eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingcircle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJARe: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
  • Data: 2015-10-14 16:11:25
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu sobota, 10 października 2015 18:30:44 UTC+2 użytkownik firr napisał:
    > W dniu sobota, 10 października 2015 17:48:51 UTC+2 użytkownik Radoslaw Jocz
    napisał:
    > > > wszystko jest super proste, po prostu jest to regula na na x dla danego y oraz
    r,
    > > > cale przyspieszenie wynika z tego ze nie trzeba liczyc pierwiastka wystarczy
    porownac
    > > > kwadraty (i ew z rozwiniecia tych paru mnozonek i dodawan by zaoszczedzic z
    jedno lub ze dwa, juz w to nie che mi sie wczytywac)
    > >
    > > wiem to doskonale,
    > > problem z orginalnym midpointem jest taki ze jest dobry dla pelnych kół,
    > > w całości lub w większości wyswietlanych, przec co mają mały promień.
    > >
    > > wyobraź sobie promien 1,000,000 pikseli w oknie 640x480 czy chcesz iterowac te
    miliony niewidocznych punktów ???
    > >
    > > mia mam zamiaru obliczać sqrt, dla porownan potegi dlugosci wystarcza,
    > > I na tym polega midpoint,
    > > ponadto zakłada dzialania na intach wiec jest przenosny w 100%
    > > problem polega na tym ze ja chce okienkowac koła lub wycinki koła o dużym
    promieniu, z maksymalnym błędem +- 1 piksel na całym obwodzie co już dawno mi się
    udało,
    > >
    > > teraz tylko się zastanawiałem czy mogłbym idealnie to rysować co do piksela,
    > > oczywiście orginalny midpoint odpada
    >
    > moze spróbuj napisac midpoint ktory bedzie
    > rysowac łuk od punktu A do punktu B, chyba
    > nie powinno byc takie trudne - pozniej zostanie wyznaczyc A i B

    Ps na grupie zagranicznej (comp.lang.c) padla idea rysowanie tego inaczej - tj wogole
    nie midpointem - cos w stylu logo
    - bierzesz punk startowy liczysz styczną
    ( a sytyczna do promienia to cos w stylu
    {tx, ty} = {-ry, rx} ) i idziesz po prostu piksel do przodu - trzebaby to przemyslec
    ale jest to ogolnie dobra idea, nie ma tych wiadomych problemow na jakie cierpi
    midpoint bo jest 'direction-agnostic' - w przypadku malych lukow to moze sie oplacac)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: