-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Date: Wed, 11 Sep 2013 14:28:54 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 35
Message-ID: <l0pnm6$2b1$1@node1.news.atman.pl>
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <l0p1pe$4n2$1@dont-email.me>
<l0pjlf$u5r$1@news.icpnet.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.35.41.6
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1378902534 2401 193.35.41.6 (11 Sep 2013 12:28:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 12:28:54 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:17.0) Gecko/20130510 Thunderbird/17.0.6
In-Reply-To: <l0pjlf$u5r$1@news.icpnet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504046
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11.09.2013 13:20, Refleksyjny pisze:
> Tak nawiasem mówiąc z samochodami o napędzie parowym jest tak samo jak z
> samochodami o napędzie elektrycznym. Już pod koniec XIX i na początku XX
> wieku samochodów elektrycznych było dużo więcej niż spalinowych (tak,
> tak!), ale zarzucono rozwijanie tej technologii, bo ropa naftowa była
> wtedy baaaardzo tania (Polska prekursorem tego przemysłu), a i można
> było na niej zarabiać krocie, a na prądzie i parze wodnej nie.
> Poza tym akumulatory wtedy były za ciężkie i o za małej pojemności, co i
> ponad 110 lat później jest nadal problemem.
"Praw fizyki nie przeskoczysz i nie bądź pan głąb" (klasyczne cytaty na
każdą okoliczność ;) )
Jeśli chodzi o silniki elektryczne to nie bardzo jest co rozwijać -
sprawność ich od dawna jest w okolicy 90%, więc dalsza optymalizacja
niewiele zmieni.
Jeśli chodzi o akumulatory, to technologia jest rozwijana od lat - i to
w dziedzinach niezwiązanych z motoryzacją, więc nie wyjeżdżaj łaskawie
ze swoim spiskiem nafciarzy. Akumulatory powstały różne, niektóre są
dopiero w fazie eksperymentalnej, ale generalnie zawsze są pewnym
kompromisem pomiędzy pojemnością, wagą, ceną i trwałością. Np. co z
tego, że litowo-powietrzne (organiczne) w jednym kilogramie potrafią
utrzymać prawie 100x więcej jak "tradycyjne" ołowiowe, jak np.
wytrzymują tylko 100 cykli ładowania.
Dodatkowy problem z pojazdami elektrycznymi: jak byś wszystkie przerobił
na prąd, to skąd byś ten prąd brał? Sieć energetyczna nie wydoli. I
trzeba by od pyty nastawiać atomówek.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 14:30 Andrzej Lawa
- 11.09.13 14:31 RoMan Mandziejewicz
- 11.09.13 14:33 Refleksyjny
- 11.09.13 14:49 Refleksyjny
- 11.09.13 15:00 Refleksyjny
- 11.09.13 15:02 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:05 Maciek
- 11.09.13 15:06 Maciek
- 11.09.13 15:08 Refleksyjny
- 11.09.13 15:11 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:12 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:14 masti
- 11.09.13 15:18 Andrzej Lawa
- 11.09.13 15:20 Maciek
- 11.09.13 15:21 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo