    From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 19:06:11 +0200

    W dniu 2013-09-11 15:57, masti pisze:

    > raczej odtoczyć

    DLaczego odtoczyć? Jak najbardziej odjechać.
    A z każdą sekundą ciśnienie w kotle rosło, a tylko niewielka część pary
    jest potrzebna do zasilenia silnika. Przykładowo w silniku parowym Dobla
    z 1924 roku palnik pod kotłem się często wyłączał, bo ciśnienie pary
    było już wystarczające i mechanizm czasowo wyłączał palnik.
    Parowy Doble na ówczesnych highways osiągał prędkości rzędu 80 mil/h, a
    przez to był jednym z najszybszych samochodów użytkowych swoich czasów,
    do tego bardzo cichym (porównując ze spalinowymi). Do setki przyśpieszał
    w 15 sekund, co na 1925 rok jest wynikiem rewelacyjnym. Bo przypominam,
    że ważył 2 tony, a silnik miał "tylko" 30KM, a karoseria kompletnie
    nieaerodynamiczna. Za to moment obrotowy miał nieosiągalny przez
    ówczesne spalinowe automobile. Silniki parowe to nie są takie prymitywne
    mechanizmy jak się obecnym kierowcom przyzwyczajonym tylko do silników
    spalinowych wydaje. :)

    zastosowanie silnika parowego z 1963 roku w Fordzie:
    http://www.youtube.com/watch?v=LJq2Hc_mXFI

    rower napędzany silnikiem parowym:
    http://www.youtube.com/watch?v=dqBKRo8q3rQ

    samochód Beslera z silnikiem parowym (85mil/h) z początku lat 30 XX wieku:
    http://www.youtube.com/watch?v=N98mXwTsx5A
    silniczek parowy w tescie:
    http://www.youtube.com/watch?v=5F9nB69FQjc
    i w użyciu:
    http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotatio
    n_219675&feature=iv&src_vid=5F9nB69FQjc&v=WqwFYq86Zx

    I sporo innych fascynujących przykładów na YT :)

    --
    refleksyjny konstruktor