-
151. Data: 2013-09-12 20:55:34
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2013-09-11 10:30, Refleksyjny pisze:
> W dniu 2013-09-11 07:58, Marcin N pisze:
>> W dniu 2013-09-10 23:53, Refleksyjny pisze:
>>
>>> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
>>> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
>>> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
>>> wodę.
>>
>> Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
>
> Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
> parowego jest dużo niższa niż spalinowego. Energi mniej potrzeba do
> uzyskania tego samego efektu.
Jakiego efektu? Pokonania oporów ruchu auta?
Gwarantuje, że tyle samo energii.
W fizyce nie ma magii. Musisz energię dostarczyć
Teraz chodzi tylko o sprawność. Da się uzyskać
silniki parowe znacznie sprawniejsze niż benzynowe,
ale czy w tej skali - wątpię.
No i nawet jeśli, to będzie przyrost "razy 2".
A niska temperatura jest gorsza dla sprawności.
Wracając do piertotnego pytania: sobie zarejestrujesz jako
prototyp. Tyle, że ciśnieniowa instalacja, kocioł, to nie
są zabawki dla garażowych wynalazców - są niebezpieczne.
NA pewno kocioł, a pewnie i instalacja musi być klepnięta
przez odpowiedni zestaw wszystkich swiętych.
Na pl.sci.inzynieria będą wiedzieli dokładniej.
>> Jaka jest sprawność silnika parowego w porównaniu do spalinowego? 2x
>> mniejsza?
>
> Nie. Minimalnie mniejsza. Ale moc w silniku to nie wszystko. Liczy się
> wspaniały moment obrotowy uzyskiwany od razu! Poza tym silnik parowy
Chcesz moment obrotowy - zrób przełożenie elektryczne.
Będzie moment, a para nie będzie szła w gwizdek;)
> oferuje więcej mocy z pojemności sześciennej cylindrów niż silnik
> spalinowy! Poczytaj o nowoczesnych silnikach parowych. BMW kilka lat
> temu skonstruowało silnik parowy o sprawności bodajże 24%.
> No właśnie mylisz się. Silniki parowe nowoczesne są mniej toksyczne i
> spalin jest mniej.
Mówisz to któryś raz. Nie powtarzaj, tylko to pokaż.
Linki do papierów i badań (raczej nie do materiałów promocyjnych:))
> Na 100% silnik parowy nowoczesny jest bardziej ekologiczny, bo paliwem w
> palniku ogrzewającym kocioł nie jest jak w parowych lokomotywach
> kolejowych węgiel, drewno czy koks, a jest to jakieś płynne tanie
> paliwo, albo jakiś gaz, w sumie cokolwiek - może to być skażony alkohol
> jakikolwiek itp.
Ktoś tu zwracał uwagę. Na cenę paliwa mocno wpływa akcyza.
W przypadku upowszechnienia się tego, będą akcyzowane
brykiety. Bo akcyzowany gaz juz jest.
pzdr
bartekltg
-
152. Data: 2013-09-12 21:04:55
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2013-09-11 14:17, Refleksyjny pisze:
> A tak a propos cudów, to pamiętasz zderzak Łągiewki? też wszyscy
> jajogłowi teoretycy twierdzili, że to nie ma prawa działać i jest wbrew
> prawom fizyki, a jednak działa.
Ale jajogłowi mowili, żę działa i jak działa.
Czyli działa jak amortyzator.
Łągiewka i Gomuła twierdzili, żę łąmie on prawa fizyki,
nie, nie łamie.
pzdr
bartekltg
-
153. Data: 2013-09-12 21:13:34
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2013-09-11 17:44, Refleksyjny pisze:
>
> Odnosiłem się do faktu, że wyszydzano zderzak Łągiewki i twierdzono, że
> skoro naukowcy nie potrafią zrozumieć do końca fizyki stojącej za tym
> urządzeniem tzn że nie ma prawa działać. I tyle.
Właśnie odwrotnie. To Łągiewka, Gomuła i obecnie EPAR
twierdzili, że zderzak nie pa prawa działać zgodnie
z prawami fizyki. Wiec potrzebujemy nowych.
A to bzdura.
Jak chcesz sobie poczytać, jak to działa,
to tu masz tego anglika, co próbował poodbny ukłąd
patentować. I zrobił to, co 20 lat nie może zrobić
Łągiewka, policzył jak to działą. Szkolna fizyka.
