  • 11. Data: 2010-01-22 09:30:33
    Temat: Re: certyfikaty SSL z unizeto ?
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    UNIZETO TECHNOLOGIES SA - CERTUM PCC pisze:

    > Pozdrawiam
    > Dorota
    > UNIZETO TECHNOLOGIES SA - CERTUM

    Jeśli działają to świadczy o tym, że ktoś kto wystawia certyfikaty ma
    niewielkie pojęcie.
    na stronie zeto certyfikat Certum Level IV CA - i widzę działa we
    wszystkich przeglądarkach.
    Ale ten który mi został wystawiony nie był na 100% "IV CA", wydaje mi
    się że było "III CA", a tego wystawcy nie ma w przeglądarkach jako
    zaufanego.

    Pozdrawiam
    I życzę kolegom jak najmniej pomyłek.

    Darek

  • 12. Data: 2010-01-22 09:33:58
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    jsm pisze:

    > Masz rację, można wybrać dowolnego innego przedstawiciela Thawte lub
    > VeriSign i mieć spokój. Część ludzi zastanowi się najpierw, na ile można
    > wierzyć firmie pt. Gigaone.pl, które jest jedynie resellerem od
    > pełnoprawnego centrum certyfikacji, które posiada swoje CA oraz oferuje
    > podpis kwalifikowany.

    Kuba, przy 10-20 użytkownikach możesz edukować.
    Przy kilkunastu tysiącach to już trudno. Tym bardziej, że to nie kwestia
    edukacji ponieważ większość używa najnowszych firefoxów i IE. Dlatego
    zwróciłem uwagę na uciążliwość. Call center tylko dzwoni i mówi, że
    popsuło się bo klienci zgłaszają, że strona nie działa.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 13. Data: 2010-01-22 11:11:25
    Od: "UNIZETO TECHNOLOGIES SA - CERTUM PCC" <c...@o...eu>

    CERTUM wydaje certyfikaty opierając się na hierarchicznej strukturze całego PKI
    (podobnie jak robią to inni wystawcy: Verisign, Comodo i inni). Polega to na
    tym, że wyłącznie główny certyfikat jest zaufany w przeglądarkach (w przypadku
    CERTUM jest to Certum CA), a certyfikaty dla klienta jest wystawiany przez
    certyfikaty pośrednie:
    Certum CA
    Certum Level I-IV CA
    Certyfikat klienta

    Związane jest to z tym, że trzymanie najważniejszej dla centrum certyfikacji
    rzeczy, czyli jego głównego certyfikatu, w produkcyjnych urządzeniach jest
    potencjalnie ryzykowne i niebezpieczne, dlatego też tworzone są urzędy pośrednie
    (Level I-IV), które są dopiero wykorzystywane do podpisywania certyfikatów dla
    końcowych użytkowników.

    W związku z tym, że przeglądarki (poza IE, ale także Microsoft zaczyna to
    zmieniać) akceptują w swoich magazynach kluczy, wyłącznie certyfikaty główne
    (Firefox, Opera, Safari nigdy nie umieszczali w swoich magazynach certyfikatów
    pośrednich!), aby certyfikat wydany w taki sposób był prawidłowo rozpoznawany
    przez przeglądarkę, należy zainstalować na serwerze (wyłącznie na serwerze,
    klient nie musi nic robić!) właściwy certyfikat pośredni (właściwy dla danego
    typu certyfikatu).

    I to w zasadzie tyle, nie robimy nic innego, czego nie robiłaby także nasza
    konkurencja. Mało tego, wszyscy się trzymamy tych samych standardów, dzięki
    czemu możemy istnieć we wszystkich przeglądarkach, w których zostaliśmy dodani
    (Wszystkie centra muszą przechodzić podobne audyty - przynajmniej raz w roku!).

    Co do innej opinii, która pojawiła się w tym wątku, ze kazaliśmy zapłacić za
    ponowne wysłanie certyfikatu również nie jest prawdą. W ekstremalnych sytuacjach
    kontaktujemy się z klientem w celu ustalenia sposobu dostarczenia certyfikatu,
    jeśli wiadomości mailowe faktycznie z jakichś powodów nie dochodzą do klienta
    (co się praktycznie nie zdarza).

  • 14. Data: 2010-01-22 11:32:38
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > I to w zasadzie tyle, nie robimy nic innego, czego nie robiłaby także
    nasza
    > konkurencja. Mało tego, wszyscy się trzymamy tych samych standardów,
    dzięki

    1. konkurencja nie traktuje tej grupy jak forum onetu

    2. konkurencja wie, ze cytuje sie _pod_ cytowanym tekstem a nie nad

    Icek

  • 15. Data: 2010-01-22 11:47:54
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 22 Jan 2010 12:11:25 +0100, "UNIZETO TECHNOLOGIES SA - CERTUM
    PCC" <c...@o...eu> wrote:

> [...]
    >jeśli wiadomości mailowe faktycznie z jakichś powodów nie dochodzą do klienta

