eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyco kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
  • Data: 2011-01-21 20:11:33
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: venioo <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-01-21 12:02, PaPi pisze:
    >> i zawsze glownym kryterium jest niska cena, a nie jakosc,
    >
    > A dlatego, ze jakosc okreslaja warunki przetargu i projekt.
    >
    >> a i tak
    >> zazwyczaj wychodzi zaje..e drogo :| po czym plonie dokumentacja
    >> "niechcacy" albo firma bankrutuje i nie ma chetnego do napraw
    >> gwarancyjnych.
    >
    > Znasz choc jeden taki przypadek w Polsce ?
    > Pracuje w "branzy" i nie slyszalem o czyms takim.
    >

    W "branzy" tzn. jakiej? Jestes ekspertem od przetargow? Czy od drog? Czy
    gdzie pracujesZ?
    Ale o czym konkretnie nie slyszales? Nie slyszales, jak sie w
    przypadkowym pozarze spalilo biuro a wraz z nim dokumentacja budowanej
    A2 w wlkp? Afera byla jak nie wiem co (przynajmniej w mediach).
    A co do tych napraw gwarancyjnych wyniki to przetargow nieco mniejszego
    kalibru do dzisiaj moge w pracy podziwiac - komputery mega-najtansze
    zaczynaja sie psuc, niby na gwarancji, tylko firmy juz nie ma ktora je
    sprzedala. I raczej nie jest to odosobniony jakis przypadek, gdy
    zdroworozsadkowo myslac najwazniejszym kryterium nie powinna byc cena.

    >> nie mozemy w PL ogarnac dziur po zimie w tych drogach co juz sa, a co
    >> dopiero utrzymac nowe odcinki tych tras. po nastepnej zimie to goscie na
    >> euro2012 tylko beda mogli sie samolotem dostac i dojechac na stadion
    >> konno ;)
    >
    > A to przedewszystkim dlatego, ze w Polsce jezdza nagminnie przeladowane
    > ciezarowki ostrzegajace sie przez CB przed "krokodylkami".
    >

    W centrach miast (na przykladzie Poznania) nie odbywa sie tranzyt >10t,
    jezdza glownie osobowki, a dziury takie jakby ktos na asfalt kontener
    min wysypał :) Tak gesto i tak glebokie, ze nie da sie ominac w zaden
    mozliwy sposob.

    Poza tym - jak towary przemieszczac, jak PKP przez 20 lat
    restrukturyzacji i innych czarow nie moze wyjsc z wiecznego kryzysu?

    > Przejazd maksymalnie obciazonego pojazdu ciezarowego dopuszczonego u nas
    > do ruchu powoduje takie same szkody w nawierzchni jak przejazd miliona
    > pojazdow osobowych... dlatego ze oddzialywania na nawierzchnie sa
    > funkcją do 4 potegi obciazenia osi.

    Taaa... Idealnie to by bylo jakby tylko rowerzysci jezdzili...
    Tylko ze (podobno, wg. jakiegos tam kolesia od budownictwa drog, ktory
    wypowiadal sie w telewizji) nasze normy nacisku przy budowie drog to sa
    jak ze skansenu w porownaniu ze wspolczesnymi potrzebami. W zachodniej
    europie normy te przy budowie zakladaja dwa razy wiekszy dopuszczalny
    nacisk na oś (ale to powtarzam - zasłyszane w TV w wypowiedzi jakiegoś
    inżyniera od dróg).

    --
    venioo
    GG:198909
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: