  • 61. Data: 2011-12-15 19:37:16
    Temat: Re: ceny dysków twardych
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ty chyba faktycznie musisz poczytać trochę o SSD bo mało wiesz.
    > Otóż dyskiem zarządza bardzo inteligentne oprogramowanie, które
    > dba o to, aby wszystkie komórki zużywane były równomiernie.
    > Nie ma mowy o zapisie zawsze w tym samym miejscu, tak jak to
    > jest w HDD.

    No to mój OCZ Vertex miał pewnie mało inteligentne oprogramowanie.
    Zajęty był w jakiś 50% a przeżył ledwo rok, i to wcale nieintensywnego
    użytkowania.

  • 62. Data: 2011-12-15 19:43:00
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    nadir wrote:

    > No to mój OCZ Vertex miał pewnie mało inteligentne oprogramowanie.
    > Zajęty był w jakiś 50% a przeżył ledwo rok, i to wcale nieintensywnego
    > użytkowania.

    jaki Vertex?
    w każdym razie Vertex i wszystkie SSD oparte na kontrolerze Sandforce
    uchodzą za bardzo awaryjne i nie chodzi o pamięci, a ten nieszczęsny
    kontroler.

  • 63. Data: 2011-12-15 19:56:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    > jaki Vertex?

    Pierwszy.

    > w każdym razie Vertex i wszystkie SSD oparte na kontrolerze Sandforce
    > uchodzą za bardzo awaryjne i nie chodzi o pamięci, a ten nieszczęsny
    > kontroler.

    JMicron też, bo Patriot Torqx TRB też się zaczyna "sypać".

  • 64. Data: 2011-12-15 19:58:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-15 20:36, Użytkownik Rafal napisał:

    > to zalezy do czego używasz SSD. Jeśli na system to kazdy wie,
    > że trochę wolnego miejsca być musi.
    > A SSD są jeszcze na tyle drogie, że jak ktoś kupuje, to na system
    > własnie - wiec problemu nie ma

    To się ździwisz lekko.
    Teoretycznie kupuje się na system, potem użytkownik instaluje
    tam jeden ważny program (aby szybko się uruchamiał lub działał),
    potem kolejny, potem jeszcze jeden.
    20% procent z dysku 64GB to ponad 12GB, żaden z trzech znanych
    mi posiadaczy SSD o takim rozmiarze nie ma tyle wolnego miejsca.
    Rekordzista ma wolne 6GB, pozostali mniej.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2011-12-15 20:03:33
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > mi posiadaczy SSD o takim rozmiarze nie ma tyle wolnego miejsca.
    > Rekordzista ma wolne 6GB, pozostali mniej.

    przy dysku 64GB trzeba zastosować inna stategie. Część programów
    trzeba, powiedzmy tych mało używanych, trzeba przerzucić na HDD.
    Gorzka prawda - dysk 64GB, no dla mnie jest wystarczajacy, ale dla
    większości użytkowników nie. 128GB jest dopiero komfortowy.

  • 66. Data: 2011-12-15 20:46:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-15 21:03, Użytkownik Rafal napisał:

    > przy dysku 64GB trzeba zastosować inna stategie. Część programów
    > trzeba, powiedzmy tych mało używanych, trzeba przerzucić na HDD.

    Owszem trzeba, ale ludzie chcą mieć więcej programów na
    szybszym dysku.

    > Gorzka prawda - dysk 64GB, no dla mnie jest wystarczajacy, ale dla
    > większości użytkowników nie. 128GB jest dopiero komfortowy.

    Dysk 128GB komfortowy ? nie żartuj sobie.

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2011-12-15 20:51:57
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    RadoslawF wrote:

    > Dysk 128GB komfortowy ? nie żartuj sobie.

    na system, dla wiekszości użytkowników tak

    a ty na jakim dysku masz system?
    wiecej jak 128 GB?
    ciekaw jestem jak odtwarzasz system w sytuacji gdy się rozsypie...
    Bo ja to robię w 3 min, bo mój system to 30 GB :)

  • 68. Data: 2011-12-15 21:12:42
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Rafal napisał:

> [...]
    > ciekaw jestem jak odtwarzasz system w sytuacji gdy się rozsypie...
    > Bo ja to robię w 3 min, bo mój system to 30 GB :)

    No a ja wyjmuje jeden dysk 500GB i wstawiam z szafy drugi 500GB i
    pomijajac troche latek co musze dociagnac mam "odtworzone" ;)

  • 69. Data: 2011-12-15 21:25:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andre napisa?(a):

    > Masz dysk zapelniony filmami po brzegi. Usuwasz jeden film, powiedzmy
    > 1,5 GB. Sciagasz nowy, usuwasz, sciagasz nowy, usuwasz itd. Czaisz?

    Ty nie czaisz, że kontroler sam przesunie zawartosc tak aby w miare
    rowno rozlozyc obciazenie po wszystkich komorkach dysku ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 70. Data: 2011-12-15 21:25:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-15 21:51, Użytkownik Rafal napisał:

> [...]
    > ciekaw jestem jak odtwarzasz system w sytuacji gdy się rozsypie...
    > Bo ja to robię w 3 min, bo mój system to 30 GB :)

    Poważnie ? ciekawy jestem jaki to system zajmuje aż tyle miejsca.
    Ja mam mniejszą partycję systemową, no ale to partycja na
    zwykłym HD więc nie mam parcia aby tam instalować coraz
    więcej programów.