  • 21. Data: 2010-06-15 19:33:18
    Temat: Re: bio-diesel, jak to jest?
    Od: n...@s...com

    On Tue, 15 Jun 2010 19:08:24 +0200, "(pj)" <j...@g...com> wrote:

    >idąc dalej w tym kierunku można orzec iż KAŻDE paliwo w PL to gnojówka -
    >to co? tylko w NRD tankować?

    Nie wiem czy kazde, ale skoro paliwo potrafi smierdziec
    rozcienczalnikiem nitro i motocykl spala mi go liter albo dwie wiecej
    niz przecietnie (w polsze) to uwazam ze mozna sie dosc latwo naciac na
    syf. Mam niewielkie doswiadczenie z paliwem z NRD, ale te pare razy co
    tankowalem zawsze mialem mniejsze spalanie niz na paliwie zatankowanym
    u nas. U Slowakow tez wydaje mi sie ze na duzych stacjach jakosc
    paliwa jest wyzsza niz u nas. Ale testow wielkich nie robilem, ot jeno
    odczucia.

    >A Kuczu otworzy na granicy kemping dla paliwo-ortodoksów? ;-)

    Wolalbym jednak tankowac w okolicach Obwodu Kaliningradzkiego ;>
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 22. Data: 2010-06-15 20:04:55
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    (pj) napisał(a):
    > Zamierzam właśnie zakupic pojazd na taki z silnikiem diesela, stąd
    > pytanie: jak to jest z paliwem pt. "EKO-", czy też "BIO-"DIESEL? Jak
    > rozumiem, polega to na dodaniu olejów roslinnych do ropy? Jest to-to
    > znacząco tańsze (np. stacje "BLISKA") ale - i tu najważniejsze pytanie:
    > CZY TAKIE PALIWO MOŻNA LAĆ DO NOWOCZESNYCH SILNIKÓW dieslowskich? Jakie
    > są za i przeciw (poza ceną?). Czy są jakieś LOGICZNE przeciwwskazania,
    > poza takimi typu: "szwagier mówił, żeby nie lać.."...? Jakie jest wasze
    > zdanie ntt.?

    Sfagra namowilem (albo po prostu wskazalem mu alternatywe) na tego
    wlasnie biodiesla z Bliskiej. Bo narzekal, ze mu Merol pali ciut duzo. I
    zaczal lac i nie narzekal. Z tym, ze to byl Merol z czasow, kiedy
    jeszcze w Stuttgarcie produkowano porzadne samochody.
    Z rozmow z wykladowca przedmiotu "silniki spalinowe" (dochtor z
    wieloletnim stazem i praktyka z przemyslu) wychodzilo, ze nowoczesne
    silniki z pompowtryskiwaczami i Common Rail moga nie lubic wynalazkow z
    bioestrami. A zwlaszcza producenci tych silnikow ich nie lubia.
    Z praktyki kolegi ze studiow oraz sasiada wynika, ze olej roslinny z
    Biedronki, podobnie jak olej opalowy, nie szkodza silnikom starej daty -
    z klasycznym ukladem wtryskowym (z pompa rozdzielaczowa).
    Moje resume: gdybym chcial obnizyc koszty paliwa jakiegos
    pojazdu/maszyny/urzadzenia z silnikiem spalinowym, to postaralbym sie,
    by maszyna ta (pojazd/urzadzenie) posiadalo silnik diesla z klasycznym,
    mechanicznym ukladem wtryskowym (bez zadnej elektroniki). Do tego
    wstawilbym sobie kociol na olej opalowy do chalupy i spokojnie mogl
    tankowac hektolitry taniego paliwa ;)
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 23. Data: 2010-06-15 20:32:06
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-15 22:04, zbigi pisze:

    > wstawilbym sobie kociol na olej opalowy do chalupy i spokojnie mogl
    > tankowac hektolitry taniego paliwa ;)

    Dopoty dopoki by Cie policaj albo inna sluzba celna nie skontrolowala na
    okolicznosc zawartosci zbiornika w pojezdzie spalinowym typu diesel.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 24. Data: 2010-06-15 20:36:15
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > Dopoty dopoki by Cie policaj albo inna sluzba celna nie skontrolowala na
    > okolicznosc zawartosci zbiornika w pojezdzie spalinowym typu diesel.

