-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
efonica.de!telefonica.de!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.f
r7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.
pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
l.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: chłodzenie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <o31eon$qol$2@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<58552fa7$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sat, 17 Dec 2016 21:00:42 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 35
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1482004998 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 649 89.77.179.152:6819
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2475
X-Received-Body-CRC: 3185824316
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595317
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 17 Dec 2016 13:29:26 +0100, nadir napisał(a):
> W dniu 2016-12-16 o 23:14, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Normalnie - wymienniki ciepła silnik->płyn chłodzący->powietrze
>> Wymuszony obieg płynu chłodzącego i jak trzeba wymuszony obieg powietrza
>> (wentylatorami o odpowiedniej wydajności).
>>
>> Ten samochód co ma 1000KM po kilku sekundach pracy na pełnej mocy będzie
>> jechał 200km/h i miał powietrza pod dostatkiem.
>> Takie są założenia układów chłodzenia w każdym samochodzie - że po chwili
>> pracy z dużym obciązeniem samochód jedzie dostatecznie szybko i dostarcza
>> powietrza do chłodzenia.
>
> Tyle tylko, że w samochodach, które są projektowane do dużych prędkości
> robi się wszystko żeby zmniejszyć ich opory powietrza. Powietrze ma
> opływać taki samochód z jak najmniejszymi zawirowaniami i oporami, wtedy
> chłodzenie nie jest trywialną sprawą w takich samochodach.
Ale też jakiś wielki problem to to chyba nie jest.
300km/h jeżdżą samochody które mają silniki około 300kW.
Chłodnicą załóżmy że trzeba odprowadzić 600kJ/s, a powietrze ma 1kJ/(kg*K).
Przy założeniu że przechodząc przez chłodnicę powietrze ogrzeje się o 40C,
to potrzeba 15kg powietrza na sekundę czyli 12.5m^3.
Przy 300km/h samochód przejeżdża 83m/s, czyli wystarczy powietrza z
powierzchni 0.15m^2 żeby odebrać to ciepło.
A to kwadrat 39x39cm
Oczywiście to takie tylko zgrubne szacunki, nie uwzględniające różnych
zjawisk (i tych pomagających i przeszkadzających), ale widać że powietrze
jednak dobrze się nadaje do odbierania nadmiaru ciepła :)
Swoją drgoą - 12.5m^3 o 40C w ciągu sekundy :)
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=