eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychłodzenieRe: chłodzenie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
    efonica.de!telefonica.de!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.f
    r7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.
    pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
    l.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: chłodzenie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <o31eon$qol$2@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <58552fa7$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 17 Dec 2016 21:00:42 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 35
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1482004998 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 649 89.77.179.152:6819
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2475
    X-Received-Body-CRC: 3185824316
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595317
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 17 Dec 2016 13:29:26 +0100, nadir napisał(a):

    > W dniu 2016-12-16 o 23:14, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Normalnie - wymienniki ciepła silnik->płyn chłodzący->powietrze
    >> Wymuszony obieg płynu chłodzącego i jak trzeba wymuszony obieg powietrza
    >> (wentylatorami o odpowiedniej wydajności).
    >>
    >> Ten samochód co ma 1000KM po kilku sekundach pracy na pełnej mocy będzie
    >> jechał 200km/h i miał powietrza pod dostatkiem.
    >> Takie są założenia układów chłodzenia w każdym samochodzie - że po chwili
    >> pracy z dużym obciązeniem samochód jedzie dostatecznie szybko i dostarcza
    >> powietrza do chłodzenia.
    >
    > Tyle tylko, że w samochodach, które są projektowane do dużych prędkości
    > robi się wszystko żeby zmniejszyć ich opory powietrza. Powietrze ma
    > opływać taki samochód z jak najmniejszymi zawirowaniami i oporami, wtedy
    > chłodzenie nie jest trywialną sprawą w takich samochodach.

    Ale też jakiś wielki problem to to chyba nie jest.
    300km/h jeżdżą samochody które mają silniki około 300kW.

    Chłodnicą załóżmy że trzeba odprowadzić 600kJ/s, a powietrze ma 1kJ/(kg*K).
    Przy założeniu że przechodząc przez chłodnicę powietrze ogrzeje się o 40C,
    to potrzeba 15kg powietrza na sekundę czyli 12.5m^3.

    Przy 300km/h samochód przejeżdża 83m/s, czyli wystarczy powietrza z
    powierzchni 0.15m^2 żeby odebrać to ciepło.
    A to kwadrat 39x39cm

    Oczywiście to takie tylko zgrubne szacunki, nie uwzględniające różnych
    zjawisk (i tych pomagających i przeszkadzających), ale widać że powietrze
    jednak dobrze się nadaje do odbierania nadmiaru ciepła :)

    Swoją drgoą - 12.5m^3 o 40C w ciągu sekundy :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 17.12.16 23:01 Adam
  • 17.12.16 23:09 Adam

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: