  • 1. Data: 2009-10-12 19:19:56
    Temat: cienki kabel koncentryczny - jak usunąć izolację
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Witam !

    Na rynku dostępne są kable koncentryczne o zewnętrznej średnicy 1 mm. W
    jaki sposób (przy pomocy jakich narzędzi) usunąć z takiego cienkiego
    kabla izolację ? Potrzebuję przygotować do przylutowania kilkaset sztuk
    takich kabelków i nie bardzo wiem jak się do tego zabrać.

    Paweł

  • 2. Data: 2009-10-12 19:31:43
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    > kabla izolację ? Potrzebuję przygotować do przylutowania kilkaset sztuk
    > takich kabelków i nie bardzo wiem jak się do tego zabrać.

    Do RG58 są tzw. strippery, może do Twojego kabla także są.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2009-10-12 20:33:16
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Filip Ozimek wrote:

    > Do RG58 są tzw. strippery, może do Twojego kabla także są.

    Sa, ale nie sa tanie. Kable fi 1mm sa na ogol w izolacji teflonowej, dosc
    upierdliwe do odizolowania. Ja uzywam do tych celow skalpela, w ktorym
    wyfrezowalem szczeliny o szerokosci pasujacych do zewnetrznej i wewnetrznej
    izolacji, tylko ze nie potrzebuje tego wiecej, niz 5-10 przewodow za jednym
    zamachem.
    Innym rozwiazaniem jest zamowienie gotowych kabli, tak, ze odpada ciecie i
    zarabianie koncow. Moze sie oplacic.

    Waldek

  • 4. Data: 2009-10-13 06:40:22
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    Filip Ozimek napisał(a):
    [ciap]

    > Do RG58 są tzw. strippery, może do Twojego kabla także są.

    właśnie używam takich z Corexa, kupionych w RS Components, na pudełku
    mają numer 433-270 ale nie wiem na ile to aktualne, bo te strippery mają
    już ładnych parę lat. Te akurat dają się wyregulować do minimalnego fi
    ~2mm ale pewnie są i mniejsze.

    Andrzej Kamieniecki