  • 1. Data: 2009-07-27 22:55:13
    Temat: bmw k100 RS nie swieci kontrolka temperatury cieczy
    Od: "Edi" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam klopot, kontrolka od temperatury cieczy chlodzacej w mojej BMW K100RS
    1985r wogole nie swieci. Wg .mnie powinna zaswiecic przy "przekreceniu"
    kluczyka tzn. przed uruchomieniem, tak jak inne kontrolki np od ladowania
    czy cisnienia oleju (te sie pala prawidlowo) i swiecic do uruchomienia
    silnika. Tak sie niestety nie dzieje. Wentylator wydaje sie dzialac
    prawidlowo, stalem w korku w goracy dzien i po jakims czasie wentylator sie
    uruchomil.
    Dobralem sie do czujnika temperatury, ktory jest zamontowany w przedniej
    lewej czesci silnika. Odpiolem wtyczke, sprawdzilem kontrolke przy
    rozwartych i zwartych koncowkach, bez zmian, kontrolka przy wlaczonym
    zaplonie nie swieci. W wyjeta zlaczke wpilem inny czujnik temperatury, ktory
    dotknalem do "masy", bez zmian, kontrolka nie swieci.
    Motocykl kupilem juz z taka przypadloscia, nie wiem od kiedy to nie dziala.
    Poprzedni wlasciciel podobno tego nie zauwazyl.
    Od czego zaczac, gdzie szukac przyczyny, bede zobowiazany za podpowiedz.

    Zarowka kontrolki sprawna.

    Pozdrawiam
    Edi
    cerberon wytnij to @poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2009-07-28 07:40:59
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 28 Lip, 00:55, "Edi" <n...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > silnika. Tak sie niestety nie dzieje. Wentylator wydaje sie dzialac
    > prawidlowo, stalem w korku w goracy dzien i po jakims czasie wentylator sie
    A co ta kontrolka ma wskazywać wg. producenta? Bo to, że świeci się
    ciśnienie oleju/ładowanie to raczej nie jest ficzer tylko po prostu na
    wyłączonym silniku nie ma ani ciśnienia ani ładowania.

    --
    Artur

  • 3. Data: 2009-07-28 08:06:52
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Edi pisze:

> [...]
    > Poprzedni wlasciciel podobno tego nie zauwazyl.
    > Od czego zaczac, gdzie szukac przyczyny, bede zobowiazany za podpowiedz.

    No to trzeba rozbierac i leciec po kablach :) Tam pod siedzeniem jest
    cala bateria bezpiecznikow i przekaznikow. Zajrzales tam czy wszystko ok ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 4. Data: 2009-07-31 09:27:50
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

> [...]

    > silnika. Tak sie niestety nie dzieje. Wentylator wydaje sie dzialac
    > prawidlowo, stalem w korku w goracy dzien i po jakims czasie wentylator sie

    Skoro wentylator się załączył, to bardzo dobrze świadczy o czujniku
    temp. i przekaźniku sterującym - wielkie pudło w skrzynce z innymi
    przekaźnikami. Ten czujnik ma też duży wpływ na dawkowanie paliwa.
    Pali zimna bez problemu? Jakie zużycie paliwa?

    > Zarowka kontrolki sprawna.

    Hmmm, zegary w cegłach, to niezła plątanina. Niestety często utleniają
    się połączenia pomiędzy tasiemkami a płytkami w samych zegarach. Jęśli
    żaróweczka sprawna, to pozostaje jedynie od niej iść w stronę złączki
    i po kolei poprawić wszystkie połączenia i styki w samych zegarach.
    Awaria może również gdzieś być na kablu od przekaźnika temperatury lub
    komputera do zegarów (nie pamiętam który komponent steruje kontrolką).

    Pozdrawiam
    Rafik + BMW K1100 RS

  • 5. Data: 2009-07-31 20:01:17
    Od: "Edi" <c...@p...onet.pl>

    wielkie dzieki, bede testowal

    Na zimnym pali nie specjalnie, za drugim trzecim razem.

    Pozdrawiam
    Edi
    cerberon wytnij to @poczta.onet.pl
    BMW K100 RS '85