  • Data: 2011-02-15 19:08:52
    Temat: Re: cisnienie oleju
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.
    >
    > Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi
    > ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
    > Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na
    > wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie.
    > Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka
    > gaśnie i później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na
    > rozruszniku".
    > Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza.

> [...]
    Odpowiedź może nie mieć związku z Twoją sytuacją, ale w C20NZ miałem
    dość podobnie i też sądziłem, że winny będzie zawór na pompie (zgodnie z
    odpowiedzią Czarka Daniluka). Okazało się, że wałek rozrządu się wytarł
    i na nim ciśnienie się traciło. Nie pamiętam już, czy na ciepłym silniku
    kontrolka się nie zaświecała, niemniej po nocy trzeba było odczekać
    jakieś pół minuty, żeby kontrolka zgasła, zaś przy wyższych obrotach
    znów się zaświecała.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia