    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 15:11:20 +0200

    W dniu 11.09.2013 15:00, Refleksyjny pisze:

    > Bez osobistych wycieczek proszę. Ja Ciebie nie obrażam kolego.
    > Pamiętam czasy gdy śmiano się w Internecie z Łągiewki, udowadniano że to
    > wbrew zasadom fizyki itd. A teraz to największy wynalazek 1 dekady XXI
    > wieku na Świecie.
    >
    > Obejrzyj, poczytaj, potem pisz epitety.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=A4Kg409FdkA

    ROTFL

    Dziecko drogie, jeśli to widziałeś i nadal takie bzdury wypisujesz, to
    już nie ma dla ciebie nadziei...

    Nie jest to żaden rewolucyjny wynalazek, tylko inny sposób na zrobienie
    niesprężynującego amortyzatora. Do ochrony przed kolizjami kompletnie
    się nie nadaje, bo musiałbyś mieć gwarancję idealnego trafienia w osi.
    Bezwładności też nie kasuje - musisz być kompletnie nieprzytomny żeby
    nie dostrzec, że "cudowne skasowanie bezwładności" ma miejsce dzięki
    wydłużeniu drogi hamowania o ruch ramienia. W świecie rzeczywistym
    realizuje się to strefami zgniotu, które mają tę przewagę, że są proste,
    tanie i skuteczne niezależnie od kąta uderzenia.

    Mechanizm ma sens tylko i wyłącznie w przypadku chęci odzyskania energii
    hamowania przy dokładnie kontrolowanym kierunku ruchu. W każdym innym
    przypadku jednorazowe "strefy zgniotu" (np. w przypadku amortyzacji
    urwanej widy) są tańsze i skuteczniejsze (bo nie ma w ich przypadku
    ryzyka, że coś w zęby wpadnie i spowoduje wcześniejsze zablokowanie ruchu).

    Prezentujesz braki wiedzy z zakresu gimnazjum.