  • 51. Data: 2009-02-02 23:50:50
    Temat: Re: budżetowy do 600?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 1 lutego 2009 (14:34:11) napisano:

    > Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Linux i BSD są pirackie?

    Jeszcze dopiszę jeden argument przemawiający na korzyść Windowsa :).

    Linuks jest OK, pod warunkiem, że użytkownik sam go instaluje i zdaje
    sobie sprawę ze wszystkich tego konsekwencji. Instalowanie Linuksa
    KOMUŚ to proszenie się o zawracanie głowy.

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 52. Data: 2009-02-03 11:40:18
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009 22:27:58 +0100, Michal Kawecki <k...@o...px>
    wrote:

    >No właśnie do tego piję. U mnie także miało to działać z kamerami i nie
    >tylko że nie działa, to na dodatek przy próbie instalacji zwyczajnie się
    >sypie. Przepatrzył to gostek z 10-letnim doświadczeniem w Linuksie i też
    >się poddał - a przecież miał nieco więcej latek niż ta panienka :-).

    Długość stażu z Linuxem - jak sie przekonałem - nie zawsze daje
    doświadcznie. Choć ja akurat pierwszy kontakt miałem ze Slackware
    około roku 1994/95 i od tego czasu używam regularnie choć głownie
    systemy bez interfejsu graficznego bo ich nie potrzebuję tam gdzie
    działam. ;-) Jaki to system kamerowy? Bo może niekoniecznie potrzeba
    IE i ActiveX-a. Ja to zestawiłem a parę miesięcy później okazało sie
    że jest soft do obsługi który tego nie wymaga. Pod Windows co prawda
    ale pod Wine mi śmiga ładnie i nei wymaga żadnych kontrolek. Pewne
    jakbym się uparł i poszperał to to nadaje jakiś strumień video. A! Jak
    mi sie znudzi system desktopowy to okazało sie że udsotępniono też
    soft pod WM i Symbiana na komórki ;-)

    A co do innych rozwiązań jak Wine czy IE4Linux jest Cedega dedykowana
    do gier właśnie. No i dal dzieciaka warto wybrac jakąś dystrybucję
    desktopową z duża ilością bajerów i kreatorami do konfiguracji. Np.
    mój Ojciec używa Mandrivy i nie ma dla niego znaczenia jaki właściwie
    ma system. Korzyta z Firefoxa, Thunderbirda, Skype'a i kadu. A jak
    sobie z czymś nei radzi to mu po VNC pokazuje co i jak.

    Zdrówko

  • 53. Data: 2009-02-03 11:48:01
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009 00:50:50 +0100, Yakhub <y...@g...pl> wrote:

> [...]
    >sobie sprawę ze wszystkich tego konsekwencji. Instalowanie Linuksa
    >KOMUŚ to proszenie się o zawracanie głowy.

    Powiem krótko - bzdura. Wszystko zalezy od instalującego i
    użytkowników. Ja moge napisac ze instalując komuś Windows to proszenie
    się o problemy bo po kilku sesjach w inetrnecie trezba będzie
    reanimowac system wywalony przez trojany, wirusy i spółke. Co ciekawe
    zwykle nie mam takich problemów. A wiesz dlaczego? Bo mam taką zasadę
    że jak komuś instaluje system to dostaje od reki antywirusa, ma
    zrobione aktualizacje, ma właczony firewall, dostaje zestaw
    podstawowego softu (przeglądarki, poczta, komunikatory, przeglądarka
    grafiki, muzyki, video, coś do nagrywania, kompresor plików, viwer
    PDF-ów, OpenOffice jak nie ma MS Office, coś do zdalnego dostępu
    etc.). Freeware-owe aplikacje zresztą. Podobny - funkcjonalnie -
    zestaw aplikacji konfiguruję gdy stawim komuś Linuxa. I takei coś
    działa - daję skonfigurowane do pracy narzędzie a nei zainstalowany po
    łebkach sam system.

    Zdrówko

  • 54. Data: 2009-02-04 18:09:00
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 03 Feb 2009 12:40:18 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > Długość stażu z Linuxem - jak sie przekonałem - nie zawsze daje
    > doświadcznie.

    To prawda. Jednak nie polecajmy dziecku takich trudnych zadań jak
    grzebanie w konfiguracji Linuksa i zapoznawanie się z manami, bo mało
    które rodzi się geniuszem komputerowym z biegłą znajomością
    angielskiego.

