-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Date: Wed, 11 Sep 2013 14:28:54 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 35
Message-ID: <l0pnm6$2b1$1@node1.news.atman.pl>
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <l0p1pe$4n2$1@dont-email.me>
<l0pjlf$u5r$1@news.icpnet.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.35.41.6
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1378902534 2401 193.35.41.6 (11 Sep 2013 12:28:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 12:28:54 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:17.0) Gecko/20130510 Thunderbird/17.0.6
In-Reply-To: <l0pjlf$u5r$1@news.icpnet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504046
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11.09.2013 13:20, Refleksyjny pisze:
> Tak nawiasem mówiąc z samochodami o napędzie parowym jest tak samo jak z
> samochodami o napędzie elektrycznym. Już pod koniec XIX i na początku XX
> wieku samochodów elektrycznych było dużo więcej niż spalinowych (tak,
> tak!), ale zarzucono rozwijanie tej technologii, bo ropa naftowa była
> wtedy baaaardzo tania (Polska prekursorem tego przemysłu), a i można
> było na niej zarabiać krocie, a na prądzie i parze wodnej nie.
> Poza tym akumulatory wtedy były za ciężkie i o za małej pojemności, co i
> ponad 110 lat później jest nadal problemem.
"Praw fizyki nie przeskoczysz i nie bądź pan głąb" (klasyczne cytaty na
każdą okoliczność ;) )
Jeśli chodzi o silniki elektryczne to nie bardzo jest co rozwijać -
sprawność ich od dawna jest w okolicy 90%, więc dalsza optymalizacja
niewiele zmieni.
Jeśli chodzi o akumulatory, to technologia jest rozwijana od lat - i to
w dziedzinach niezwiązanych z motoryzacją, więc nie wyjeżdżaj łaskawie
ze swoim spiskiem nafciarzy. Akumulatory powstały różne, niektóre są
dopiero w fazie eksperymentalnej, ale generalnie zawsze są pewnym
kompromisem pomiędzy pojemnością, wagą, ceną i trwałością. Np. co z
tego, że litowo-powietrzne (organiczne) w jednym kilogramie potrafią
utrzymać prawie 100x więcej jak "tradycyjne" ołowiowe, jak np.
wytrzymują tylko 100 cykli ładowania.
Dodatkowy problem z pojazdami elektrycznymi: jak byś wszystkie przerobił
na prąd, to skąd byś ten prąd brał? Sieć energetyczna nie wydoli. I
trzeba by od pyty nastawiać atomówek.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 14:30 Andrzej Lawa
- 11.09.13 14:31 RoMan Mandziejewicz
- 11.09.13 14:33 Refleksyjny
- 11.09.13 14:49 Refleksyjny
- 11.09.13 15:00 Refleksyjny
- 11.09.13 15:02 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:05 Maciek
- 11.09.13 15:06 Maciek
- 11.09.13 15:08 Refleksyjny
- 11.09.13 15:11 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:12 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:14 masti
- 11.09.13 15:18 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:20 Maciek
- 11.09.13 15:21 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML