  • 1. Data: 2010-03-12 12:56:41
    Temat: centrowanie <DIV>
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    witam!

    nie umiem wycentrować strony.
    Pociąłem plik PSD zamiesciłem treść i wszystko ładnie.
    Teraz chciałbym wycentrować treść ale nic nie wychodzi.
    W pliku style.css zamieściłem:

    body {

    background-color: #FF8901;
    margin: 0;
    padding: 0;
    text-align: center;

    }

    #kontener {
    text-align: left;
    margin-left: auto;
    margin-right: auto;
    width: 770px;
    }

    strona zaczyna sie od znacznika <body> a nastepnie diva <div id="kontener">
    tresc strony </div>

    niestety nic to nie daje strona dalej przylega do lewej

    pomocy ...

  • 2. Data: 2010-03-12 13:00:43
    Temat: Re: centrowanie <DIV>
    Od: fv <f...@c...com>

    Chevy wrote:
    > margin-left: auto;
    > margin-right: auto;
    > width: 770px;

    Wygląda prawidłowo.

    > niestety nic to nie daje strona dalej przylega do lewej

    Czy po zastąpieniu całej treści strony tekstem: "test" nadal przylega do lewej?
    Czy po zastąpieniu wszystkich reguł CSS tylko tymi które wkleiłeś, nadal przylega do
    lewej?

    Rozumie się samo przez się, że nie testujesz tego w Internet Explorerze?
    I że masz w pierwszej linii nagłówek:

    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

    Centrowanie w ten sposób może być zepsute przez
    a) nieprawidłowy HTML (niedomknięte tagi, błędne zagnieżdżenia itp)
    b) przeglądarkę IE która nie musi rozumieć margin auto
    c) jakiś przypadkowy float:left w treści albo CSS

    Kiedyś robiło się <table align="center"> ale teraz można zostać za to zlinczowanym,
    więc proponuję
    powalczyć...

    --
    fv

  • 3. Data: 2010-03-12 14:48:07
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > lewej?
    > Czy po zastąpieniu wszystkich reguł CSS tylko tymi które wkleiłeś, nadal

    przeglądarka to firefox 3.5 podajże :) po zastapieniu tresci strony i
    wrzuceniu do tego "TEST" działa po zmianie width tekst pływa
    być może jest to spowodowane tym że każdy DIV ma postać:

    #home-02 {
    position:absolute;
    left:129px;
    top:0px;
    width:339px;
    height:96px;
    }

    > <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    > "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

    dodałem ... problem nie zniknał

  • 4. Data: 2010-03-12 14:58:20
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Użytkownik "Chevy" <c...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wrzuceniu do tego "TEST" działa po zmianie width tekst pływa
    > być może jest to spowodowane tym że każdy DIV ma postać:

    próbowałem wywalić position: absolute; ale wtedy wszystko się rozpada :)
    myślałem żeby wywalić left ale było by tak samo pewnie

  • 5. Data: 2010-03-13 10:17:11
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    Chevy pisze:
> [...]
    > wrzuceniu do tego "TEST" działa po zmianie width tekst pływa
    > być może jest to spowodowane tym że każdy DIV ma postać:

    Nie wiem czy dobrze zrozumialem zalozenia.
    Jeśli home-02 jest w kontener - nadaj na kontener position:relative;

    pozdr,
    p.

  • 6. Data: 2010-03-15 10:59:38
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Użytkownik "beherit / pn" <b...@s...firenet.eu.org>
    napisał w wiadomości news:hnfon6$q35$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie wiem czy dobrze zrozumialem zalozenia.
    > Jeśli home-02 jest w kontener - nadaj na kontener position:relative;

    tak, dokładnie o to chodziło. Działa!!
    Dzieki

  • 7. Data: 2010-03-18 07:45:51
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A ja bardzo chwalę najlepszy tag jaki wymyślono na samym początku

    <center> </center>

    Ciekawe kto mi zaprzeczy.

    Andrzej.

  • 8. Data: 2010-03-18 08:40:23
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2010-03-18 08:45, NKAB - pisze:
    > A ja bardzo chwalę najlepszy tag jaki wymyślono na samym początku
    >
    > <center> </center>

    Niektórzy ucieszyliby się zapewne, gdyby był też tag <vcenter> - to
    samo, tylko w pionie :-)

    > Ciekawe kto mi zaprzeczy.

    Jest demokracja i nikt ci gadania bzdur nie może zabronić :-)

    artur

  • 9. Data: 2010-03-19 08:43:06
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl> napisał(a):

    > Niektórzy ucieszyliby się zapewne, gdyby był też tag <vcenter> - to
    > samo, tylko w pionie :-)

    No nie tylko ten ale wogóle od początku w html brakuje mi znacznika
    <space 100jedn><line 10jedn>

    Moje pierwsze marzenie to jednak modyfikacja <select> tak aby można było
    formatować tam linijki <option>, drugie to gotowe funkcje formatujące
    wprowadzanie danych do <input> (np. <input value=123 format="9999.99">

    > Jest demokracja i nikt ci gadania bzdur nie może zabronić :-)

    Chciałem tylko powiedzieć, że do większości (większości)
    zastosowań takie rozwiązanie w zupełności wystarczy.
    Mam bzika na punkcie prostoty ale nie znaczy to, ze nie doceniam
    wielkości css.

    A już zupełnie nie rozumiem tych, którzy tepią dobre tagi
    html tylko dlatego, że ktoś napisał "deprecjejted".

    Działa? - działa i to dobrze, więc o co chodzi, po co to oburzenie
    i śmiech niektórych programistów.

    Andrzej.