  • 41. Data: 2017-11-03 18:05:59
    Temat: Czas, a Kiszyniów?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Dostałem zwrotne potwierdzenie przeczytania maila:

    Twoja wiadomość
  • 42. Data: 2017-11-05 21:30:16
    Temat: Re: brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 21:45, JaNus pisze:

    > Argument przekonywujący, nawet wielce, ale... Ale szkoły przepełnione,
    > więc dzieciaki mają uczyć się wszak na dwie zmiany, a podobno nawet i
    > trzy! Nad tym się chwilę zatrzymam, choć nieco zbaczam z tematu:
    > Jak można sobie te 3 zmiany wyobrazić?
    Witam
    Całą 3 i 4 klasę chodziłem do szkoły na trzecią zmianę. Lekcje zaczynały
    się około 14 - 15 a kończyły o 19 - 20. W czwartki i piątki lekcje były
    od 16 do 21. Zimą było ciemno gdy się szło do szkoły i ciemno gdy
    wracało. A było to w latach 1971-1973. W tamtych czasach w moim
    miasteczku obowiązywała "godzina milicyjna" dla uczniów szkół
    podstawowych, czyli po godzinie 20 uczeń podstawówki mógł przebywać na
    ulicy tylko pod opieką dorosłego. Pilnowały tego patrole złożone z
    milicjanta, nauczyciela i rodzica. Uczniowie chodzący na trzecią zmianę
    mogli oczywiście być na ulicy po 20, ale tylko na drodze ze szkoły do
    domu. No i jeszcze był obowiązek noszenia tarczy szkolnej na rękawach,
    żeby od razu wiadomo było z jakiej szkoły jest uczeń. I co
    najważniejsze, żeby nawiązać do tematyki grupy, wtedy nie było
    komputerów, nawet kalkulatorów nie było.

  • 43. Data: 2017-11-05 21:33:06
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 01:56, JaNus pisze:

    > No to leży ten chłop dzień, drugi, dziesiąty, aż któregoś poranka
    > wstaje, bierze młotek, siekierę, inne narzędzia, lezie nad rzekę, i
    > buduje... wodociąg. I woda od tej pory płynie do domu rurą. Bez
    > noszenia, bez wysiłku.

    Jak to płynie? Pod górę? Bez pompy?

  • 44. Data: 2017-11-05 21:44:28
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    > I tak przy okazji zapytam dlaczego w tablecie nie ma możliwości
    > synchronizowania czasu z serwerem przez internet?
    > W telefonie widocznie to działa przez GSM. W stacjonarnym komp. właśnie
    > przez serwer NTP, a tablet z Androidem?

    W Lenovo Yoga wchodzisz w Ustawienia - System - Data i czas.
    Przełączniki przy Automatyczna data i czas oraz Automatyczna strefa
    czasowa ustawiasz na włączone. Od tej pory masz czas z internetu.

  • 45. Data: 2017-11-06 07:42:25
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-11-05 o 21:33, Dąbrowski pisze:

    > Jak to płynie? Pod górę? Bez pompy?

    Pompę wynalazł pół roku wcześniej