-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
l
From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Date: Wed, 11 Sep 2013 19:06:11 +0200
Organization: ICP News Server
Lines: 60
Message-ID: <l0q7u0$of0$1@news.icpnet.pl>
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl>
<17zd409wq4m36.y4pafhhokjfv$.dlg@40tude.net>
<l0pj36$t8b$2@news.icpnet.pl> <l0plpn$3sl$1@dont-email.me>
<1ok4a74hwubkj.1if8f7c4iotgq$.dlg@40tude.net>
<l0pqb9$b7u$20@dont-email.me>
<11kdetm4af9e4$.1k2y6bv170e62.dlg@40tude.net>
<l0pqo7$b7u$21@dont-email.me> <l0prdr$8dp$1@news.icpnet.pl>
<l0psrc$b7u$23@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1378919168 25056 62.21.16.59 (11 Sep 2013 17:06:08 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 17:06:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
Thunderbird/17.0.8
In-Reply-To: <l0psrc$b7u$23@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504105
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-09-11 15:57, masti pisze:
> Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:32:47 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
> napisał:
>
>> W dniu 2013-09-11 15:21, masti pisze:
>>> Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 15:20:07 +0200 osobnik zwany Maciek
>>> napisał:
>>>
>>>> Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:14:17 +0000 (UTC), masti napisał(a):
>>>>
>>>>> i jeszcze szafę akumulatorówdo tego targać? genialny wynalazek.
>>>>
>>>> Kuzwa - na prad byla pompka i swieca zaplonowa. Troche wyobrazni.
>>>
>>>
>>> i świeca zagrzeje wodę? nie. Więc 15 minut
>>
>> Akumulator startuje pompę i palnik, który zagrzewa wodę i wytwarza
>> robocze ciśnienie pary w 2 minuty. Ciśnienie robocze pary maksymalne
>> uzyskiwane jest po dłuższym czasie, ale po 2 minutach jest na tyle duże
>> że można odjechać.
>
>
> raczej odtoczyć
DLaczego odtoczyć? Jak najbardziej odjechać.
A z każdą sekundą ciśnienie w kotle rosło, a tylko niewielka część pary
jest potrzebna do zasilenia silnika. Przykładowo w silniku parowym Dobla
z 1924 roku palnik pod kotłem się często wyłączał, bo ciśnienie pary
było już wystarczające i mechanizm czasowo wyłączał palnik.
Parowy Doble na ówczesnych highways osiągał prędkości rzędu 80 mil/h, a
przez to był jednym z najszybszych samochodów użytkowych swoich czasów,
do tego bardzo cichym (porównując ze spalinowymi). Do setki przyśpieszał
w 15 sekund, co na 1925 rok jest wynikiem rewelacyjnym. Bo przypominam,
że ważył 2 tony, a silnik miał "tylko" 30KM, a karoseria kompletnie
nieaerodynamiczna. Za to moment obrotowy miał nieosiągalny przez
ówczesne spalinowe automobile. Silniki parowe to nie są takie prymitywne
mechanizmy jak się obecnym kierowcom przyzwyczajonym tylko do silników
spalinowych wydaje. :)
zastosowanie silnika parowego z 1963 roku w Fordzie:
http://www.youtube.com/watch?v=LJq2Hc_mXFI
rower napędzany silnikiem parowym:
http://www.youtube.com/watch?v=dqBKRo8q3rQ
samochód Beslera z silnikiem parowym (85mil/h) z początku lat 30 XX wieku:
http://www.youtube.com/watch?v=N98mXwTsx5A
silniczek parowy w tescie:
http://www.youtube.com/watch?v=5F9nB69FQjc
i w użyciu:
http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotatio
n_219675&feature=iv&src_vid=5F9nB69FQjc&v=WqwFYq86Zx
s
I sporo innych fascynujących przykładów na YT :)
--
refleksyjny konstruktor
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 19:20 RoMan Mandziejewicz
- 11.09.13 19:32 Andrzej Lawa
- 11.09.13 19:39 Big Jack
- 11.09.13 19:50 Andrzej Lawa
- 11.09.13 20:03 k...@g...com
- 11.09.13 20:04 Refleksyjny
- 11.09.13 20:05 Andrzej Lawa
- 11.09.13 20:07 RadoslawF
- 11.09.13 20:15 k...@g...com
- 11.09.13 20:22 k...@g...com
- 11.09.13 20:25 A.L.
- 11.09.13 20:52 N1
- 11.09.13 21:06 Refleksyjny
- 11.09.13 21:15 Refleksyjny
- 11.09.13 21:25 Refleksyjny
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- 2024-07-13 Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- 2024-07-15 stara idea nowe hardware
- 2024-07-14 Dzwonek gong z transformatorem
- 2024-07-14 espnow przerywa na jeziorze?