  • 1. Data: 2011-09-30 06:21:24
    Temat: cienki drucik do poprawek na PCB
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Witam !

    Standardowa emalia na drutach nawojowych wytrzymuje temperaturę
    lutowania i jej usunięcie wymaga skrobania. Trudno więc użyć taki
    przewód do połączeń na PCB. Wielokrotnie jednak widziałem płytki, na
    których poprawki były zrobione cienkim drutem w emalii. Grubość tego
    przewodu tak na oko to około 0.1mm. Emalia w miejscu lutowania chyba
    była stopiona.
    Jak się nazywa taki cienki drut w emalii, którym można wykonywać
    poprawki na PCB ?

    Paweł

  • 2. Data: 2011-09-30 06:31:42
    Temat: Re: cienki drucik do poprawek na PCB
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-09-30 08:21, Paweł wrote:
> [...]
    > była stopiona.
    > Jak się nazywa taki cienki drut w emalii, którym można wykonywać

    Pewnie chodzi Ci o kynar używany dawniej głównie do montażu owijanego.
    Grubość przewodu mniej więcej się zgadza. Przy czym tam izolacja jest
    teflonowa.

    Piotrek

  • 3. Data: 2011-09-30 06:37:25
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 30.09.2011 08:21, Paweł pisze:
> [...]
    > była stopiona.
    > Jak się nazywa taki cienki drut w emalii, którym można wykonywać

    Kynar?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 4. Data: 2011-09-30 06:44:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Friday, September 30, 2011, 8:21:24 AM, you wrote:

> [...]
    > była stopiona.
    > Jak się nazywa taki cienki drut w emalii, którym można wykonywać

    Jest to nadal standardowy drut w emalii tyle, że lutowalny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-09-30 06:45:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Friday, September 30, 2011, 8:37:25 AM, you wrote:

    > Kynar?

    Pytanie jest o drut emaliowany a nie kynar.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-09-30 07:06:27
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Pewnie chodzi Ci o kynar używany dawniej głównie do montażu owijanego.
    > Grubość przewodu mniej więcej się zgadza. Przy czym tam izolacja jest

    Kynar ma chyba grubość 0.3mm i grubą teflonową izolację.

    Paweł

  • 7. Data: 2011-09-30 07:07:53
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Jest to nadal standardowy drut w emalii tyle, że lutowalny.

    Czy ta "lutowalna" emalia ma jakieś specjalne oznaczenie ?

    Paweł

  • 8. Data: 2011-09-30 07:26:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Friday, September 30, 2011, 9:07:53 AM, you wrote:

    > Czy ta "lutowalna" emalia ma jakieś specjalne oznaczenie ?

    Lutowalny jest drut w emalii a nie emalia. Nie ma specjalnego
    oznaczenia - po prostu zamawiając drut nawojowy w emalii zamawiasz
    lutowalny i tyle. Jest odrobinę droższy i dostępnych chyba tylko do
    1mm ale głowy sobie za to uciąć nie dam.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-09-30 07:40:29
    Od: "Mariusz K." <r...@e...pe-el>

    Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam !
    >

    > Jak się nazywa taki cienki drut w emalii, którym można wykonywać poprawki
    > na PCB ?

    Drut lutowalny tzw. samolutowalny , oznaczany literą L np. DNE 155L i
    DN2E 155L

  • 10. Data: 2011-09-30 08:26:13
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Paweł napisał:
    > Witam !
    >
    > Standardowa emalia na drutach nawojowych wytrzymuje temperaturę
    > lutowania i jej usunięcie wymaga skrobania. Trudno więc użyć taki

    Poeksperymentuj z tabletką aspiryny i grotem którego Ci nie będzie
    szkoda, któryś składnik tabletki rozpuszcza emalię, tylko smród jest
    nieziemski.

    [..]
    --
    AlexY