  • 11. Data: 2017-10-30 01:56:28
    Temat: Re: brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-30 o 00:30, Animka pisze:
    > Żyłka Ci pęknie jak sam poprawisz sobie w komputerze godzinę? :D

    Oto fundamentalna różnica w podejściu do pewnej klasy zagadnień, różnica
    pomiędzy kobietą, a mężczyzną. Ona będzie cierpliwie i bez szemrania --
    dajmy na to: nosić wodę z rzeki. Ta płynie w dolinie, więc często te
    ciężary dźwigać będzie pod górę, spory wysiłek! No ale trzeba dziecko
    umyć, zupę ugotować, woda potrzebna, a chłop leży do góry brzuchem, i
    nad czymś duma. No ni cholery nie można w tym względzie na niego liczyć!

    No to leży ten chłop dzień, drugi, dziesiąty, aż któregoś poranka
    wstaje, bierze młotek, siekierę, inne narzędzia, lezie nad rzekę, i
    buduje... wodociąg. I woda od tej pory płynie do domu rurą. Bez
    noszenia, bez wysiłku.
    Po czym chłop idzie się urżnąć, musi, bo baba ma teraz więcej czasu, i
    wykorzystuje go, aby mu ciosać kołki na głowie.

  • 12. Data: 2017-10-30 08:00:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 00:33, Animka pisze:
    > Tam gdzie godzina się przestawia automatycznie można ustawić, żeby się
    > nie nie przestawiała.

    Dzięki Animka.
    Genialność tkwi w prostocie :-)
    Nie wiem czy wszędzie ale jakoś mi świta że zazwyczaj w opcjach zmiany
    czasu oprócz wyboru strefy było "nie zmieniaj automatycznie"

    PS. Ale problem jest tu inny. Czas powinien być jeden ale ten co jest
    teraz ZIMOWY. To jest naturalny dla naszego położenia
    A te peezele chcą zostawić tylko letni. Gamonie :-)

    Argument? Dziecko na 8.00 do szkoły ma mieć jasno na dworze.
    To chyba oczywiste :-)
    Reszta jest bez znaczenia

  • 13. Data: 2017-10-30 08:08:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.10.2017 o 00:30, Animka pisze:

    > Żyłka Ci pęknie jak sam poprawisz sobie w komputerze godzinę? :D

    czytałaś co napisałem? Pisząc te słowa nie znałem maszyny która może
    mieć problem ze stałym czasem. moje komputery ustawiają czas z NTP.
    JEdnakże po napisaniu tych słów odkryłem że gdy dojdzie do "rozjechania"
    czasu w Polsce i Niemczech, zegary DCF77 staną się bezużyteczne, bo tam
    niema możliwości ustawienia godziny i daty przyciskami.
    Reasumując: w kompie nic nie przestawie, w kilku zegarach dcf77 również,
    ale chyba pójdą na śmietnik. Więc po co to komentujesz - nie wiem

    ToMasz

  • 14. Data: 2017-10-30 08:34:30
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.10.2017 o 08:00, z pisze:
    [...]
> [...]
    > A te peezele chcą zostawić tylko letni. Gamonie :-)
    >
    > Argument? Dziecko na 8.00 do szkoły ma mieć jasno na dworze.

    Kontrargument - dziecko jak wraca ze szkoły o 16 to chce mieć jasno, a
    nie po ciemku rozpoczynać dzień (bo szkoła to tylko wstęp do tego co się
    robi po szkole :) ).

    Zawsze mnie wkurzało że nie dość że mi zmierzch coraz wcześniej
    nadchodzi, to jeszcze mnie jeszcze zmianą czasu dobiją.

    > Reszta jest bez znaczenia

    Takoż.

    p. m.

  • 15. Data: 2017-10-30 08:38:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-28 o 23:04, jakson pisze:

    > ...i są w tych krajach komputery a w nich procesory co wstrzymują zmianę
    > czasu.

    Procesorowi jest obojętne w jakiej strefie czasowej pracuje. To
    system/program, w zależności od potrzeb, tego pilnuje.

  • 16. Data: 2017-10-30 08:50:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 08:34, m pisze:
    > Kontrargument - dziecko jak wraca ze szkoły o 16 to chce mieć jasno, a
    > nie po ciemku rozpoczynać dzień (bo szkoła to tylko wstęp do tego co się
    > robi po szkole :) ).

    Po szkole trzeba się z tym pogodzić że będzie ciemno choćby i lekcje
    się zaczynały 6.00. Ważne żeby się chciało do tej szkoły wyjść.
    Każdy psychologi Ci to powie ;-)
    A później jest już z górki :-)

  • 17. Data: 2017-10-30 09:08:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 08:08, ToMasz pisze:
    > zegary DCF77 staną się bezużyteczneNie sprzedaje się zegarów z DCF w krajach bez
    zmiany czasu?

    I tak przy okazji zapytam dlaczego w tablecie nie ma możliwości
    synchronizowania czasu z serwerem przez internet?
    W telefonie widocznie to działa przez GSM. W stacjonarnym komp. właśnie
    przez serwer NTP, a tablet z Androidem?

    Robert

  • 18. Data: 2017-10-30 12:54:20
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.10.2017 o 08:50, z pisze:

    > Po szkole trzeba się z tym pogodzić że będzie ciemno choćby i lekcje
    > się zaczynały 6.00. Ważne żeby się chciało do tej szkoły wyjść.
    > Każdy psychologi Ci to powie ;-)
    > A później jest już z górki :-)

    Inaczej to pamiętam :). Tyle to czy mi się do tej szkoły chciało pójść
    czy nie nie miało najmniejszego znaczenia, przynajmniej w czasach
    przedlicealnych. Za to na to co było PO szkole, miałem jakiś wpływ.

    p. m.

  • 19. Data: 2017-10-30 13:31:10
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 30 Oct 2017 01:56:28 +0100, JaNus wrote:

> [...]
    > Po czym chłop idzie się urżnąć, musi, bo baba ma teraz więcej czasu, i
    > wykorzystuje go, aby mu ciosać kołki na głowie.

    Toś rzekł prawdę, wódki mu polać! :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 20. Data: 2017-10-30 19:29:58
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-10-30 o 08:00, z pisze:

> [...]
    > A te peezele chcą zostawić tylko letni. Gamonie :-)
    >
    > Argument? Dziecko na 8.00 do szkoły ma mieć jasno na dworze.

    Nie jest chyba ciemno o 7 rano, ale jakoś ostatnimi latami nie zwracałam
    na to uwagi.

    Natomiast jakiś m-c temu zaczęło szybciej robić się ciemno i jak wyszłam
    z domu o godz. 17:30 to wszędzie było ciemno jak w d* murzyna. Latarnie
    się nie paliły, bo były ustawione na automatyczne włączanie się o
    godz.18-stej.

    --
    animka