-
61. Data: 2011-01-24 12:43:33
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-01-24 13:13, AZ pisze:
> On 2011-01-24, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
>>
>> Konstrukcyjnie dostosowane do zmian ZE SPRZĘGŁEM w motocyklach. Piszesz
>> takie bzdury że aż czytać się odechciewa. Pokaż mi który producent
>> motocykli pisze takie brednie jak ty.
>>
> Zaden nie napisze bo mozna przy nieumiejetnych zmianach troche napsuc.
A może dlatego że to obniża jej trwałość?
> Co nie zmienia, ze zmiany "robione zgodnie ze sztuka" nie maja zadnego
> wplywu na zywotnosc.
Masz na to jakiś dowód czy tak sobie piszesz? Ja już pisałem że poślizg
na sprzęgle zawsze będzie łagodniejszy niż wpicie na siłe biegu w kłowej
skrzyni. Co oznacza tylko - jedno - że trwałość będzie większa jak
używasz sprzęgła.
Pisałem także o tym że nie masz możliwości wyrównania obrotów idealnie a
wiec zawsze będzie to wyrównywanie obrotów - bez sprzęgła czyli gwałtowne.
>>
>> Skrzynie kłowe np w sporcie samochodowym można używać bez sprzęgła ale
>> to zdecydowanie skraca ich żywtoność, dlatego często na dojazdach do
>> OSów kierowcy zmieniają biegi ze sprzęgłem a na OS gdzie liczy sie czas
>> bez sprzęgieł.
>>
> Jakies zrodlo?
Każda skrzynia kłowa ma znacznie krótsze przebiegi niż skrzynia skrzynia
ze skośnymi zębami pomimo że jest wytrzymalsza - zastanów się dlaczego
tak jest?
>>
>> Uderzenia o których pisze nie mają nic wspólnego z kłami. Mówie o udrach
>> których doświadczają zęby skrzyni podczas zmian bez sprzegła a ty o
>> uderzaniach kłów przy blokowaniu zebów - kompletnie różne miejsca.
>>
> No i jaki to udar dziala na te zeby? Pewnie taki sam jak przy zdecydowanym
> zamknieciu gazu czy daniu w palnik...
>>
>> Wyrównywanie momentów to coś za co dzieje się zawsze podczas zmiany
>> biegów i albo to następuje na tarczy sprzegła - tam gdzie powinno albo
>> na zębach w skrzyni - to już zależy od Ciebie.
>>
> To zdecyduj sie... momentow czy obrotow?
Moment obr (w skrócie moment) to iloczyn siła i ramienia. Sprzęgło
rozłączne służy do :
- przekazywania momentu obrotowego
- wyrównywania obrotów wałów napędowego i napędzanego
Pozdrawiam
Rafał
-
62. Data: 2011-01-24 12:51:12
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-01-24 13:37, AZ pisze:
>> Przecież ja o luzie napisałem:
>> cyt: "Przy zmianie biegów bez sprzęgła nie ma więcej jak luz po między
>> zębami w skrzyni "miejsca" na dostosowanie prędkości obu wirujących
>> dotąd swobodnie kół zębatych."
>>
>> Oczywiście że dochodzi jeszcze luz na wszystkich pozostałych
>> przekładaniach od wału korbowego aż po koło napędowe. I to jest jedyny
>> luz sumarycznie jaki masz aby obroty spadły.
>>
> Nie rozumiesz o czym sie do Ciebie pisze, nie luz we wszystkich posrednich
> ukladac, a luz w sensie, takiego momentu w ktorym nic nie jest zazebione.
Naprawdę to powiedz mi gdzie masz taki luz po między biegami 2 i 3 i wyżej?
> To ten moment w ktorym silnik moze swobodnie zmniejszyc obroty.
Te luz to twoje wyimaginowane "coś" Po między biegami 2 i 3 itd nie ma
żadnego luzu - zmieniasz bieg z jednej przekładni na drugą od razu. Nie
ma takiego czasu w którym silnik swobodnie zmieni obroty!
>> Wszystko się zgadza. Ja tylko pisze o tym że taka zmiana to ZAWSZE
>> choćby najlepiej wykonana będzie to większe obciążenie na układu
>> przeniesienia napędu niż gdy wykorzystuje się sprzęgło. A SKORO TAK to
>> nie można pisać o ZEROWYM wpływie takich zmian na ten układ.
>> To wszystko o co mi chodziło w tym wątku...
>>
> Zeby o prostym zarysie sa w stanie zniesc duzo duzo wiecej, a kly jeszcze
> wiecej. Wiec ten wplyw jest praktycznie zerowy, pomijalny.
>>
>> Nie się psuje ale wpływa negatywnie na żywotność co w długim okresie
>> może przyczynić się do awarii. Natomiast w sieci są dostępne zdjęcia z
>> tych awarii.
>>
> No i co ulega tej awarii? Mowisz caly czas o zdjeciach, wiec wrzuc pare
> linkow i dyskutujmy dalej.
Pierwsze z brzegu:
To pewnie się popsuło od emeryckiej jazdy:
http://www.motogen.pl/gfx/motogen/pl/default_aktualn
osci/37/37/1/skrzynia_biegow_pr_5.jpg
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/zmiana-biegow-
bez-uzycia-sprzegla-abc,art37.html
Pozdrawiam
Rafał
-
63. Data: 2011-01-24 12:52:51
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
>>
>> Zaden nie napisze bo mozna przy nieumiejetnych zmianach troche napsuc.
>
> A może dlatego że to obniża jej trwałość?
>
A moze poszli do lasu?
