  • 21. Data: 2010-01-25 10:57:47
    Temat: Re: certyfikaty SSL z unizeto ?
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sat, 23 Jan 2010 21:26:14 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

    >A oni sprzedają zaufanie. Stracili by je, gdyby wysłali podpis klucza
    >na adres m...@m...tld bo on tak chce.

    To powiedz mi jeszcze w jaki sposób weryfikują że moje_konto@domena
    jest nieuprawniony a administrator@domena już jest? Właśnie na jednym
    z moich serwerów wklepałem "adduser administrator" i utworzyłem konto
    pocztowe dla pana Szymona który jest u mnie administraotorem budynku i
    odpowiada w tej chwili głównie za odśnieżanie. Ma dostęp do konta
    administrator? Czyli certyfikat w Unizeto odebrać sobie może. Czy jest
    w związku z tym osoba uprawnioną? ;-)

    Zdrówko

  • 22. Data: 2010-01-25 11:06:22
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Sergiusz Rozanski wrote on 2010-01-23 22:26:

    > A oni sprzedają zaufanie. Stracili by je, gdyby wysłali podpis klucza
    > na adres m...@m...tld bo on tak chce.

    Jednakowoż pozwolisz, że to kupujący sensu właściciel domeny będzie
    decydował jakiego adresu e-mail używa.

    --
    * Maciej Wierzbicki * At paranoia's poison door *
    * VOO1-RIPE *

  • 23. Data: 2010-01-25 11:09:04
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Maciej Wierzbicki wrote:

    > Jednakowoż pozwolisz, że to kupujący sensu właściciel domeny będzie
    > decydował jakiego adresu e-mail używa.

    W przypadku .pl jest problem, ale można by dawać mail z whois.

    wer

  • 24. Data: 2010-01-25 15:29:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "b...@n...pl" <b...@n...pl> writes:

    > W przypadku .pl jest problem, ale można by dawać mail z whois.

    A nie lepiej po prostu zrobic cos w PHP na WWW, niech ludzie wklepuja
    numer karty i date, i niech strona wciaga od kazdego i wypluwa
    certyfikat. Kto zaplaci ten dostaje, brak dyskryminacji ze wzgledu na
    nazwe domeny (czy co tam trzeba podpisac) lub np. stanowisko w firmie,
    jesli w ogole chodzi o jakas firme.

    Jesli certyfikat nie sluzy do potwierdzenia tozsamosci (a nie sluzy, bo
    jak mozemy cos potwierdzac jesli sami nie mamy na ten temat bladego
    pojecia), to po co bawic sie w te wszyskie pozory - w koncu chodzi tylko
    i wylacznie o jedno.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2010-01-27 01:43:03
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    UNIZETO TECHNOLOGIES SA - CERTUM PCC wrote:

    > certyfikaty dla klienta jest wystawiany przez certyfikaty pośrednie
    > (...)
    > I to w zasadzie tyle, nie robimy nic innego, czego nie robiłaby także
    > nasza konkurencja.

    Prawdę mówiąc to konkurencja chwali się, że są fajniejsi bo właśnie tak
    *nie* robią:

    http://www.rapidssl.com/ssl-certificate-support/ssl-
    faq.htm#8

    Ja osobiście w zasadzie rozumiem koncepcję zabezpieczeń w przypadku łańcucha
    certyfikatów, chociaż mam duże wątpliwości, czy kompromitacja jednego z
    kilku certyfikatów pośrednich jest dużo przyjemniejsza od kompromitacji
    certyfikatu głównego... Oczywiście upraszcza to firmie zarządzanie
    certyfikatami (łatwa możliwość wprowadzania nowych cert. pośrednich) - ale
    czy jest lepsze dla klienta?

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994

  • 26. Data: 2010-01-27 12:18:58
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 27.01.2010 Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> napisał/a:

> [...]
    > certyfikatu głównego... Oczywiście upraszcza to firmie zarządzanie
    > certyfikatami (łatwa możliwość wprowadzania nowych cert. pośrednich) - ale

    [OT] W konkurencji francuskiej (gandi) dają teraz 1 ssl za free do domeny :)
    Co przy cenie 60zł za .com robi sie dość atrakcyjne.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 27. Data: 2010-01-27 21:19:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> writes:

> [...]
    > certyfikatów, chociaż mam duże wątpliwości, czy kompromitacja jednego z
    > kilku certyfikatów pośrednich jest dużo przyjemniejsza od kompromitacji

    Oczywiscie, wtedy wystarczy uniewaznienie posredniego certyfikatu
    (a wiec takze klientow, oczywiscie), nie mamy problemu z tym
    certyfikatem, ktory jest w przegladarkach i/lub ktory pochodzi z innego
    CA.