"
To ten:
http://www-control.eng.cam.ac.uk/Homepage/officialwe
b.php?id=3
Czytamy:
http://www-control.eng.cam.ac.uk/~mcs/lecture_j.pdf
Na stronie 18 mamy zderzak Łągiewki.
Od strony 34 mamy zbudowane urządzenia!
Wszystko opatrzone wzorkami i bardziej zaawansowane.
Rozwinięta wersja tej pracy.
http://www-control.eng.cam.ac.uk/~mcs/Japan_mtns_06.
pdf
Zderzak Łągiewki w 2002.
http://www-control.eng.cam.ac.uk/Homepage//papers/cu
ed_control_859.pdf
Do wcześniejszych prac są tylko abstrakty, a aż tak szperać mi się
nie chce.
"
pzdr
bartekltg
-
154. Data: 2013-09-12 21:44:17
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-09-12 17:22, Użytkownik A.L. napisał:
> W stanice Connecticut, gdzie meiszkalem dosyc dlugo, byly organizowane
> co roku zloty/parady samochodow parowych. Zabytkowych glownie, ale i
> amatorskei konstrukcje byly.
>
> Wbrew opiniom sceptykow, samochody jezdzily jak cholera.
Ale nie rozmawiamy o wynalazku który przejedzie kilkaset metrów
na zlocie i wywoła oklaski tylko o samochodzie który z jednej
strony będzie umożliwiał przejechanie kilkuset kilometrów bez
tankowań paliwa czy wody przy normalnej prędkości jazdy w okolicy
90-110km/h i normalną i dynamiczną jazdę przez miasto.
Pozdrawiam
-
155. Data: 2013-09-12 21:52:14
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-09-12 17:06, Użytkownik Marcin N napisał:
>> Jest kilka problemów. m.in taki, że znaleźli by
>> się "majstry" co by autka zaczęli przekuwać na bomby ;) Pomysł wydaje
>> się absurdalny, ale myślano kiedyś samolotach o napędzie jądrowym, mogą
>> być i auta :)
>
> Reaktora nie przerobisz na bombę. Reaktor potrzebuje uranu o 3%
> czystości. Bomba ponad 97%.
O brudnej bombie chyba nie słyszałeś.
> Samoloty jądrowe - chyba ukończono i utajniono. Jakoś dziwnie temat
> ucichł więc zakładam, że im się udało.
Udało się ale.
Do samolotu z uwagi na ograniczenia wagowe nadawał się tylko
reaktor z układem otwartym czyli w czasie pracy rozsiewał
cząsteczki napromieniowane. Rosjanie nawet prototyp zbudowali.
System układem zamkniętym wagowo nie nadawał się do latadeł,
w okrętach jest stosowany do dzisiaj.
Były też projekty awaryjnych przewoźnych elektrowni, ale
z uwagi na obawy przed promieniowaniem projekt nie wyszedł
poza armie.
Pozdrawiam
-
156. Data: 2013-09-12 22:01:33
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 12 Sep 2013 21:44:17 +0200, RadoslawF napisał(a):
> Ale nie rozmawiamy o wynalazku który przejedzie kilkaset metrów
> na zlocie i wywoła oklaski tylko o samochodzie który z jednej
> strony będzie umożliwiał przejechanie kilkuset kilometrów bez
> tankowań paliwa czy wody przy normalnej prędkości jazdy w okolicy
> 90-110km/h i normalną i dynamiczną jazdę przez miasto.
Nawet Doble na to pozwala. Oczywiscie dynamika nie jest na poziomie
wspolczensych aut spalinowych. ale to jest 100-letnia konstrukcja...
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
157. Data: 2013-09-12 22:33:53
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-09-12 22:01, Użytkownik Maciek napisał:
>> Ale nie rozmawiamy o wynalazku który przejedzie kilkaset metrów
>> na zlocie i wywoła oklaski tylko o samochodzie który z jednej
>> strony będzie umożliwiał przejechanie kilkuset kilometrów bez
>> tankowań paliwa czy wody przy normalnej prędkości jazdy w okolicy
>> 90-110km/h i normalną i dynamiczną jazdę przez miasto.
