
- 26.01.11 23:51 J.F.
- 26.01.11 23:45 Jacek_P
- 26.01.11 23:47 Jacek_P
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=