eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingc++ -> c#Re: c++ -> c#
  • Data: 2011-10-25 12:31:55
    Temat: Re: c++ -> c#
    Od: "Sarr." <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 24-10-2011 15:59, Wojciech "Spook" Sura wrote:
    > Dnia 24-10-2011 o 10:16:42 Sarr. <s...@g...pl> napisał(a):
    >
    >> witam,
    >>
    >> mam luzne pytanie do tych, ktorzy doswiadczyli przejscia jak w
    >> temacie, czyli z c++ na c#. nie zrozumcie mnie zle, chodzi mi o to,
    >> zeby rzucac c++ na rzecz c#.
    >>
    >> chodzi mi o opinie o tym co w c# jest 'lepsze' a co 'gorsze', przy
    >> czym podkreslam, chodzi mi o subiektywne opinie i konkretne przyklady
    >> a nie generalizacje. co sie bardziej podoba, a co mniej. w czym c#
    >> ulatwia zycie a z czym w c# trzeba sie meczyc. co moze sprawic, ze
    >> dostajac nowe zadanie do rozwiazania wybierzecie wlasnie c#, i druga
    >> strona medalu, do jakich zastosowan c# nie wybralibyscie nigdy w zyciu.
    >
    > Nigdy nie przechodziłem z C++ na C# w ścisłym sensie. IMO oba języki
    > dobrze się uzupełniają.
    >
    > No to ciekawszych rzeczy:
    >
    > * Automatyczne zarządzanie pamięcią. Nie ma czegoś takiego jak delete,
    > manager pamięci sam decyduje o tym, kiedy zwalniać pamięć (i zdarza się
    > czasami, że wychodzi mu to lepiej niż w programie napisanym w C++).
    > Trzeba natomiast pamiętać o zwalnianiu zasobów natywnych.
    >
    > * Własności w klasach. Szkoda tylko, że wzorowali się na C++, a nie na
    [cut]
    > * Zdarzenia wbudowane w język. Nareszcie.
    >
    > * Gotowce, gotowce, gotowce. W bibliotekach standardowych jest opakowane
    > prawie wszystko, co można chcieć zrobić z Windowsem. Sieć, rejestr,
    > rysowanie, wyrażenia regularne, dostęp do systemu plików, przetwarzanie
    > tekstu, XML. Tona gotowych generycznych struktur danych.
    >
    > * Kolejność kompilacji plików nie gra roli, liczą się tylko namespace'y.
    [cut]
    > * Refleksje, czyli bardzo mocno rozbudowane RTTI. Nic się nie schowa,
    > jeśli ktoś się uprze, to może swobodnie rzeźbić po prywatnych polach
    > klas. Enumerować członków klas, łącznie z metodami i własnościami.
    no tak, glownie dlatego zaczalem sie interesowac c#, zaraz po tym jak
    dokonalem prymitywnego reflection dla c++.

    > * Atrybuty (które można przypiąć do czegokolwiek). Przydają się w
    [cut]
    >
    > * Typy generyczne bez refleksji nadają się tylko do konstruowania
    > kontenerów danych (na przykład nie można - jak w C++ - "na wiarę"
    > zawołać metody obiektu, którego typ jest określany podczas
    > instancjonowania typu generycznego)
    >
    > Tyle z pamięci. Zachęcam do zapoznania się z językiem, jest bardzo ciekawy.

    wlasnie cos w ten desen, o takie podsumowanie mi chodzilo. dziekuje.

    BR,
    Marcin.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: