  • 51. Data: 2011-10-06 11:43:05
    Temat: Re: cienki drucik do poprawek na PCB
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-01 18:34, J.F. pisze:

    > Tak patrze ... hm, nie podaja co jeszcze jest w tabletce. Skrobia czasem.
    >
    > W innych "massa tabulettae" to stearynian magnezu, ale tu chyba nie.

    > Winidur wydziela HCl - kwas solny (no, bezwodnik). Ale to IMO wymaga
    > mocniejszego podgrzania ... no i az tak bardzo agresywne nie jest.
    > Moze masz drut lutowalny ?

    To działa na nielutowalny. Metoda znana mi z pracy w laboratorium
    fizycznym przed laty. Oczyszczaliśmy tak z emalii cieniutkie druciki
    do montażu badanych próbek. Konieczne było podniesienie temperatury
    grota. No i zanim się taki cienki drucik czyściło, to trzeba było trochę
    tę płytkę wysmażyć, aby porobiła się twardsza czarna skorupa w wyniku
    rozkładu. W przeciwnym wypadku drucik był wtapiany w plastyczne tworzywo
    i rwał się przy próbie wyciągnięcia.

    MD

  • 52. Data: 2011-10-06 11:45:23
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Na Aspirin(R) firmy Bayer nie próbuj - ma masę tabletkową dobraną tak
    > żeby żrące właściwości kwasu acetylosalicylowego zniwelować. Stara
    > polska Polopiryna to jest to!

    Polopirynę stosowałem raczej jako topnik gdy nie miałem pod ręką innych
    kwasów organicznych. Do oczyszczania z emalii stosowałem winidur.

    MD

  • 53. Data: 2011-10-06 17:22:55
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Thu, 06 Oct 2011 08:02:07 +0200, Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:
    > Chyba będę musiał znów czegoś takiego użyć - w słuchawkach coraz
    > częściej kabel składa się właśnie z cienkich drucików w emalii. Kabel
    > jest OK, ale jak już się zdarzy zepsuć, to samo odizolowanie tego jest
    > już męczące, nie wspominając o dobrym dołączeniu do jacka.

    Ostatnio łatałem taki kabelek od słuchawek - bez skrobania emalii, do
    pocynowania wystarczyło potrzeć w kalafonii dobrze rozgrzanym grotem
    z odrobiną cyny. Aż się zdziwiłem, że tak łatwo poszło.

    --
    Artur Stachura