    Kontaktujecie się? Naprawdę tacy elastyczni jesteście w podejściu do
    klienta? Ja mam inne wrażenia. W wrześniu 2008 chciałem u Was kupić
    certyfikaty dla paru domen i po kontakcie z infolinią kupiłem gdzie
    indziej. Z jednej prostej przyczyny - infolinia upierała sie że
    możliwe jest wystawienie certyfikatów wyłącznie jeśli odbierę pocztę z
    konta administrator@domena i z żadnego innego. Z pewnych przyczyn nie
    wchodziło to w grę. Chciałem by kontakt był na moje_konto@doemna - nie
    było takiej możliwości mimo że to moje domeny, ja płacę za
    certyfikaty, to moja karta kredytowa i FV na mnie wystawiana. Kupiłem
    gdzie indziej gdzie nie było takich ograniczeń i od ręki mailem
    dostałem informacje że adres do certyfikatu to wyłącznie moja prywatna
    sprawa. Przy okazji taniej. Widzę że na stronie nadal na sztywno
    upieracie się przy kilku predefiniowanych adresach.

    Zdrówko

    P.S. Dobrym obyczajem jest pisanir pod cytatem i wycinanie zbędnej
    treści.

  • 16. Data: 2010-01-22 22:41:29
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 22.01.2010 Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> napisał/a:
> [...]
    > wchodziło to w grę. Chciałem by kontakt był na moje_konto@doemna - nie
    > było takiej możliwości mimo że to moje domeny, ja płacę za
    rapidssl rowniez ma taki wymog z tego co pamietam (znaczy sie nie tylko
    administrator, ale coś w stylu ssladmin, admin itepe).

    Zreszta rozsadnie - chyba glupio by bylo gdyby wystawili mi certyfikat na
    *.onet.pl kontaktujac sie ze mna pod adresem u...@o...pl? ;)

    Pozdrawiam

    Andrzej

  • 17. Data: 2010-01-23 21:23:16
    Temat: Re: [OT]Re: certyfikaty SSL z unizeto ?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 21.01.2010 brum <b...@o...eu> napisał/a:
> [...]

    masakra to jest to, że ktos musi o to prosić :)

    > nie wiem jak ssl, natomiast ja kupowalem u nich podpis elektroniczny
    > sam produkt bez zastrzezen, natomiast obsluga klienta to porazka
    > na infolinii kazdy zgodnie twierdzil, ze ma opowiadac o produkcie, a nie
    > zajmowac sie obsluga sprzedazy (brak wgladu do ichniego systemu), o fakture
    > nie moglem sie doprosic, a sam proces realizacji trwal znacznie dluzej niz
    > oferowany

    A ja ssl, u mnie wręcz odwrotnie, klik klik, 1 telefon co z fakturą, bo profo
    mi nie dali na www - przyjdzie pocztą, i po kilku dniach była. Cert przyszedł
    praktycznie w czasie rzeczywistym.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 18. Data: 2010-01-23 21:26:14
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    > było takiej możliwości mimo że to moje domeny, ja płacę za
    > certyfikaty, to moja karta kredytowa i FV na mnie wystawiana.

    A oni sprzedają zaufanie. Stracili by je, gdyby wysłali podpis klucza
    na adres m...@m...tld bo on tak chce.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 19. Data: 2010-01-24 02:00:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sergiusz Rozanski <w...@s...com> writes:

    > A oni sprzedają zaufanie. Stracili by je, gdyby wysłali podpis klucza
    > na adres m...@m...tld bo on tak chce.

    Przeciez nie jest wazne na jaki adres wysylaja certyfikat (podpisany
    przez nich klucz _publiczny_). Moga go zamiescic na swojej stronie.

    Wazne jest od kogo biora ten klucz publiczny (żądanie wystawienia
    certyfikatu) i czy np. nie wezma od kogos nieuprawnionego, albo raczej
    jak trudno bedzie ich przekonac by wzieli (100% bezpieczenstwa nie ma
    nikt). I trzeba to powtorzyc z wszystkimi innymi wystawcami, ich
    agentami itd.

    Zaufanie do pojedynczego CA jest malo istotne. Istotne jest zaufanie do
    calego PKI, do m.in. wszystkich CA.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2010-01-24 20:04:45
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    crazy bejbi pisze:

    > Jak to wygląda teraz? Dostałem ofertę. I zastanawiam się, czy
    > przypadkiem nie skorzystać. Tylko nie chciałbym w coś wdepnąć.

    Dziękuję za opinie.
    Moje odczucia (prywatne i tylko odczucia):
    1. miło, że ktoś z unizeto monitoruje grupy w sprawach swoich produktów
    2. szkoda, że ten ktoś myli grupy newsowe z forum onetu
    3. miło, że potem odpisał ktoś kto się zna na tym co mówi - niemniej
    szkoda, że zapomniał się podpisac ... napisał zresztą takim językiem, że
    ja jako skromy, nie znający się na rzeczy klient raczej się przeraziłem.
    4. fajnie byłoby rzeczywiście może wspierac nasze rodzime firmy -
    niemniej muszę faktycznie zweryfikowac, czy IE6 sobie radzi... bo
    niestety wielu klientów nie aktualizuje windowsów.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7