    Date: Sun, 28 Nov 2010 11:59:03 +0100
    From: Olek <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: budowa kanalizacja przez samorządy

    On 28.11.2010 08:34, ttt wrote:
    > Jak zwykle diabel tkwi w szczegolach.
    >
    > Warto przede wszystkim zwrocic na to, co pisza w pismach ci zarzadcy drog,
    > ktorzy zglosili do UKE, ze beda prowadzone prace budowlane i ze mozna
    > zglaszac sie do nich z prosba o warunki na udostepnienie kanalu
    > technologicznego. W szczegolnosci nalezy zwrocic uwage na dwie rzeczy:
    > - ze jesli ktos zglosi zainteresowanie, a potem z tego nie skorzysta to ten
    > ktos zostanie obarczony calym kosztem wybudowania tego kanalu (o ile inne
    > firmy nie skorzystaja) - pytanie najwazniejsze sie tu nasuwa, co urzednik
    > bedzie traktowal jako "nie skorzysta"

    Podejrzewam, że zarządca powinien budować kanał technologiczny na
    potrzeby operatora, pod warunkiem podpisania z nim porozumienia, które
    unormuje te sprawy. Inaczej będzie samobójcą.

    > - ze kanal zostanie udostepniony na zasadach okreslonych w art. 39 ust. 7-7f
    > ustawy o drogach publicznych - w artykule tym nie ma slowa o stawkach, czyli
    > beda one ustalane przez lokalnego urzednika - zatem moga one byc brane z
    > sufitu

    Przecież napisałem, że rada gminy siądzie na dupie i napisze uchwałę
    gdzie będą podane stawki dla wszystkich. Nie można tego zapisać w
    ustawie bo jednak wartość gruntu, koszt utrzymania i zajęcia pasa
    drogowego w Warszawie jest nieco inny niż w Zadupiu Małym.

    > W mediach wszystko pieknie ladnie wyglada, ale zycie jest zyciem i na dzien
    > dzisiejszy rzeczywistosc wyglada inaczej - kladzie sie operatorom klody pod
    > nogi ze strony roznej masci urzedasow, nawet kilkuset metrow nie idzie
    > wybudowac w rok bo ma sie do czynienia z lesnikami, kolejarzami, urzedasami.
    > Oczywiscie potem w mediach urzedasy mowia, ze operatorzy nic nie buduja bo
    > przeciez najlepiej wszystko zwalic na operatorow.

    Dorośnij. Każda inwestycja spotyka się z tymi samymi problemami.
    Zapewniam Cię, że budując wodociąg, gazociąg, ciepłociąg, kabel
    energetyczny, czy drogę, czyli inwestycje liniowe, każdy inwestor
    napotyka tych leśników, kolarzy, ekologów, ogródki działkowe,
    spółdzielnie mieszkaniowe itd. i musi rozwiązywać te same problemy.

    > Nie wspomne tu juz o tych szeroko reklamowanych (w tym przez UKE) funduszach
    > europejskich, tych milionach euro, ktore ladnie wygladaja na papierze, a
    > ktorych nie mozna tak naprawde pozyskac.

    Nie ma lekko.
    --
    Olek