  • 1. Data: 2021-03-08 15:12:52
    Temat: co jest mniejszym złem - pytanie 9letniego dziecka.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    zostałem zaskoczony pytaniem 9 letniego dziecka. Wiadomo że do
    benzyniaka nie należy lac oleju napędowego, i odwrotnie. ale co
    konkretnie sie stanie i w który przypadek bedzie gorszy. benzyna
    zatankowana do klekota czy olej napędowy do silnka iskrowego?
    Stawiam że ON narobi mniej szkód, ale nie mam 100% przekonania

    ToMasz

  • 2. Data: 2021-03-08 15:22:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chyba bym wolał benzynę w ropniaku.
    Opróżniłbym część zbiornika, dolał ropy i miał "na zimowo".

    -----

  • 3. Data: 2021-03-08 15:44:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-03-2021 o 15:12, ToMasz pisze:
> [...]
    > zatankowana do klekota czy olej napędowy do silnka iskrowego?
    > Stawiam że ON narobi mniej szkód, ale nie mam 100% przekonania

    I słusznie, choć naprawa nowszego diesla byłaby droższa.
    Za to stary klekot trochę benzyny wręcz przełknie bez problemu.

  • 4. Data: 2021-03-08 16:32:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >zatankowana do klekota czy olej napędowy do silnka iskrowego?
    >Stawiam że ON narobi mniej szkód, ale nie mam 100% przekonania

    ON w benzyniaku spowoduje zgasniecie silnika i na tym sie szkody
    skoncza - tzn nie liczac lawety, kosztow spuszczenia paliwa,
    "czyszczenia ukladu" itp.
    W zasadzie mozna to zrobic samemu ... tylko gdzie wylac te ~60 litrow
    na stacji :-)

    A benzyna w dieslu ... podyskutowac mozna. Dlugo

    https://www.youtube.com/watch?v=GL9-i9tcESU

    https://www.youtube.com/watch?v=mJBKMmm-3c8

    J.

  • 5. Data: 2021-03-08 17:51:34
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 2021-03-08 o 15:12, ToMasz pisze:

    > Stawiam że ON narobi mniej szkód, ale nie mam 100% przekonania

    Do starych Diesli dolewało się zimą benzyny. Dla nowych taki myk
    skończyłby się nieciekawie...

    Z drugiej strony, znajomy do starej benzynowej Corsy wiecznie jeżdżącej
    na rezerwie pomyłkowo nalał raz ON (do tzw pełna, czyli do "pełnej
    rezerwy"). Później z wielkim poczuciem niesprawiedliwości i krzywdy
    dolał benzyny (pierwszy raz w życiu zatankował auto do pełna). Dymił na
    biało, ale bez problemu odpalał i jeździł.

  • 6. Data: 2021-03-08 18:33:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > W zasadzie mozna to zrobic samemu ... tylko gdzie wylac te ~60 litrow na
    > stacji :-)
    20 lat znajomy miał taki problem. zaoferował 50 litrów mieszaniny 40
    litrów benzyny 10 litrów on, właścicielowi trabanta. dwusów jedzdził bez
    zarzutu. tyle ze trabant sam z siebie kopcił,a co dopiero trabant diesel :)

    ToMasz

  • 7. Data: 2021-03-08 18:58:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >litrów benzyny 10 litrów on, właścicielowi trabanta. dwusów jedzdził
    >bez zarzutu. tyle ze trabant sam z siebie kopcił,a co dopiero

    Ale zakladam, ze masz jednak bak pelen ON, z pewna iloscia benzyny,
    ktora byla w baku wczesniej,
    stoisz na stacji, bo silnik juz nie chce ruszyc ... i co - czekac na
    jakas stara ciezarowke, zeby zechciala to odkupic, czekac na jakiegos
    starego diesla, ktory sie nie bedzie bal,
    spuscic dyskretnie do kanalu, aby obsluga nie widziala, czy kupic na
    stacji kanisterki i sobie odlac ?

    Wiec klopot jest, a klopoty to koszty :-(

    J.

  • 8. Data: 2021-03-09 21:48:11
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 08.03.2021 o 16:32, J.F. pisze:

> [...]
    > ukladu" itp.
    > W zasadzie mozna to zrobic samemu ... tylko gdzie wylac te ~60 litrow na

    Ale pistolet do ON jest grubszy niż do benzyny więc nie powinno się dać.
    Kolega miał przypadek, że żona pojechała zatankować i twierdziła, że
    jakiś dziwny ten nowy samochód bo pistolet nie pasuje i nawet obsługa
    nie była w stanie zatankować. Oczywiście po X latach jazdy dieslem nowe
    auto było na benzynę.

    Pozdrawiam,
    Zdzich