  • Data: 2019-11-21 14:55:44
    Temat: Re: celebryci na drodze
    Od: LEPEK <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.11.2019 o 13:24, T. pisze:

    > Jeśli porwę tramwaj z pętli i się nim przejadę bez uprawnień i kogoś
    > potrącę to też mi nic nie grozi? Bo ktoś wtargnie?

    Jeśli wykażesz, że potrącenie wynikło tylko i wyłącznie z winy
    potrąconego, to nie zostaniesz ukarany za potrącenie. To chyba jest
    oczywiste? Ale nieprawdą jest, że "nic ci nie grozi", bo popełnisz inne
    czyny zabronione (zabór w celu użycia, kierowanie bez uprawnień i co tam
    jeszcze się nawinie).

    > Te sądy to wszystkie są do zaorania...

    Tak, wszystkie. Bo nie podoba ci się wyrok na Najsztubie. Logika to nie
    jest chyba twoja najmocniejsza strona, co?

    > T.
    > Ps. Nie bardzo mi się chce wierzyć, że ta pani wbiegła na przejście,
    > zwłaszcza w tym wieku i z parasolem.

    Ale to na szczęście nie jest kwestia wiary, tylko udowodnienia w sądzie.

    > Jeśli dochodziła do przejścia to
    > powinien ją przepuścić, a jeśli ją potrącił, to jest winny (choćby winy
    > nieumyślnej).

    Nie ma takiego przepisu (jeszcze), żeby należało przepuszczać pieszego
    zbliżającego się do przejścia. Kierujący ma zachować ostrożność i
    przepuścić pieszego znajdującego się na przejściu. A pieszy ma zachować
    ostrożność i nie wolno mu wtargnąć bezpośrednio przed nadjeżdżający
    pojazd. I nie jest tak, że jak potrącił - to winny (na szczęście).

    > Według mnie - skoro nie ma prawa jazdy - powinien odpowiadać za
    > zagrożenie katastrofą w ruchu lądowym.

    Ja bym mu jeszcze dokleił coś o podatku VAT ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm