  • 1. Data: 2011-05-08 14:49:02
    Temat: ciągle rozładowywujący się aku
    Od: mordoklejka1 <morda93@_NOSPAM_o2.pl>

    Zimą (końcówka listopada) zeszłego roku stałem się posiadaczem kawasaki er
    5, rocznik 98. Poprzedni właściciel zapewniał, że krótko przed sprzedażą
    wymieniał aku, rzeczywiście akumulator prezentował się jak nowy. Po
    przywiezieniu motocykla do domu wymontowałem akumulator i zabrałem ze sobą
    z garażu do domu. Gdy tylko zrobiło się trochę cieplej poszedłem do
    garażu, by uruchomić motor. Naładowałem akumulator, er'ka ładnie odpaliła,
    jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów aku rozładował się...
    naładowałem go raz, drugi, trzeci i problem się powtarzał, wymieniłem
    elektrolit-to samo, w końcu zakupiłem nowy akumulator (11Ah), ale nawet to
    nic nie zmieniło. Sprawdziłem przyrządem prąd ładowania i jest ok,
    wyczyściłem również dokładnie wszystkie zaśniedziałe kostki i cokolwiek
    innego co tylko można było wyczyścić w instalacji elektrycznej. W czym
    może tkwić problem?

  • 2. Data: 2011-05-08 14:50:13
    Temat: Re: ciągle rozładowywujący się aku
    Od: "Paweł.H." <p...@u...gmail.com>

    Użytkownik "mordoklejka1" <morda93@_NOSPAM_o2.pl> napisał w wiadomości
    z.pl...
> [...]
    > wyczyściłem również dokładnie wszystkie zaśniedziałe kostki i cokolwiek
    > innego co tylko można było wyczyścić w instalacji elektrycznej. W czym

    Pewnie regulator napięcia.

  • 3. Data: 2011-05-08 15:42:45
    Od: kristos <k...@r...pl>

    On 08.05.2011 16:49, mordoklejka1 wrote:
> [...]
    > zaśniedziałe kostki i cokolwiek innego co tylko można było wyczyścić w
    > instalacji elektrycznej. W czym może tkwić problem?

    co znaczy "Sprawdziłem przyrządem prąd ładowania i jest ok" ? w
    cyferkach cuś.
    --
    kristos
    885 & 998

  • 4. Data: 2011-05-08 16:15:33
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "kristos" <k...@r...pl> napisał w wiadomości

    > co znaczy "Sprawdziłem przyrządem prąd ładowania i jest ok" ? w cyferkach
    > cuś.
    > --

    Ile V na klemach na wolnych obrotach,
    ile po włączeniu świateł ...

    > 885

    TT ?

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2011-05-08 16:18:53
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "mordoklejka1" wrote...
    > naładowałem go raz, drugi, trzeci i problem się powtarzał, wymieniłem
    > elektrolit-to samo

    O qrde, nie wiedzialem, ze elektrolit sie wymienia... Jak poznac, ze juz
    jest zuzyty?

    --
    James

  • 6. Data: 2011-05-08 18:08:21
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 08-05-2011 o 16:50:13 Paweł.H. <p...@u...gmail.com>
    napisał(a):

    > U?ytkownik "mordoklejka1" <morda93@_NOSPAM_o2.pl> napisa? w wiadomo?ci
    z.pl...

    > Pewnie regulator napiecia.

    albo któreś uzwojenie statora lub upływ w instalacji

    do wątkotwórcy: jakie jest napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach z
    włączonymi światłami i jakie powiedzmy przy 5k rpm?
    w obu przypadkach powinno wynosić w granicach 13.5V do 14.2V. jeśli jest
    niższe niż 12.5-13V (po podłączeniu świeżo nabitej baterii) i spada po
    włączeniu świateł znaczy, że nie ma ładowania.

    poza tym sprawdź amperomierzem czy nie płynie prąd (nie ma jakiegoś
    upływu) przy wyłączonej stacyjce. odpinasz plus i pomiędzy kabel a
    akumulator wpinasz amperomierz w zakresie ok 10A. jeśli pojawi się jakiś
    prąd to odepnij regiel i sprawdź ponownie. jak nic się nie pojawi winny
    regiel. jeśli po odpięciu reglera będzie nadal prąd płynął znaczy, że coś
    w całej instalacji jest nie tak.

    pomiar uzwojeń statora należy wykonać dość dokładnym omomierzem bo
    rezystancje uzwojeń rzadko kiedy przekraczają 1 ohm. pomiędzy każdym
    wyprowadzeniem powinien być obwód natomiast między wyprowadzeniami a
    rdzeniem (lub masą pojazdu) musi być przerwa. jeśli jest obwód no to jest
    klops.

    ściągnij sobie manuala. tam jest piknie opisane jak mierzyć :)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-05-08 18:17:10
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "James" napisał w wiadomości grup

    "mordoklejka1" wrote...
    > naładowałem go raz, drugi, trzeci i problem się powtarzał, wymieniłem
    > elektrolit-to samo

    >O qrde, nie wiedzialem, ze elektrolit sie wymienia... Jak poznac, ze juz
    >jest zuzyty?

    ogólnie to się nie wymienia, ale jeśli ktoś robi regenerację aku to można
    cały wylać, po czym zalać wodą destylowaną, przeprowadzić kilkukrotny proces
    ładowania, zlać i zalać świeżym, czasami pomaga.

  • 8. Data: 2011-05-08 20:02:53
    Od: mordoklejka1 <morda93@_NOSPAM_o2.pl>

    kristosnapisal

    > co znaczy "Sprawdziłem przyrządem prąd ładowania i jest ok" ? w
    > cyferkach cuś.

    koło 17V, nie spadało poniżej 16

  • 9. Data: 2011-05-08 20:04:23
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>