    > Oczywiście upraszcza to firmie zarządzanie
    > certyfikatami (łatwa możliwość wprowadzania nowych cert. pośrednich) - ale
    > czy jest lepsze dla klienta?

    A kto mowi ze to ma byc dobre dla kogos innego niz CA?
    Albo moze inaczej, kto mowi ze PKI w obecnym ksztalcie ma byc dobra dla
    kogos innego niz CA?

    Przeciez to coraz bardziej bez sensu jest, te certyfikaty tak naprawde
    tylko zapewniaja nas, ze np. w chwili ich wystawiania ruch od providera
    (niczym nie zabezpieczony, w publicznym Internecie itd.) do "serwera"
    dochodzil do maszyny bedacej pod (jakas) kontrola osoby zainteresowanej
    certyfikatem. Co komu po takim poswiadczeniu to nie mam pojecia - w
    sposob trywialny taki certyfikat moze wyludzic np. nieuczciwy pracownik,
    moze * to zrobic ktos z dostepem do sieci np. LAN gdzies na drodze do
    serwera (w firmie, provider, albo np. pajeczarz w piwnicy lub przy
    szafce na ulicy), moze to zrobic wlamywacz z ChRL, mozna to takze zrobic
    majac dostep do jednego z DNSow uzywanych przez CA do rozwiazania nazwy,
    albo mozna je w jakis sposob (np. cache poisoning) zaatakowac zdalnie
    itd. itd. W teorii SSL ma _zabezpieczac_ przed takimi zagrozeniami, w
    praktyce sam proces wydawania certyfikatu jest _podatny_ na wlasnie
    dokladnie te same zagrozenia.

    W tej sytuacji certyfikat wystawiony przez siebie samego jest
    bezpieczniejszy, poniewaz po jednorazowym potwierdzeniu autentycznosci
    przy uzyciu innego, bezpiecznego tym razem kanalu (co, jak wynika z
    powyzszego, jest niezbedne tak czy owak), kazda zmiana skutkuje
    wyswietleniem odpowiedniego komunikatu. W przypadku podpisu ze znanego
    przeglararce CA, uzycie np. wyludzonego certyfikatu nie skutkuje niczym
    spektakularnym.

    Zapewne bezpieczniejszy od wlasnego certyfikatu bylby taki, ktory
    wystawialaby firma na podstawie przekazanych jej osobiscie dokumentow,
    ktorych autentycznosc firma sama sprawdzalaby na swoja odpowiedzialnosc,
    podobnie jak by sie to dzialo np. z tozsamoscia osoby żądającej
    certyfikatu. Oczywiscie przegladarki musialyby ufac tylko takiemu CA.
    Ale to chyba nie jest dobry model biznesowy dla wiekszosci klientow,
    zwlaszcza biorac pod uwage, ze "wszyscy biora stowe i robia to samo" :-(
    --
    Krzysztof Halasa

    * np. konto "administrator" dla stroza, pamietam tez ze chyba w CIUWie
    (PLEARN) jeden ze studentow mial konto "root".

  • 28. Data: 2010-01-28 00:11:37
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
> [...]
    > (niczym nie zabezpieczony, w publicznym Internecie itd.) do "serwera"
    > dochodzil do maszyny bedacej pod (jakas) kontrola osoby zainteresowanej

    Są różne poziomy certyfikatów, niektóre sprawdzają dane bardzo dokładnie.

    p.

  • 29. Data: 2010-01-28 10:20:46
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

> [...]

    > Ale to chyba nie jest dobry model biznesowy dla wiekszosci klientow,
    > zwlaszcza biorac pod uwage, ze "wszyscy biora stowe i robia to samo" :-(

    Swoją drogą, spora rzesza (jeśli nie znaczna większość - trzeba by pewnie
    jakieś badania poczynić) użytkowników internetu i tak nie rozumie
    całej zabawy z certyfikatami i bezmyślnie klika "akcpetuj" nawet wtedy,
    kiedy przeglądarka informuje w języku ojczystym o potencjalnie płynących
    zagrożeniach wynikających z niezgodności certyfikatu.

    --
    ŁT

  • 30. Data: 2010-01-28 12:24:45
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > [OT] W konkurencji francuskiej (gandi) dają teraz 1 ssl za free do domeny :)
    > Co przy cenie 60zł za .com robi sie dość atrakcyjne.

    Dają albo nie dają. Kupowanie domen w gandi to czysta loteria o czym
    przekonałem się dość boleśnie.
    Oferta gandi nie jest atrakcyjna nawet gdyby to gandi płaciło klientom
    za korzystanie z ich usług. Co mi po niskiej cenie skoro nagle gandi ma
    problemy techniczne z przedłużeniem ważności domeny dla pierwotnego jej
    właściciela, ale nie ma żadnych technicznych problemów ze sprzedaniem
    tejże domeny handlarzowi.