    From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: bledna decyzja = SM / laweta
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: 05 Oct 2010 05:15:27 GMT

    begin Artur Maśląg

    ?

    > Co Ty bredzisz - weź przeczytaj może ciąg dalszy tego artykułu, a nie 3
    > zdania na krzyż. Masz tam wyjaśnione jakie warunki ma spełniać to
    > 'usuwanie na koszt właściciela'. Jak Ci się jej wysokość nie podoba, to
    > zaskarż decyzję organu samorządowego, który ją określił.

    Nic nie trzeba zaskarżać, bo auto nie zostało usunięte i artykuł nie ma
    zastosowania.

    > To naprawę nieistotne - jeżeli już tak bardzo chcesz/chcecie się trzymać
    > samego faktu fizycznego zwiezienia, to jak najbardziej jestem za tym, by
    > każdy wezwany laweciarz mimo płaczu cwaniaków zapakował to na górę i
    > zawiózł w miejsce jemu znane. Niech sobie dzwonią na Policję, gdzie tego
    > szukać.

    Nie widzę podstawy prawnej takiego działania. Skoro właściciel jest na
    miejscu, to może zabrać auto i nie będzie już zagrażało bezpieczeństwu
    ani utrudniało ruchu. Zdecydowanie dłużej będzie zagrażało bezpieczeństwo
    i utrudniało ruch jeśli będzie pakowane na lawetę.

    > Nie, nie - to właściciel może sobie dochodzić zmniejszenie kosztów, a
    > nie miasto ma mu udowadniać, że są niesłuszne. Miasto płaci ryczałtem za
    > każdą akcję - firma ma realizować takie usługi na każde żądanie i to
    > niezależnie od tego, co się stanie po dojechaniu na miejsce.

    Umowę ma miasto, a nie kierowca. Nie ma żadnej podstawy prawnej by
    kierowca musiał pokrywać dowolne koszty działań "miasta" które jego
    dotyczą.

    --
    ignorance is bliss