    Jak czesto to sie w praktyce przytrafia? Mowa oczywiscie o pojazdach
    osobowych, a nie busach czy ciezarowkach.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 25. Data: 2010-06-15 20:36:41
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 15 Jun 2010 22:32:06 +0200, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    [...]
    > Dopoty dopoki by Cie policaj albo inna sluzba celna nie skontrolowala na
    > okolicznosc zawartosci zbiornika w pojezdzie spalinowym typu diesel.

    Swoją drogą jak to jest, że jak ktoś tankuje do diesla olej opałowy, to
    jest
    złodziej, kradziej i oszust akcyzowy, a jak ktoś tankuje do samochodu prund
    to wszystko jest w porządku i jest proekologicznym przyjacielem Ziemi?

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 26. Data: 2010-06-15 20:48:34
    Od: Arni <n...@s...org>

    Leszek Karlik pisze:

> [...]
    > to wszystko jest w porządku i jest proekologicznym przyjacielem Ziemi?

    bo nie ma roznicy w cenie pradu do samochodu a pradu do domu?
    Spokojnie, jak sie prąd zrobi popularniejszy to i jego obłożą akcyzą.
    Tylko jak sprawdzą pochodzenie prądu w akumulatorze?
    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 27. Data: 2010-06-15 20:58:01
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 15 Jun 2010 22:48:34 +0200, Arni <n...@s...org> wrote:

    [...]

    > bo nie ma roznicy w cenie pradu do samochodu a pradu do domu?

    To było to, pytanie retorsyjne.

    > Spokojnie, jak sie prąd zrobi popularniejszy to i jego obłożą akcyzą.
    > Tylko jak sprawdzą pochodzenie prądu w akumulatorze?

    E, po co obkładać prąd akcyzą jak można naliczać podatek drogowy
    bezpośrednio za przejechane kilometry? Obowiązkowy tracker GPS w każdym
    samochodzie i złotówki lecą z każdym obrotem koła. ;-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 28. Data: 2010-06-15 21:00:14
    Od: n...@s...com

    On Tue, 15 Jun 2010 22:48:34 +0200, Arni <n...@s...org> wrote:

    >Tylko jak sprawdzą pochodzenie prądu w akumulatorze?

    Kazdy elektron bedzie cechowany.
    Technologia jest znana od dziesiecioleci.
    Ze sie podepre zrodlem zacnem: S. Lem "Trzej Elektrycerze"
    ...."Pieczętował się sercem śmiałym i każdy atom, który wyszedł spod
    jego ręki, nosił ów znak, że dziwili się potem uczeni, odnajdując w
    widmach atomowych migotliwe serduszka."...

    pozdr
    newrom

  • 29. Data: 2010-06-15 21:03:07
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2010-06-15 22:48, Arni pisze:

    > bo nie ma roznicy w cenie pradu do samochodu a pradu do domu?
    > Spokojnie, jak sie prąd zrobi popularniejszy to i jego obłożą akcyzą.
    O LPG już były głupie pomysły o zrównaniu ceny z PB bo...dużo ludzi
    korzysta i jezdzi po taniości

    > Tylko jak sprawdzą pochodzenie prądu w akumulatorze?
    pewnie wymyślą specjalne wtyczki do tankowania,albo z paragonem ze
    stacji będzie trzeba jeździć:-/

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 30. Data: 2010-06-15 21:04:09
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2010-06-15 22:36, Ivam pisze:

    > Jak czesto to sie w praktyce przytrafia? Mowa oczywiscie o pojazdach
    > osobowych, a nie busach czy ciezarowkach.

    osobiście raz widziałem-na giełdzie latali ze strzykawką i sprawdzali
    wszelkie diesle

    --
    Tomek
    BMW R1100S