eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi? › Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 14:28:54 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <l0pnm6$2b1$1@node1.news.atman.pl>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <l0p1pe$4n2$1@dont-email.me>
    <l0pjlf$u5r$1@news.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.35.41.6
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1378902534 2401 193.35.41.6 (11 Sep 2013 12:28:54 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 12:28:54 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:17.0) Gecko/20130510 Thunderbird/17.0.6
    In-Reply-To: <l0pjlf$u5r$1@news.icpnet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504046
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11.09.2013 13:20, Refleksyjny pisze:

    > Tak nawiasem mówiąc z samochodami o napędzie parowym jest tak samo jak z
    > samochodami o napędzie elektrycznym. Już pod koniec XIX i na początku XX
    > wieku samochodów elektrycznych było dużo więcej niż spalinowych (tak,
    > tak!), ale zarzucono rozwijanie tej technologii, bo ropa naftowa była
    > wtedy baaaardzo tania (Polska prekursorem tego przemysłu), a i można
    > było na niej zarabiać krocie, a na prądzie i parze wodnej nie.
    > Poza tym akumulatory wtedy były za ciężkie i o za małej pojemności, co i
    > ponad 110 lat później jest nadal problemem.

    "Praw fizyki nie przeskoczysz i nie bądź pan głąb" (klasyczne cytaty na
    każdą okoliczność ;) )

    Jeśli chodzi o silniki elektryczne to nie bardzo jest co rozwijać -
    sprawność ich od dawna jest w okolicy 90%, więc dalsza optymalizacja
    niewiele zmieni.

    Jeśli chodzi o akumulatory, to technologia jest rozwijana od lat - i to
    w dziedzinach niezwiązanych z motoryzacją, więc nie wyjeżdżaj łaskawie
    ze swoim spiskiem nafciarzy. Akumulatory powstały różne, niektóre są
    dopiero w fazie eksperymentalnej, ale generalnie zawsze są pewnym
    kompromisem pomiędzy pojemnością, wagą, ceną i trwałością. Np. co z
    tego, że litowo-powietrzne (organiczne) w jednym kilogramie potrafią
    utrzymać prawie 100x więcej jak "tradycyjne" ołowiowe, jak np.
    wytrzymują tylko 100 cykli ładowania.

    Dodatkowy problem z pojazdami elektrycznymi: jak byś wszystkie przerobił
    na prąd, to skąd byś ten prąd brał? Sieć energetyczna nie wydoli. I
    trzeba by od pyty nastawiać atomówek.

    --
    Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
    są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: