  • 1. Data: 2010-03-11 11:26:39
    Temat: DIV o szerokości większej niż rozdzielczość okna przeglądarki - bez paska poziomego.
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    Chciałbym zrobić coś takiego (do podglądu zalecam czcionkę o stałej
    szerokości znaków).

    +-------------------+
    | OKNO |
    | BROWSERA |
    | |
    | |
    +---+-------------------+---+
    | | DIV Z TLEM | |
    +---+-------------------+---+
    | |
    +-------------------+

    Ogolnie zasada jest taka, ktos ma rozdzialke wieksza niz na rysunku
    widzi wiecej DIVA z tlem, ma mniejsza... tlo jest ucinane, mam parę
    koncepcji, ale nie wiem jaka byłaby najbardziej słuszna, czy może jest
    jakieś sprawdzone rozwiązanie.

    Chcę wyjść od (w duzym uproszczeniu):

    !important;position:relative;display:block'>

    background:obrazek repeat-y 0 0;'>

    Jakies pomysły, sugestie, przyklady. Bede wdzieczny.

  • 2. Data: 2010-03-11 13:07:53
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    beherit / pn pisze:
> [...]
    > widzi wiecej DIVA z tlem, ma mniejsza... tlo jest ucinane, mam parę
    > koncepcji, ale nie wiem jaka byłaby najbardziej słuszna, czy może jest

    Oczywiście bez paska przewijania poziomego :). Inaczej pytanie byłoby
    bez sensu :). Pozdr, p.

  • 3. Data: 2010-03-12 13:50:08
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-03-11 12:26, beherit / pn wrote:
> [...]
    > widzi wiecej DIVA z tlem, ma mniejsza... tlo jest ucinane, mam parę
    > koncepcji, ale nie wiem jaka byłaby najbardziej słuszna, czy może jest

    Ustaw sobie background-position:50% 0; i nie będziesz musiał divowi
    ustawiać szerokości.

  • 4. Data: 2010-03-12 14:59:13
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Użytkownik "Paweł Piskorz" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości

    > Ustaw sobie background-position:50% 0; i nie będziesz musiał divowi
    > ustawiać szerokości.

    niestety mam to samo ...

  • 5. Data: 2010-03-12 18:42:24
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-03-12 15:59, Chevy wrote:
    > Użytkownik "Paweł Piskorz"<n...@p...nie?> napisał w wiadomości
    >
    > niestety mam to samo ...

    Daj linka do działającego przykładu.

  • 6. Data: 2010-03-13 10:23:39
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    Paweł Piskorz pisze:

    > Ustaw sobie background-position:50% 0; i nie będziesz musiał divowi
    > ustawiać szerokości.

    Nie o to chodziło.

    body miało swój background fixed, do tego miały być dwa backgroundy
    wystające poza obrys przeglądarki, jeden w okolicach topu i jeden
    bottomu strony (przyklejony na dół).

    Udało się problem rozwiązać w pierwszym podejściu co mnie zdziwiło, z
    zastosowniem expresion również pod IE6 (min/max-width - nawet zdaje się
    że niepotrzebnie uzyte) :) bez problemu i bez pasków przewijania (smiga
    pod: FF3+,Safari4,IE6+).

    Jak wystawie wersję produkcyjną poza localhost to będę mógł wrzucić linka.
    Pozdr,
    p.

    PS. Do kolegi Chevy:

    W skrócie:
    content

    body {
    background: transparent url(pix/bodyBackground.gif) repeat-x fixed 0 0;
    font-family:arial,helvetica,tahoma,verdana,sans-seri
    f;
    color:#432;
    overflow:visible;
    }

    #backgroundTop {
    max-width:997px;
    min-width:974px;
    width: expression(document.body.clientWidth > 1000? "997px" : "974px");
    height:218px;
    background: transparent url(pix/containerBackgroundTop.png) no-repeat 0 0;
    z-index:0;
    margin:0 auto -218px auto;
    display:block;
    }
    #backgroundBottom {
    max-width:1081px;
    min-width:974px;
    width: expression(document.body.clientWidth > 1084? "1080px" : "974px");
    height:317px;
    background: transparent url(pix/containerBackgroundBottom.png)
    no-repeat bottom center;
    z-index:0;
    margin:-317px auto 0 auto;
    display:block;