> [...]
    > systemy bez interfejsu graficznego bo ich nie potrzebuję tam gdzie
    > działam. ;-) Jaki to system kamerowy? Bo może niekoniecznie potrzeba

    No niestety, ale bez obsługi ActiveX nie zadziała większość kamerek IP
    dostępnych w ofercie Vivoteka. Mnie udało się to obejść dokładając
    osobny rejestrator obrazu pn. IPCorder czeskiej firmy Koukaam.
    Przechwytuje on obraz z tych kamerek po RTSP, a na zewnątrz wystawia
    interfejs działający w Javie.

> [...]
    > jakbym się uparł i poszperał to to nadaje jakiś strumień video. A! Jak
    > mi sie znudzi system desktopowy to okazało sie że udsotępniono też

    Strumień strumieniem, ale co ze sterowaniem tymi kamerkami? :-)

> [...]
    > ma system. Korzyta z Firefoxa, Thunderbirda, Skype'a i kadu. A jak
    > sobie z czymś nei radzi to mu po VNC pokazuje co i jak.

    Wiesz, dla swojego ojca to może i bym się zdecydował na sprzęt z
    Linuksem, on i tak by pewnie w nic nie grał poza szachami, ale dla
    swojego dziecka to już na pewno nie. Pozna Windows i da sobie radę w
    każdej firmie, gdzie tylko złoży CV. A kto szuka do pracy ludzi (nie
    programistów) znających Linuksa - hmmm?
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 55. Data: 2009-02-04 20:48:44
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009 19:09:00 +0100, Michal Kawecki <k...@o...px>
    wrote:

    >No niestety, ale bez obsługi ActiveX nie zadziała większość kamerek IP
    >dostępnych w ofercie Vivoteka. Mnie udało się to obejść dokładając

    No ja pracuje na troche innym sprzecie jesli chodzi o kamery. Ciut
    bardziej zaawanswoanym i tak o rząd wielkosci drozszym ;-) A i tak
    najdrozsza w sumie jest dobra optyka.

    >osobny rejestrator obrazu pn. IPCorder czeskiej firmy Koukaam.
    >Przechwytuje on obraz z tych kamerek po RTSP, a na zewnątrz wystawia
    >interfejs działający w Javie.

    Ja własnei na poczatku nie moglem znalexc parametrow strumienia
    sygnalu a wbudowany player dziala tylko via IE z Activex-em. Dopiero
    po konsultacji z firma dystrybucyjna okazalo sie ze nie jest to
    jedyna mozliowsc choc juz miale to chodzace pod IE4Linux - nawet
    dostalem soft do tego. Jak sobie popatrzylem jak to sie komunikuje po
    sieci to mam juz rozwiazanie czysto linuxowe.

    >Strumień strumieniem, ale co ze sterowaniem tymi kamerkami? :-)

    A od tego mam operatora na drugim telefonie ;-) Niestety soft pod WM i
    Symbiana udostępnia tylko podglad. Zreszta widze ze Twoj producent tez
    ma Viewer na Symbiana na telefony.

> [...]
    >swojego dziecka to już na pewno nie. Pozna Windows i da sobie radę w
    >każdej firmie, gdzie tylko złoży CV. A kto szuka do pracy ludzi (nie

    Ja np. szukałem niedawno 2 pracownikow gdzie kryterium byla podstawowa
    znajomosc Linuxa. Windows bylo dodatkowym atutem. Znalazlem.

    Zdrowko

  • 56. Data: 2009-02-05 08:43:35
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    RadoslawF pisze:
    > Potrafisz pokazać w poście na który odpowiedziałeś w którym miejscu
    > pisało że komputer ma być z komercyjnym systemem operacyjnym za
    > 330zł a sprzęt za resztę czy od razu przyznasz że jesteś idiotą
    > i trollem ?

    Wcale nie trzeba być idiotą i trollem, by stwierdzić, że
    dziewczyna w tym wieku będzie "musiała" używać Windows, bo
    z czymś innym raczej sobie nie poradzi (a raczej nie pora-
    dzą sobie ci, którzy ten komputer będą uruchamiać i konfigu-
    rować, bo sam użytkownik raczej nie powinien na własną rękę
    nic grzebać, jeżeli nie pragnie być informatykiem).

    Tym bardziej, że w polskich szkołach Windows jest systemem
    co najmniej preferowanym (żeby mówić delikatnie) i jeżeli
    ma coś ćwiczyć z zadań pokazywanych na szkolnej informatyce,
    to może potem dostać 1 za "używanie jakiegoś dziwnego wyna-
    lazku" (ograniczonych nauczycieli nie brakuje).

