eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 17:42:35 +0200
    Organization: private
    Lines: 31
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <1...@p...pl.invalid>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    <l0pmvr$2oq$1@news.icpnet.pl> <l0pnb4$b7u$19@dont-email.me>
    <7...@p...pl.invalid>
    <523077bf$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-37-109-15-4.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1378914155 4565 37.109.15.4 (11 Sep 2013 15:42:35 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 15:42:35 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <523077bf$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Comment-To: J.F
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504085
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello J.F,

    Wednesday, September 11, 2013, 4:01:32 PM, you wrote:

    >>Przede wszystkim liczba mnoga jest tu sporym nadużyciem, bo był tylko
    >>jeden latający (z trudem) parowy samolot:
    >>http://ours.jogger.pl/2009/05/10/travel-air-2000-s
    amolot-z-silnikiem-parowym/
    >>"Wracając do dzieła braci Besler: ich dwupłatowy samolot Travel Air
    >>2000 był jedyną latającą konstrukcją napędzaną silnikiem parowym,
    >>która wzniosła człowieka w powietrze.
    >>Praca nad samolotem trwała 3 lata rozpoczęła się w roku 1930, do
    >>napędu posłużył dwucylindrowy silnik o mocy 150 KM przy wadze silnika
    >>230 kg. Daje to stosunek mocy 0,652 KM/kg, dla porównania silnik
    >>spalinowy z tego okresu Rolls-Royce Kestrel miał 685KM przy wadze 434
    >>kg, co daje 1.57 KM/kg Jak widzimy, moc w porównaniu do tego, co
    >>oferowały silniki spalinowe nie imponowała. Dodatkowo w powietrzu
    >>spadała ona do ok. 90 KM."
    >>Moc 90KM w locie to bardzo skromnie.
    > Zalezy - RWD7 mial ponoc 75KM, co i tak starczylo na kilka rekordow.

    RWD7 ważył poniżej 280kG a tu sam silnik parowy ważył 230kG. Silnik
    Armstrong-Siddeley Genet II, zastosowany w RWD ważył 76kG.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/RWD-7
    http://en.wikipedia.org/wiki/Armstrong_Siddeley_Gene
    t

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: