  • Data: 2014-07-12 15:07:59
    Temat: Re: bezplatna A2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 09 Jul 2014 01:46:02 +0200, AL napisał(a):
    > On 2014-07-09 01:21, Czesław Wiśniak wrote:
    > zabawne jest to - ze nikt nie pisnie, ze najlepszym dla kierowcow i
    > panstwa bylby system winiet.
    > Ja wole placic te 20EUR za winiete na drogi w Niemczech przez 3 miesiace
    > niz zrobic za ten sama kwote trase np. K-ce- Krakow - K-ce 4 razy (bo

    Ale skad wniosek ze dla Panstwa lepiej jak zaplacisz mniej ?
    Panstwo uwaza ze odwrotnie :-)

    Wszystkiemu winne SLD i rzad Cimoszewicza, choc casem wydaje mi sie ze
    to o rzad Buzka chodzilo, ale daty temu przecza.

    Tak czy inaczej - panstwo autostrady chcialo, a pieniedzy nie mialo.
    Wymyslilo wiec sobie ze autostrady powinni zrobic prywatni
    przedsiebiorcy, i zarabiac na bramkach. I nawet pozwolilo dwie takie
    zbudowac, a trzecia wydzierzawilo. Od tego momentu winietki staly sie
    niemozliwe.

    Co prawda probowano (bodajze Unia to wymusila) uzywac winietek dla
    ciezarowek, ale szybko sie okazalo ze Panstwo wiecej placi Kulczykowi
    i GTC niz te winietki warte. Co prawde mowiac wcale nie jest takie nie
    w porzadku, bo panstwo ma jeszcze wplyw z akcyzy od paliw.

    > U nas pewnie 80% cen drog zwiazane jest z poborem oplat (personal,
    > bramki i cale zaplecze z tym zwiazane).

    No nie, te nasze autostrady strasznie drogie sa, i to taki sobie
    interes.

    A jesli osoba na bramce zgarnia ~10zl/min, to jej pensja to sa jakies
    grosze w tym. A budka ze szlabanikiem nie kosztuje znow tak duzo.

    Ale juz te podwojne wiadukty na A4, aby bramki mogly gdzies zaistniec,
    to chyba spory koszt.

    J.