  • 41. Data: 2009-02-02 14:00:13
    Temat: Re: budżetowy do 600?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 2 lutego 2009 (14:49:46) napisano:

> [...]
    > opieką ~70 sztuk poleasingowych 4-5 letnich biurowych Delli OptiPlex
    > GX270N z 2004 z jednego z banków. Mam od 2 lat. Było ~20 sztuk więcej
    > ale tyle mniej więcej padło. Głównie zasilacze i dyski ale w paru
    > sztukach także płyty główne. Zepsute służa jako źródło części bo tak
    > to jeszce z 10 sztuk byłoby do wywalenia. Komputery służa do zwykłych
    > prac biurowych (Office, WWW, poczta) wiec jakoś specjalnei nei są
    > katowane. Czyli ~1/3 mi w ciągu dwóch lat padła - gdyby nie to że
    > dostałem je jako darowizna to bym płakał ;-)

    Nie strasz mnie :). Nie dalej, jak w październiku kupiłem 13 sztuk
    GX280 :). Na razie wszystkie działają i nie sprawiają problemów.
    Co więcej, pod gołymi Windowsami okienka się szybciej otwierają,
    niż na zupełnie nowym laptopie Acer, z dwurdzeniowym procesorem.

    > Co do legalnego oprogramowania to nie jest tak pięknie -
    > nalepka Win zwykle jest tylko że jest to Win który sprzedano do użytku
    > pierwotnemu użytkownikowi i MS często uważa że dalsza odsprzedaż -
    > nawet z komputerem - nie jest legalna.

    Według aktualnej wykładni MS licencja OEM jest zbywalna (razem z
    komputerem). Chociaż rzeczywiście, to się im co jakiś czas zmienia...

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 42. Data: 2009-02-02 15:21:44
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009 15:00:13 +0100, Yakhub <y...@g...pl> wrote:

> [...]
    >Co więcej, pod gołymi Windowsami okienka się szybciej otwierają,
    >niż na zupełnie nowym laptopie Acer, z dwurdzeniowym procesorem.

    13???? A imię jego 40 i 4 ;-) A na poważnie to nie straszę. Mam koło
    serwerowni w pomieszczeniu magazynowym stosik obudów do zezłomowania.
    Po prostu nie jesteś w stanie sprawdzić w jakich warunkach te
    komputery wcześniej pracowały. Niektóre kompy są jak nowe i widac że
    niewiele pracowały. Niektóre po otwarciu to składnica kurzu i widać że
    pracowały w jakimś brudnym/zapylonym miejscu. Nie masz szans tego
    ocenić do czasu jak nie kupisz. A jak próbka odpowiednio duża to masz
    większą szansę trafić na awarię - po prostu. A problem w przypadku
    awarii zasilacza czy płyty głównej jest taki że to są częsci robione
    pod konkretny model żeby to maksymalnie upakować i jak padnei to nei
    ma na co wymienić. Dysk/proc/pamięc/DVD to nie problem.

    Zdrówko

  • 43. Data: 2009-02-02 18:44:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    qwerty napisał(a):

    > Może napisz jaki tam jest zasilacz. Jak jakiś codegen, megabajt to już wolę
    > używany markowy sprzęt.

    Hmm... Więc odwróćmy Twoje rozumowanie ;) I zróbmy takie tandem:

    http://www.komputronik.pl/Obudowy/Modecom_Step_203_b
    ialy__bez_zasilacza__Wyprzedaz/pelny,id,54216/
    http://www.komputronik.pl/Zasilacze_do_obudow/Chieft
    ec_SI_A300P3__270W/pelny,id,18093/

    = 155 zl

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 44. Data: 2009-02-02 18:46:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek Banach napisał(a):

    > Jakimi ?

    W każdej chwili cokolwiek może ot, tak, po prostu w wyniku zużycia się
    popsuć. Części zamiennych zwykle nie ma (ćwiczyłem to na używanym
    stacjonarnym Dellu, któremu padł zasilacz i w konsekwencji płyta). No i
    zwykle wtedy są pretensje do tego kto polecił/składał mimo, że wcześniej
    mówiło się, że to używany i bez gwarancji :)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 45. Data: 2009-02-02 20:35:21
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Michal Kawecki pisze:

    > Tak? To odpal IE z obsługą ActiveX.

    Argument bardzo mocny.
    A do czego mi to potrzebne?? Do netu?? Najlepsze, że w celach zwiększenia
    bezpieczeństwa zaleca się wyłączanie obsługi ActiveX.
    Nawet pod Windowsem już od ponad 5 lat nie korzystam z IE, Firefox w
    zupełności
    mi wystarcza i jakoś nie zauważyłem, żeby mi brakowało IE i jego
    "dobrodziejstw".
    Firefox bije na głowę to IE. Co więcej, można w pełni korzystać w wersji
    64 bit.