>
> Nawet Doble na to pozwala. Oczywiscie dynamika nie jest na poziomie
> wspolczensych aut spalinowych. ale to jest 100-letnia konstrukcja...
>
Wedle moich informacji jednak nie pozwala.
Co więcej znałem i rozmawiałem z fanem silników parowych, w kwestii
ich wykorzystania w normalnych pojazdach przeznaczonych do normalnego
ruchu był bardzo sceptyczny.
Ale oczywiście czekam na wiarygodne testy takiego pojazdu.
Pozdrawiam
-
158. Data: 2013-09-12 23:05:50
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>
W dniu 12.09.2013 17:18, Marek Dyjor pisze:
> tylko że mamy bardzo sprawne silniki bezpośredniego spalania o
> olbrzymiej sprawności, to sa turbiny gazowe osiągające spawność ok 90%.
>
> turbina zasila prądnice 3 fazową a pojazd jest zasilany silnikami
> zamontowanymi bezpośrednio przy osiach napedowych bez żadnych sprzęgieł
> i skrzyń biegów.
>
> Regulacją napędu dbywa sie na drodze czysto elektrycznej z minimalnymi
> stratami, uzyskujemy doskonały moment obrotowy w całeym zakresie
> prżedkości obrotów silnika. Ponadto możemy silnikiem hamować i
> odzyskiwać energię któą zgormadzimy w akumulatorach.
Jaguar C-X75
:)
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
159. Data: 2013-09-13 06:02:06
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 11 Sep 2013 18:44:01 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F,
>>>Nieprawda - jeśli silnik ma mieć sensowną sprawność - musisz używać
>>>pary przegrzanej. Para nie może skraplać się w silniku, czyli
>>>temperatura silnika musi być powyżej 100 stopni. Para ma się skraplać
>>>dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest zamknięty obieg wody).
>> Jak bedzie miala powyzej 100C czyli 373K, to sprawnosc Carnota bedzie
>> kiepska, bo woda okazuje sie byc reaktywna na goraco i podgrzac jej w
>> kotle tak znow bardzo nie mozna (choc tu maly silnik, to moze by sie
>> dalo cos nierdzewnego).
>> Lepiej miec uklad zamkniety, podcisnienie i rozprezac ponizej 100C.
>
> Możesz wskazać działająca instalację o sensownej mocy i sprawności?
Belchatow, turoszow, a najblizej to chyba elektownia Opole.
A tu masz Titanica
http://www.encyclopedia-titanica.org/titanic-prime-m
over~chapter-0~part-3.html
Zobacz na cisnienie tubiny - w psia(bsolute)
Zeszta jak pomyslec - chyba wiekszosc statkow takie miala, gotowanie
slonej wody to nie jest przyjemne zajecie.
http://www.elopole.pgegiek.pl/index.php/technika-i-t
echnologia/urzadzenia-wytworcze/
Gdzies nawet widzalem jak spada sprawnosc elektrocieplowni w zimie -
bo trzeba ludziom cieplo dostarczyc, a wiec podniesc temperature
koncowa.
J.
-
160. Data: 2013-09-13 09:38:09
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Friday, September 13, 2013, 6:02:06 AM, you wrote:
>>>>Nieprawda - jeśli silnik ma mieć sensowną sprawność - musisz używać
>>>>pary przegrzanej. Para nie może skraplać się w silniku, czyli
>>>>temperatura silnika musi być powyżej 100 stopni. Para ma się skraplać
>>>>dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest zamknięty obieg wody).
>>> Jak bedzie miala powyzej 100C czyli 373K, to sprawnosc Carnota bedzie
>>> kiepska, bo woda okazuje sie byc reaktywna na goraco i podgrzac jej w
>>> kotle tak znow bardzo nie mozna (choc tu maly silnik, to moze by sie
>>> dalo cos nierdzewnego).
>>> Lepiej miec uklad zamkniety, podcisnienie i rozprezac ponizej 100C.
>> Możesz wskazać działająca instalację o sensownej mocy i sprawności?
> Belchatow, turoszow, a najblizej to chyba elektownia Opole.
Co Ty opowiadasz? Elektrownie pracują na przegrzanej parze. A to, że
temperatura chłodnicy musi być niska, to akurat oczywiste ale Ty
sugerujesz obieg w całości na mokrej parze.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)