  • 21. Data: 2017-10-30 19:58:59
    Temat: Re: brak zmiany czasu - czy to jest informatyczny problem?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 12:54, m pisze:
    > Inaczej to pamiętam :). Tyle to czy mi się do tej szkoły chciało pójść
    > czy nie nie miało najmniejszego znaczenia, przynajmniej w czasach
    > przedlicealnych. Za to na to co było PO szkole, miałem jakiś wpływ.

    Zapewne patrzysz z pozycji ucznia a ja już ojca ;-)

  • 22. Data: 2017-10-30 20:02:11
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 19:29, Animka pisze:

    Wyobraźcie sobie że ludzie żyją bez latarni. :-)

  • 23. Data: 2017-10-30 21:45:31
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-30 o 08:00, z pisze:
    > Dzięki Animka. Genialność tkwi w prostocie :-)

    Hm. Hm?

    > Czas powinien być jeden ale ten co jest teraz ZIMOWY. (---) Argument?
    > Dziecko na 8.00 do szkoły ma mieć jasno na dworze. To chyba oczywiste
    > :-) Reszta jest bez znaczenia

    Argument przekonywujący, nawet wielce, ale... Ale szkoły przepełnione,
    więc dzieciaki mają uczyć się wszak na dwie zmiany, a podobno nawet i
    trzy! Nad tym się chwilę zatrzymam, choć nieco zbaczam z tematu:
    Jak można sobie te 3 zmiany wyobrazić? Załóżmy, że każda "wachta" będzie
    trwać 4 godziny (nnno, tyle to dla klas 1-2, im starsza klasa, tm dłużej
    siedzi w ławkach, bywało "za moich czasów", że i 9 godzin lekcyjnych
    mieliśmy), więc razem te zmiany łączą się (bez "zakładek") w godzin
    dwanaście. Dlatego, gdy pierwsze zajęcia rozpoczną się o 8, to ostatnie
    -- o 20-tej! Czy dzieci są w stanie o tej porze jeszcze w ogóle myśleć?
    Nawet te najstarsze mogą co i rusz przysypiać w ławkach.

    Chyba jasnym być powinno, że gdy czas zmienimy jesienią tak, aby "słońce
    wcześniej wschodziło", to w konsekwencji zmrok zapada też wcześniej! No
    i te dzieci, które będą dłużej nieco słuchać co ma im do zakomunikowania
    nauczyciel - będą wracać do domu po zmroku.

  • 24. Data: 2017-10-31 02:22:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" ot6j68$u4i$...@d...me

    > JEdnakże po napisaniu tych słów odkryłem
    > że gdy dojdzie do "rozjechania" czasu
    > w Polsce i Niemczech, zegary DCF77
    > staną się bezużyteczne, bo tam niema

    Nie ma?...

    > możliwości ustawienia godziny i daty przyciskami.

    U mnie wszędzie jest. :) (co najmniej 7 stacji)

    > Reasumując: w kompie nic nie przestawie, w kilku
    > zegarach dcf77 również, ale chyba pójdą na śmietnik.
    > Więc po co to komentujesz - nie wiem

    Moje stacje pogody z DCF oferują zmianę strefy czasowej,
    ale ja za swe płaciłem bardzo dużo ;) -- nawet po 3 dychy
    za sztukę... (temp. zewn. i temp. wewn. oraz wilg. wzgl. ;)
    wewn. a do tego DCF i zmiany ciśnienia oraz przewidywanie ;)
    pogody; mam też poważniejsze, lecz droższe -- nawet kolorową,
    w której można skorygować wysokość a wilg. wzgl. zewn. też jest)

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'..|||||||||||||||||||||||..;\|/......

  • 25. Data: 2017-10-31 02:22:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Wańkowski" 59f6de17$0$15208$6...@n...neostrada.pl

    > przez serwer NTP, a tablet z Androidem?

    Miałem w Overmaxie możliwość -- z GSM lub z GPS.
    Po zrutowaniu można było z czymkolwiek. ;)

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'..|||||||||||||||||||||||..;\|/......

  • 26. Data: 2017-10-31 02:44:13
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-10-30 o 20:02, z pisze:
    > W dniu 2017-10-30 o 19:29, Animka pisze:
    >
    > Wyobraźcie sobie że ludzie żyją bez latarni. :-)

    Nazad! Cofnij i wskaż to co ja napisałam i nie przeinaczaj mojej odpowiedzi.

    --
    animka

  • 27. Data: 2017-10-31 08:34:29
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.10.2017 o 19:58, z pisze:

    > Zapewne patrzysz z pozycji ucznia a ja już ojca ;-)

    Będąc ojcem, wczuwam się w rolę syna-ucznia i jest mi go żal.

    p. m.

  • 28. Data: 2017-10-31 18:16:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 21:45, JaNus pisze:
    > Argument przekonywujący, nawet wielce, ale... Ale szkoły przepełnione,
    > więc dzieciaki mają uczyć się wszak na dwie zmiany, a podobno nawet i
    > trzy!

    A mamy niż demograficzny wszak :-)

    będą wracać do domu po zmroku.

    Tylko maluchy mają szansę wrócić w zimie za dnia.
    Inni zawsze po zmroku :-)

  • 29. Data: 2017-10-31 18:18:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-31 o 08:34, m pisze:
    > Będąc ojcem, wczuwam się w rolę syna-ucznia i jest mi go żal.

    Żal? Poprzednie pokolenie miało lepiej?

  • 30. Data: 2017-10-31 18:24:27
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 31.10.2017 o 18:18, z pisze:

    > Żal? Poprzednie pokolenie miało lepiej?

    Jest mi go żal w kontekście tego że będzie wracac do domu w nocy.
    Poprzednie pokolenie, czyli ja, miało tak samo źle, pamięta to i dlatego
    współczuje następnemu pokoleniu.

    Na szczęście sztafeta pokoleń wracających po ciemku do domu się kończy,
    o ile koalicja nie odwali tego z powodu tego że to projekt opozycji.

    p. m.