  • 11. Data: 2015-07-23 06:47:12
    Temat: Re: bezpieczeniej na autostradach
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-23 o 05:00, Budzik pisze:

    > Tak czy siak - tym by sie policja mogła zając zamiast pierdołami typu
    > suszenie w krzakach...
    Ale suszenie nie wymaga nakładu pracy i przynosi kasę.
    Jakbyś miał do wyboru kopanie rowów albo zwijanie sznurka przy tej samej
    zapłacie od metra, to też by Ci się rowów kopać nie chciało.
    No ale to jest dla naszego bezpieczeństwa.
    Jacek

  • 12. Data: 2015-07-23 08:55:27
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    > Własnie sie przejechalem jak co roku w te i wewte A1 i:

    ja dla odmiany codziennie jeżdżę A4

    > a) tiry wyprzedzają się bo jeden ma Vmax większy o 0.1km/h. Korek,
    > nerwowość,

    zdarza się, na jednym kawałku A4 zrobili zakaz wyprzedzania dla tirów -
    IMO głupie rozwiązanie, powinni wszędzie dać zakaz wyprzedzania powyżej
    xx sekund

    wystarczy jakiś tepy dres w beemce migający swiatłami i
    > ludzie przed nim głupieją zmieniając pasy na oślep.

    tego nie zauważyłem

    Kto nazywa drogę z
    > dwoma pasami w jedną stronę autostradą?

    chyba większość UE

    > b) ludzie zmieniają pasy bez patrzenia w lusterka.

    to jak w Niemczech, tylko tam dodatkowo kierunkowskazów nie używają

    Przede mną o mało tir
    > nie wprasował osobówki w barierkę. Sam minąłem jakiegoś zaspanego
    > kierownika kampera o milimetry. Zajechanie drogi z v=100 to praktycznie
    > co chwile, noga caly czas z bezpiecznej odległości od hamulca jak-by-co.

    za wolno jeździsz, powyżej 160km/h praktycznie nikt nie wyjeżdża przed
    maskę, a i częściej ci co blokują lewy zjeżdżają żeby cię puścić

    > c) kierownicy szybkich samochodów siedzący na zderzaku, trąbiący,
    > migający

    może po prostu trzeba po wyprzedzaniu zająć prawy pas

    a potem okazuje się że 0.5km dalej zjechal na postój generując
    > wcześniej masę nerwowych akcji u innych.
    >
    > d) slalomy po pasach żeby być 0.1sek wczesniej w gęstym ruchu bo to +10
    > do długości (nie samochodu).

    czyli jednak niepotrzebne zajmowanie lewego pasa.
    Może ten gęsty ruch jest z twojego punktu widzenia bo jedziesz z taką
    prędkością jak grupa samochodów koło ciebie. Z punktu widzenia tego
    szybszego może być tak, że jedzie spokojnie 160 i nagle natrafia na
    grupę 10 samochodów które udają że się wyprzedzają

    > e) zdziwienie kierowników (głównie tirów) że w tym kraju ktoś przed nimi
    > przestrzega ograniczeń prędkości (zapewne myśla "to po co kutas
    > wyprzedzał?"). Mam CB więc zdziwienie często sie krystalizuje w formie
    > rzucania kurwami.

    to jakie ty ograniczenia na autostradach spotykasz, że blokujesz
    kierowców tirów? jak wyprzedzałeś i masz zamiar jechać 80 - to po co
    wyprzedzałeś?

    Łukasz

  • 13. Data: 2015-07-23 12:59:21
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > to może wtedy przyznam rację że autostrada jest bezpieczna. Obecnie nie
    > jest. Nawet jesli jest mniej wypadków.