  • 46. Data: 2009-02-02 20:54:27
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On 2 Feb 2009 19:44:11 +0100, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    >http://www.komputronik.pl/Obudowy/Modecom_Step_203_
    bialy__bez_zasilacza__Wyprzedaz/pelny,id,54216/

    Towar wycofany ze sprzedaży - wyczerpane ostatnie zapasy magazynowe.

    Nie da się ;-)

    -> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu

  • 47. Data: 2009-02-02 21:11:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    jerzu napisał(a):

    _bialy__bez_zasilacza__Wyprzedaz/pelny,id,54216/

    > Towar wycofany ze sprzedaży - wyczerpane ostatnie zapasy magazynowe.

    > Nie da się ;-)

    Aj, oj, tam akurat pelno jest obudow z wyprzedazy za te pieniadze ;P

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 48. Data: 2009-02-02 21:27:55
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 02 Feb 2009 21:35:21 +0100, Maru napisał(a):

    > Argument bardzo mocny.
    > A do czego mi to potrzebne?? Do netu??

    A owszem, do netu. Wyobraź sobie, że wiele usług sieciowych tudzież
    wiele urządzeń obsługiwanych via net wymaga do pracy włączonej obsługi
    kontrolek ActiveX. Także sporo gier sieciowych, w które grają młodzi.
    Tudzież niektóre programy do obsługi komórek. Próbowałeś zainstalować
    ActiveSync pod Linuksem? ;-)

    > Najlepsze, że w celach zwiększenia
    > bezpieczeństwa zaleca się wyłączanie obsługi ActiveX.

    Tak, a najpewniej jest uciąć kabelek.
    W zasadzie wystarczy instalować wyłącznie podpisane kontrolki,
    pochodzące z pewnego źródła.

    > Nawet pod Windowsem już od ponad 5 lat nie korzystam z IE, Firefox w
    > zupełności
    > mi wystarcza i jakoś nie zauważyłem, żeby mi brakowało IE i jego
    > "dobrodziejstw".

    (Wzruszenie ramion) Sama technologia jest bardzo dobra, osobiście wolę
    szybkie kontrolki ActiveX od powolnej Javy. A w Viście problemy z
    bezpieczeństwem ich używania zostały sprowadzone do parteru.

    No ale to już jest całkiem OT.
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 49. Data: 2009-02-02 21:27:58
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 02 Feb 2009 14:58:17 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > IE4Linux
    > http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page
    >
    > Uprzedzam - używam i działa. Muszę bo tak sie składa że mam 2 systemy
    > tego potrzebujące. Jeden system kamerowy (mimo że ma osadzonego w
    > urządzeniu Linuxa) wymaga do zdalnego przeglądania właśnie IEW z
    > ActiveX. Miałem jakieś przejącia na początku ale jak z rok temu to
    > skonfigurowałem to działa i tyle.

    No właśnie do tego piję. U mnie także miało to działać z kamerami i nie
    tylko że nie działa, to na dodatek przy próbie instalacji zwyczajnie się
    sypie. Przepatrzył to gostek z 10-letnim doświadczeniem w Linuksie i też
    się poddał - a przecież miał nieco więcej latek niż ta panienka :-).

  • 50. Data: 2009-02-02 23:48:00
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 2 lutego 2009 (16:21:44) napisano:

> [...]
    > pod konkretny model żeby to maksymalnie upakować i jak padnei to nei
    > ma na co wymienić. Dysk/proc/pamięc/DVD to nie problem.

    Te, które u mmie pracują, mają DVD slim (jak w laptopach, czyli
    drogie), a dyski przypięte jakimiś dziwnymi foliowymi tasiemkami (nie
    przyglądałem się dokładniej). Zdaję sobie sprawę, że jak coś padnie,
    to do wymiany pójdzie prawdopodobnie cały komputer. I dlatego kupiłem
    13 sztuk, pomimo, że stanowisk u nas tylko 12 :).

    Co prawda komputery całkiem za darmo nie były, ale miałem wybór - albo
    wymienić 3-4 najstarsze komputery na coś nowego, albo wymienić
    wszystko na te Delle. Wolałem wymienić wszystko, bo to jednak jest
    wygodne, jak na wszystkich stanowiskach działa ten sam sprzęt, a i tak
    były one nowsze i lepsze, niż jakikolwiek komputer, który mieliśmy
    wcześniej.

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.