    PS. I mówię to przy całej swojej sympatii do Linuksa i chęci
    promowania go jako systemu dla domowych komputerów.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 57. Data: 2009-02-05 09:10:35
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 05 Feb 2009 09:43:35 +0100, Radosław Sokół
    <R...@p...pl> wrote:

> [...]
    >to może potem dostać 1 za "używanie jakiegoś dziwnego wyna-
    >lazku" (ograniczonych nauczycieli nie brakuje).

    A tu sie akurat mylisz pisząc o wszechobecności Windows w szkołach.
    Przepracowałem parę lat w OEIiZK http://www.oeiizk.waw.pl/ (generalnei
    to ośrodek szkolenia nauczycieli informtyki i metodyczny ale też jest
    organizatorem Olimpiady Informtyczneji) i akurat o sytuacji
    informatyki w edukacji mam pewne doświadczenie. I powiem Ci że Windows
    jest popularne ale dośc duży - kilkunastoprocentowy - udział ma MAC OS
    oraz 6-8 procentowy własnie Linux. Oczywiście masz rację że trafiają
    sie ograniczeni nauczyciele - mam tego doskonałą świadmosoć - ale nei
    musi tak być w tym konkretnym przypadku.

    Zdróko

  • 58. Data: 2009-04-14 15:25:03
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.02.2009 10:10, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > informatyki w edukacji mam pewne doświadczenie. I powiem Ci że Windows
    > jest popularne ale dośc duży - kilkunastoprocentowy - udział ma MAC OS
    > oraz 6-8 procentowy własnie Linux. Oczywiście masz rację że trafiają

    Czyli tak 3/4 komputerów działa pod Windows. Jak dla mnie to
    wszechobecność. Szczególnie, że na *własne oczy* jeszcze *nie*
    widziałem w szkole komputera bez Windows (no, może poza kil-
    koma widzianymi w *telewizji* Macami).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 59. Data: 2009-04-20 14:16:38
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 14 Apr 2009 17:25:03 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

> [...]
    >wszechobecność. Szczególnie, że na *własne oczy* jeszcze *nie*
    >widziałem w szkole komputera bez Windows (no, może poza kil-

    Widzisz - Ty nie widziałeś w szkole Mac-a i to ma być agument że go
    sie nei stosuje. Mniej więcej coś takiego moge napisać: ja nie
    widziałem w firmie żadnego Suna ani w ogóle żadnej platformy na serwer
    poza PC - więc sie ich nie używa. A te dwa co je administrowałem parę
    lat to mi sie zdawało. ;-) A na poważnie ja przy tym parę lat robiłem
    - na poziomie kuratorium warszawskiego który było dpwoiedzialne za
    dostawy zakupów centralnych do odbiorców końcowych. I współpracowałem
    wtedy z komurką w MEN-ie do sprawa informtyzacji szkół. I od połowy
    lat 90-tych 10-15% komputerów które zamawia MEN (czy jak to sie akurat
    teraz nazyw) to właśnie Mac-i. Specyficzne jest moze to że trafiają
    głównie do szkół zawodowcyh. Ogólnokształcące dostają zwykle
    PC-ty.Może dlatego na Mac-i nie trafiłeś. Jestem w stanie w tej chwili
    z pamieci podać kilka szkół w okolicy które mają pracownie komputerowe
    nie na PC. I mimo że PC z Windows są - jak piszesz wszechobecne -
    wcale nie wiadomo czy w tym konkretnym przypadku to jest system
    szkolny. Bo jednak - jak sam napisałeś - 1/4 to inen systemy niż
    Windows.

    Zdrówko

  • 60. Data: 2009-04-25 08:37:52
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > Widzisz - Ty nie widziałeś w szkole Mac-a i to ma być agument że go
    > sie nei stosuje. Mniej więcej coś takiego moge napisać: ja nie

    Ja nie miałem w szkole *żadnego* komputera.

    No, w szkole średniej było parę starych pecetów pracujących
    pod DOSem.

    > widziałem w firmie żadnego Suna ani w ogóle żadnej platformy na serwer
    > poza PC - więc sie ich nie używa. A te dwa co je administrowałem parę

    Wykorzystanie Suna (nie-pecetowego) w Polsce jest *faktycznie*
    znikomo małe. 0.01%? Może nawet mniej.

    > lat 90-tych 10-15% komputerów które zamawia MEN (czy jak to sie akurat

    Mało. Nawet zakładając te 15%, po doliczeniu darowizn i
    sprzętu zastanego udział nie-pecetów spadnie poniżej 10%.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |