  • 31. Data: 2009-02-01 21:57:17
    Temat: Re: budżetowy do 600?
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "RadoslawF"

    > Do gramatycznych owszem.

    www (więc wszystko wporzo), bo logicznych komisja nie stwierdziła.

    --
    LeP

  • 32. Data: 2009-02-01 23:33:14
    Od: "G Nowak" <a...@m...com>

    Mozesz strescic po krotce, co ma wspolnego kombinowanie z nauka? Mnie cale
    zycie uczyli, ze to rozne rzeczy.

  • 33. Data: 2009-02-02 01:12:00
    Od: "Pilu" <p...@p...pl>

    > Mozesz strescic po krotce, co ma wspolnego kombinowanie z nauka? Mnie cale
    > zycie uczyli, ze to rozne rzeczy.
    Przyczepiłeś się do złej interpretacji słowa "kombinować", o czym
    prawdopodobnie doskonale wiesz.
    Pilu

  • 34. Data: 2009-02-02 01:18:43
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** AnUbIs <u...@w...pl> wrote:

    > No chyba że młoda córka potrafi obsługiwać linuxa ;)

    > "komputer głównie wykorzystywany byłby jako pomoc naukowa, dużo programów
    > edukacyjnych, biurowych, raczej mało gier a jeśli już to prawdopodobnie nie
    > tytuły z dużymi wymaganiami sprzętowymi."

    No to Linux się przecież łapie. :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 35. Data: 2009-02-02 01:20:59
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** jerzu <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Mowa była o sofcie edukacyjnym. Widziałeś jakieś programy edukacyjne pod
    > linuxa?

    Trochę tego jest pod Linuksa. Chociaż faktycznie wszystko to co kupisz w kiosku
    czy księgarni to będzie problem uruchomić.

    > Znaczy takie typu "Encyklopedia PWN"?

    Wikipedia. :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 36. Data: 2009-02-02 07:59:36
    Od: " K" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gonzo <g...@m...org.invalid> napisał(a):

    > możecie polecić jakieś alternatywne konfiguracje z powyższym
    > ograniczeniem cenowym? może coś ze stajni intela (nie mam w ogóle
    > doświadczenia) byłoby sensowniejsze i dawało podobne możliwości zmiany
    > procesora w przyszłości? a może jednak coś lepszego z gałęzi AMD?
    >
    > gonzo

    czesc ja pare miesiecy temu (i to niestety moze miec znaczenie) zmiescilem
    sie w takim budzecie, konkretnie:

    plyta intel D201GLY2A z 1gb ramu i kablami (nowa)
    obudowa od siemensa scovery PII (trzeba usunac cale "wnetrznosci")
    zasilacz 120W z pfc silm
    hdd barracuda IV 40gb
    jakas nagrywarka
    zwykla klawiatura i myszka
    monitor 17" 4:3 (lcd za 199)

    ogolnie polecam plytke, chlodzona pasywnie maly pobor pradu etc...

  • 37. Data: 2009-02-02 08:37:49
    Od: "G Nowak" <a...@m...com>

    Pewnie masz racje, niemniej jednak dyskusja dawno odbiegla od tematu.

    --
    pozdr

  • 38. Data: 2009-02-02 13:49:46
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 1 Feb 2009 13:03:35 +0100, Yakhub <y...@g...pl> wrote:

    >IMHO inwestycja znacznie lepsza - bo będzie taniej, sprzęt będzie
    >znacznie porządniejszy i bardziej stabilny (markowe komputery są
    >stabilne jak skała), a do tego dochodzi aspekt wychowawczy - legalne
    >oprogramowanie...

    Z tą stabilnością to ja bym mimo wszytko nie przesadzał. Mam pod
    opieką ~70 sztuk poleasingowych 4-5 letnich biurowych Delli OptiPlex
    GX270N z 2004 z jednego z banków. Mam od 2 lat. Było ~20 sztuk więcej
    ale tyle mniej więcej padło. Głównie zasilacze i dyski ale w paru
    sztukach także płyty główne. Zepsute służa jako źródło części bo tak
    to jeszce z 10 sztuk byłoby do wywalenia. Komputery służa do zwykłych
    prac biurowych (Office, WWW, poczta) wiec jakoś specjalnei nei są
    katowane. Czyli ~1/3 mi w ciągu dwóch lat padła - gdyby nie to że
    dostałem je jako darowizna to bym płakał ;-) Inna sprawa że ostatnio
    swoim rodzicom w miejsce padniętego Celerona 600MHz sprezentowałem
    właśnie małego desktopika Della SX 270 który robi za podsatwkę pod
    monitor. Co do legalnego oprogramowania to nie jest tak pięknie -
    nalepka Win zwykle jest tylko że jest to Win który sprzedano do użytku
    pierwotnemu użytkownikowi i MS często uważa że dalsza odsprzedaż -
    nawet z komputerem - nie jest legalna. Niby lepeij niż system piracki
    ale moze się okazac że trezab bezie udowadniać że nie jest się
    jeleniem.

    Zdrówko

  • 39. Data: 2009-02-02 13:50:58
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 1 Feb 2009 15:59:32 +0100, Yakhub <y...@g...pl> wrote:

    >Ja się zgadzam, że Linuksy są świetnym systemem w wielu
    >zastosowaniach. Ale instalować taki system na komputerze dla
    >12-latki?... Miejże litość dla biednego dziecka :).

    Ja instalowałem dla 6 latka i dokonale sobie z jego obsługa radzi. :-P

    Zdrówko

  • 40. Data: 2009-02-02 13:58:17
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 1 Feb 2009 22:35:25 +0100, Michal Kawecki <k...@o...px>
    wrote:

    >Tak? To odpal IE z obsługą ActiveX.

    IE4Linux
    http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page

    Uprzedzam - używam i działa. Muszę bo tak sie składa że mam 2 systemy
    tego potrzebujące. Jeden system kamerowy (mimo że ma osadzonego w
    urządzeniu Linuxa) wymaga do zdalnego przeglądania właśnie IEW z
    ActiveX. Miałem jakieś przejącia na początku ale jak z rok temu to
    skonfigurowałem to działa i tyle.

    Zdrówko