  • Data: 2014-07-14 12:33:04
    Temat: Re: bezplatna A2
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-07-12, o godz. 10:23:44
    dddddddd <f...@e...com> napisał(a):

    > Na pewno jest ktoś kto się na tym dobrze zna, ale wystarczy jeden
    > taki na x pomocników którym powie co mają robić. Pomocnik musi mieć
    > jakiekolwiek doświadczenie na budowie, podobnie przy innych pracach.
    > Elektryk może wziąć do okablowania murarza, dopóki nie podłączy
    > zasilania i sprawuje nad nim nadzór to nic złego się nie stanie. Jak
    > mu wytłumaczy to i murarz gniazdka pozarabia, jak elektryk po
    > sprawdzeniu kilku stwierdzi że robi to dobrze, to tak naprawdę nie
    > musi mieć kogoś z SEPem do takich prac. Podobnie na budowie, przecież
> [...]

    Też tak kiedyś myślałem. Bo przecież sieć komputerową (kable i
    zarobienie punktów) też może wykonać byle elektryk. A telefoniarz to
    już w ogóle sobie poradzi bo przecież narzędzia czy patchpanele w sumie
    takie same. Po paru doświadczeniach wolę zlecać położenie kabli
    fachowcom którzy znają standardy, wiedzą jak wykonać pomiary sieci i na
    co zwracać uwagę przy montażu niż kolesia z pokrewnej branży który
    przecież jakieś kable w jakieś korytka kładł w przerwach miedzy
    wylewaniem betonu i kładzeniem płytek.

    Co do zbrojarzy to w młodości latem zasuwałem 2 czy 3 lata na budowie
    fabryki jako pomocnik zbrojarza. I o ile związać drutami pręty po paru
    godzinach szkolenia większość potrafi to zbudowanie według planów
    odpowiednią strukturę przestrzenną zbrojenia obiektu to już nie taka
    prosta rzecz. Podobnie jak ocenić czy parametry lanego betonu są
    odpowiednie i zgodne z projektem.

    Zdrówko