    Zawsze mi sie wydawalo, ze ilosc wypadkow swiadczy o bezpieczenstwie;-)
    Niebezpiecznie, bo jest mniej wypadkow... hmm.
    Na autostradach raczej trudno o czolowke lub zderzenie z drzewem. Takze
    pieszych trudno trafic. Odpadaja wiec najczestrze przyczyny smiertelnych
    wypadkow.
    A to, ze jak sie snuje ktos lewym pasem, to go inny z tylu pogoni, to co
    najwyzej stres i chamstwo (obydwu zainteresowanych).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2015-07-23 13:30:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    >Na szczęście migania długimi jakby teraz mniej, ale jednak jest to
    >irytujące jak chcesz spokojnie wyprzedzić wolniejszy sznurek
    >samochodów z prawego pasa, a jakiś chuj cię pogania. W Niemczech za
    >coś takiego kary są surowe, u nas te wieśniaki są bezkarne.

    Kary sa moze i duze, ale policji na drodze niezbyt duzo.
    Poza tym policja dziala w dwie strony - temperuje takich co migaja,
    ale tez tez takich, co bez potrzeby jada lewym pasem.

    A jak jest wiekszy ruch ... to wszystkie osobowki jada lewym, korek
    jest na kilkadziesiat kilometrow :-)

    >Co jak co ale na autostradzie odcinkowy pomiar prędkości to wg mnie
    >bardzo dobry pomysł. 140+-10 km/h w zupełności wystarczy. Powyżej w
    >dużym ruchu to już jest jazda po bandzie.

    W duzym ruchu i tak tyle nie pojedziesz, a przynajmniej nie sredniej,
    wiec odcinkowy pomiar szybkich nie wylapie.
    A w mniejszym ruchu mozna by szybciej, ale przeciez radar bedzie.

    No i jakie te odcinki ... najwyzej bede tankowal na autostradzie :-)

    >BTW właśnie sobie podliczyłem opłaty jakie w ciągu 5 lat jeżdżąc
    >prywatnie wydałem na A2: 1830 zł średnio ~360zł na rok. Chyba bym
    >wolał zapłacić jakąś roczną winietę 400zł i jeździć no-limit. No ale
    >mieszkam w Polsce, tu nie może być tanio ;)

    No, gdzie indziej oprocz winiety jest jeszcze podatek drogowy.

    J.

  • 15. Data: 2015-07-23 13:44:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello spider,

    Wednesday, July 22, 2015, 10:41:41 PM, you wrote:

    [...]

    > Na szczęście migania długimi jakby teraz mniej, ale jednak jest to
    > irytujące jak chcesz spokojnie wyprzedzić wolniejszy sznurek samochodów
    > z prawego pasa, a jakiś chuj cię pogania.

    Wyprzedzam sobie spokojnie 140km/h lewym pasem ciąg maruderów na
    prawym a tu wyskakuje bez kierunkowskazu chuj złamany i jedzie 110. Ma
    lukę po prawej - nie zjedzie za żadne skarby. Na światła i klakson nie
    reaguje.

    Tak to wygląda z mojej strony.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2015-07-23 13:54:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >migający a potem okazuje się że 0.5km dalej zjechal na postój
    >generując wcześniej masę nerwowych akcji u innych.

    Zaraz zaraz ... ale czy dobrze rozumiem, ze jechalem lewym pasem z
    predkoscia 100, bo "wyprzedzasz" ? :-)

    >Zmierzam do tego że nie dorośliśmy do jazdy autostradami z dwoma
    >pasami.

    A myslisz, ze na 3 bylaby roznica ?

    >Brak kultury, bezmyslnośc, debilizm, chamstwo. Sytuacji które mogły
    >się skończyć wypadkiem smiertelnym widziałem ze 3. Jak je przestane
    >widzieć to może wtedy przyznam rację że autostrada jest bezpieczna.
    >Obecnie nie jest. Nawet jesli jest mniej wypadków.

    Jesli jednak mniej, to jest bezpieczniejsza.

    J.

  • 17. Data: 2015-07-23 14:05:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-23 08:55, dddddddd wrote:
    > za wolno jeździsz, powyżej 160km/h

    ... samochód staje sie wyczywalnie niestabilny i łatwo reaguje na
    podmuchy przy mijaniu tirów. Jadę 140. Powyżej wyraźnie wyczuwam
    pływanie. Może dlatego że mam sporą powierzchnię boczną (Orlando).

