  • 21. Data: 2008-04-10 20:23:28
    Temat: Re: braki w szkieletach - Kanada/USA
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Pomiędzy cięciem userom p2p, a kasowaniem ich za przekroczenie limitów
    > transferów, wybrałbym to drugie.

    no ja też.

    I wydaje mi się że docelowo taki model może zostać z powrotem przywrócony
    u nas.

    Marcin

  • 22. Data: 2008-04-10 20:38:22
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Pomiędzy cięciem userom p2p, a kasowaniem ich za przekroczenie limitów
    > transferów, wybrałbym to drugie.

    A niby dlaczego? Pytam z perspektywy zwykłego użytkownika.

    Przecież łączem może iść dużo innych dużych danych, nie tylko p2p.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 23. Data: 2008-04-10 21:41:17
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Any User <u...@a...pl> wrote:

    > A niby dlaczego? Pytam z perspektywy zwykłego użytkownika.>
    > Przecież łączem może iść dużo innych dużych danych, nie tylko p2p.

    Osobiście jestem przeciwnikiem degradowania jakiegoś specyficznego ruchu, a
    innego nie. Przykładowo jeżeli chcesz zużyć więcej ciepłej wody pobieranej
    z eletrkociepłowni, to jesteś rozliczany za metr sześcienny tejże wody, a nie
    że operator wodociągowy czy inna spółdzielnia mieszkaniowa limituje ci dopływ
    tejże.. Potrzebujesz więcej, płacisz więcej - prosta i jasna zasada.

    --
    ŁT

  • 24. Data: 2008-04-10 21:43:56
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > tejże.. Potrzebujesz więcej, płacisz więcej - prosta i jasna zasada.

    Nie no, ja płacę za przepustowość, konkretnie za 6 Mbps. I jeśli płacę,
    to chcę z tych 6 Mbps korzystać 24/7.

  • 25. Data: 2008-04-10 21:47:41
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie no, ja płacę za przepustowość, konkretnie za 6 Mbps. I jeśli płacę, to
    > chcę z tych 6 Mbps korzystać 24/7.

    Nie wiem czy mowisz to jako operato czy jako user,
    zgodze sie z korzystaniem 24h/7 (na zasadzie chwilowego wysycenia),
    ale faktyczne wysycenie tego 24h/7, to inernet by po prostu nie istnial.

  • 26. Data: 2008-04-10 21:49:10
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Any User <u...@a...pl> wrote:

    > Nie no, ja płacę za przepustowość, konkretnie za 6 Mbps. I jeśli płacę,
    > to chcę z tych 6 Mbps korzystać 24/7.

    Płacisz za ściąganie czegoś z określoną (szybszą) prędkością, a nie za
    wygenerowanie kilkuset Gigabitów ruchu. :)

    --
    ŁT

  • 27. Data: 2008-04-10 21:50:33
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Radosław HORODNICZY <r...@g...com> wrote:

    > Nie wiem czy mowisz to jako operato czy jako user,
    > zgodze sie z korzystaniem 24h/7 (na zasadzie chwilowego wysycenia),
    > ale faktyczne wysycenie tego 24h/7, to inernet by po prostu nie istnial.

    Tak jak by nie istniały wodociągi, gdyby każdy użytkownik tegoż lał/zużywał
    wodę non-stop.

    --
    ŁT

  • 28. Data: 2008-04-10 21:57:02
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Nie wiem czy mowisz to jako operato czy jako user,
    > zgodze sie z korzystaniem 24h/7 (na zasadzie chwilowego wysycenia),
    > ale faktyczne wysycenie tego 24h/7, to inernet by po prostu nie istnial.

    Jak to by nie istniał? A jak firma kupuje dostęp do światłowodu, to niby
    po to, aby wysycać taką rurę tylko od czasu do czasu?

    Jak najbardziej wysycam łącze 24/7 - może nie zawsze w 100%, ale zawsze
    jest to przynajmniej kilkanaście procent, a często kilkadziesiąt.

  • 29. Data: 2008-04-10 21:58:15
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Płacisz za ściąganie czegoś z określoną (szybszą) prędkością, a nie za
    > wygenerowanie kilkuset Gigabitów ruchu. :)

    A niby dlaczego? A za to płacą firmy za jakieś Polpaki itp.?

  • 30. Data: 2008-04-10 22:27:07
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Any User <u...@a...pl> wrote:

    > A niby dlaczego? A za to płacą firmy za jakieś Polpaki itp.?

    Powinien istnieć podział, do wyboru.

    - płacisz więcej za prędkość per Mbit/s, ale nie masz limitów za ilość
    przesłanych danych
    - płacisz grosze za Mbit/s, ale masz limit danych, za przekroczenie których
    płacisz ekstra.
    lub też inne wariacje/promocje
    - kupujesz film via Net dostajesz gratis 0,1Gbit/s gratis limitu :)

    Na czymś operator musi zarabiać, nic nie ma za darmo.

    --
    ŁT