  • Data: 2010-04-12 12:04:00
    Temat: Re: chcesz się ?cigać ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 11 Apr 2010, Plumpi wrote:

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
    > w wiadomości news:hps97l$4sg$1@news.onet.pl...

    > "Uwielbiam" ludzi intensywnie dyskutujących nie znających tematu dyskusji.
    > Konkretnie chodzi o dzialałność fotograficzną, a dokładniej fotografię
    > artystyczną i tu adaś prowadzi działalność odliczając sobie bezprawnie 50%
    > kosztów uzyskania przychodu nie posiadając statusu artysty fotografika.

    > Nie pozbawia, ponieważ nie jest to działalność twórcza-artystyczna lecz
    > usługowa i dlatego nie może być traktowana jako działalność na zasadach
    > artystycznych.

    Znasz wersję, że czasem człowiek się rozpędza?
    Coś w stylu "jak trzech ci mówi że jesteś pijany"...

    Usługowość *nie* wyklucza spod "praw majątkowych", najwyraźniej pomyliłeś
    kryteria z podleganiem pod ZUS :>, które rzeczywiście zawiera zapis
    o "artystach" (*niezależnie* od klasyfikacji podatkowej! - mimo, że
    jednocześnie powołuje się na części klasyfikacji z podatku dochodowego)

    Oczywiście, są przypadki kiedy *miałbyś* rację, mimo stosowanej na
    daną czynność nazwy "fotografia".
    Ale to byłyby:
    - rzemieślicze przetwarzanie *czyjejś* twórczości, czyli np. fachowe
    wywoływanie, powielanie lub nanoszenie na różne nawierzchnie
    (koszulki :P) gotowych zdjęć
    - "odtwórczość", czyli przypadki kiedy celem jest *unikanie*
    wszelkiego "wkładu" ze strony wykonawcy, kiedy wynik ma
    dawać "odwzorowanie" - im mniej zniekształcone, tym lepsze,
    można rozważyć fotokopiowanie, zastanowić się nad zdjęciami
    "urzędowymi" (do dokumentów, wg specyfikacji wymyślonej
    przez ministra)...
    ...i pewnie jeszcze coś by się znalazło.
    Ale kiedy to fotograf decyduje o zdjęciu, to nie ma mowy.

    50% KUP nie jest *nijak* uzależnione od funkcji (przeznaczenia,
    sposobu wykorzystania) efektu "dzieła".

    > Jeżeli chodzi o "zbywanie" to prawa autorskie są niezbywalne,
    > najogólniej mówiąc nie można stworzyć działa i sprzedać Kowalskiemu prawo do
    > uznawania się za autora tego działa, ale można zbyć prawa majątkowe

    "Jak ja lubię podział na ryby i śledzie" :>
    PA majątkowe są *tak samo* PA, jak PA osobiste!

    Wrrr...
    Oglądałeś aby w ustawie, co zalicza się do praw autorskich?

    > Co do działalności twórczej programistycznej oraz liczenia 50% kosztów
    > uzyskania przychodu to z tego co mi wiadomo nie przysługuje programistom,
    > choć mogę się mylić.

    Usiłujesz sugerować błędne tezy, prawdopodobnie jak ktoś już napisał:
    tylko po to aby przyczepić się do Adama. Na chęć czepiania się wpływu
    nie mamy, na to że piszesz mocno z kapelusza - o tyle, że możemy
    prostować.

    Tak, mylisz się, przytaczając "przypadek ogólny" (przypadki szczególne
    kiedy być może programista nie "zasłuży" na 50% KUP mogą istnieć,
    ale wtedy trzeba by je jasno wskazac).
    Może być?

    pzdr, Gotfryd