    > to jakie ty ograniczenia na autostradach spotykasz, że blokujesz
    > kierowców tirów? jak wyprzedzałeś i masz zamiar jechać 80 - to po co
    > wyprzedzałeś?

    Widziąłes kiedyś zwężkę?

    ... Bo jak wyprzedzałem to nie było ograniczenia. Jak już wyprzedziłem
    to się pojawiło. Co w tym dziwnego? Sugerujesz że jazda po autostradzie
    wymaga jasnowidzenia?

  • 18. Data: 2015-07-23 14:13:09
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    > ... samochód staje sie wyczywalnie niestabilny i łatwo reaguje na
    > podmuchy przy mijaniu tirów. Jadę 140. Powyżej wyraźnie wyczuwam
    > pływanie. Może dlatego że mam sporą powierzchnię boczną (Orlando).

    tak tylko napisałem, wiadomo że każdy samochód prowadzi się inaczej - w
    jednym bezpiecznie będzie 120km/h, w innym 200...

    > Widziąłes kiedyś zwężkę?
    >
    > ... Bo jak wyprzedzałem to nie było ograniczenia. Jak już wyprzedziłem
    > to się pojawiło. Co w tym dziwnego? Sugerujesz że jazda po autostradzie
    > wymaga jasnowidzenia?

    a ile na tej zwężce ograniczenia? 80km/h? to może warto jechać 86km/h,
    wszyscy (tirowcy) będą zadowoleni, a mandatu za to nie dostaniesz :)

    Łukasz

  • 19. Data: 2015-07-23 14:19:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-23 13:54, J.F. wrote:
    > Zaraz zaraz ... ale czy dobrze rozumiem, ze jechalem lewym pasem z
    > predkoscia 100, bo "wyprzedzasz" ? :-)

    Nie. Ktoś wyprzedza, ma mały silnik i wymaga na to około 20 sekund.
    Tymczasem w tle napierd... kierownik beemki z prędkością grubo powyżej
    180 i zaczyna błyskanie, trąbienie i całowanie zderzaka. Po czym
    wyprzedza i zmyka na postój pewno żeby się odlać. Na przestrzeni kilku
    lat widzialem takie zachowanie kilka razy i przypuszczam że to problem
    psychiatryczny albo za duzo sterydów. W każdym razie wyprzedzający
    panikuje nie wiedząc co ma zrobić co kończy się niebezpiecznie.

    > A myslisz, ze na 3 bylaby roznica ?

    Tak, jest takie miejsce w PL gdzie mamy 3 pasy na dlugim odcinku i nie
    jest to autostrada. Komfort nieporównywalnie lepszy. Niemieckie drogi z
    3 pasami to też bajka. Wyprzedzasz komfortowo a lewy pas jest dla ABSów.
    Pewnie że niemieckie dziadki potrafią zmienić 3 pasy z nienacka bez
    kierunku. Ale w razie czego masz gdzie uciekać bo jest lewy pas i
    awaryjny jak by co.

    > Jesli jednak mniej, to jest bezpieczniejsza.

    Nie *czuje* się bezpieczniej. Zachowania przygłupów zostały na
    autostradzie takie same jak na starych drogach. Tylko prędkośc większa.

  • 20. Data: 2015-07-23 14:23:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-23 14:13, dddddddd wrote:
    > a ile na tej zwężce ograniczenia? 80km/h? to może warto jechać 86km/h,
    > wszyscy (tirowcy) będą zadowoleni, a mandatu za to nie dostaniesz :)

    Dlaczego mam łamać przepisy? Żeby tirowcy byli zadowoleni? I tak mnie ta
    swołocz zwyzywa przez CB. Mnie to rybka bo co mi po opini debila, ale
    dzieci w samochodzie muszą wysluchiwać tych kurew.

    Jedno z ograniczeń było do 60 - wypadek. Tirownik nie omieszkał mi siąśc
    na zderzaku i intensywnie migać jednocześnie rzucając bluzgami w eter.
    Pewno dlatego że tylko pedały hamują z byle powodu.