>
> Masz na to jakiś dowód czy tak sobie piszesz? Ja już pisałem że poślizg
> na sprzęgle zawsze będzie łagodniejszy niż wpicie na siłe biegu w kłowej
> skrzyni. Co oznacza tylko - jedno - że trwałość będzie większa jak
> używasz sprzęgła.
>
Dowod jest taki ze taka mozliwosc wynika po prostu z konstrukcji skrzyni.
Wiec powiedz gdzie ta trwalosc sie zmniejsza? Co ulega szybszemu zuzyciu?
>
> Pisałem także o tym że nie masz możliwości wyrównania obrotów idealnie a
> wiec zawsze będzie to wyrównywanie obrotów - bez sprzęgła czyli gwałtowne.
>
No i co wtedy sie zuzywa bo nadal nie wiem?
>
> Każda skrzynia kłowa ma znacznie krótsze przebiegi niż skrzynia skrzynia
> ze skośnymi zębami pomimo że jest wytrzymalsza - zastanów się dlaczego
> tak jest?
>
Wynika to po prostu z konstrukcji a nie z wbijania biegow bez sprzegla.
>>
>> To zdecyduj sie... momentow czy obrotow?
>
> Moment obr (w skrócie moment) to iloczyn siła i ramienia. Sprzęgło
> rozłączne służy do :
> - przekazywania momentu obrotowego
> - wyrównywania obrotów wałów napędowego i napędzanego
>
Ja wiem co to jest moment. Ale w tym co napisales albo przekleiles nadal
nic nie ma o wyrownywaniu momentu obrotowego tylko obrotow...
Co z tymi zdjeciami?
--
Artur
ZZR 1200
-
64. Data: 2011-01-24 12:59:46
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
>
> Naprawdę to powiedz mi gdzie masz taki luz po między biegami 2 i 3 i wyżej?
>
Miedzy biegami.
>
> Te luz to twoje wyimaginowane "coś" Po między biegami 2 i 3 itd nie ma
> żadnego luzu - zmieniasz bieg z jednej przekładni na drugą od razu. Nie
> ma takiego czasu w którym silnik swobodnie zmieni obroty!
>
Myslalem ze jezdzisz motocyklem, przepraszam ale zasugerowalem sie tym, ze
piszesz na grupe motocyklowa. Dla Ciebie nadal dzwignia zmiany biegow dziala
zero jedynkowo. Wez sobie obejrzyj jakas skrzynie i troche nia pokrec.
A jak juz bedziesz mial motocykl to wez przy zmianie biegow nie pociagnij
dzwigni do konca tylko tak do polowy zakresu jej ruchu i pusc sprzeglo.
>
> Pierwsze z brzegu:
>
> To pewnie się popsuło od emeryckiej jazdy:
> http://www.motogen.pl/gfx/motogen/pl/default_aktualn
osci/37/37/1/skrzynia_biegow_pr_5.jpg
>
> http://www.motogen.pl/artykuly/porady/zmiana-biegow-
bez-uzycia-sprzegla-abc,art37.html
>
No pacz pan, zuzyly sie zeby na kole ktore bylo na stale zazebione z innym.
Gdzie tu wplyw zmian bez sprzegla?
--
Artur
ZZR 1200
-
65. Data: 2011-01-24 13:00:58
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Mon, 24 Jan 2011 13:51:12 +0100 osobnik zwany The_EaGle
wystukał:
> Pierwsze z brzegu:
>
> To pewnie się popsuło od emeryckiej jazdy:
> http://www.motogen.pl/gfx/motogen/pl/default_aktualn
osci/37/37/1/
skrzynia_biegow_pr_5.jpg
a skąd wiesz, że uszkodzenia są od wbijania biegów bez sprzęgła?
Bo jakbyś pokazał uszkodzone kły to możę bym uwierzył.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
66. Data: 2011-01-24 13:52:31
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: doktorski <d...@g...com>
On 24 Sty, 13:59, AZ <a...@g...com> wrote:
> No pacz pan, zuzyly sie zeby na kole ktore bylo na stale zazebione z innym.
> Gdzie tu wplyw zmian bez sprzegla?
Artur;
Dyskutujesz z zawodnikiem, ktory twierdzi, ze nie ma "luzu" miedzy 3-
cim a 4-tym biegiem. Czyli zawodnik twierdzi, ze biegi te sa zapiete
na klach jednoczesnie - bo inaczej nie jestem w stanie sobie
zobrazowac tego co napisal. Nawet filmik z jutjuba mu nie pomogl
zrozumiec...
Jak dla mnie szkoda czasu i klawiatury. Nie dasz rady mimo, zes
uparty :).
pzdr, dr
14/525
-
67. Data: 2011-01-24 14:03:33
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-01-24, Michał V-R <m...@o...pl> wrote:
> pieknie, to jest w monopolowym, ty masz, o ile masz to V-strom, zwany
> dalej przez niektorych DL
>
A co oznacza skrot DL?
Pytamboniewiem.
PS. Z alkoholizmu da sie leczyc.
--
Artur
ZZR 1200
-
68. Data: 2011-01-24 14:25:36
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-01-24, Michał V-R <m...@o...pl> wrote:
>
> Do mnie pijesz?
>
No napisales ze pieknie jest w monopolowym to jest to zasadne podejrzenie.
--
Artur
ZZR 1200
-
69. Data: 2011-01-24 18:35:40
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ihjs5m$v2f$...@n...onet.pl...
> Każda skrzynia kłowa ma znacznie krótsze przebiegi niż skrzynia skrzynia
> ze skośnymi zębami pomimo że jest wytrzymalsza - zastanów się dlaczego tak
> jest?
Nie obraz sie - nie nabijam sie ani nic, ale wez mi wyjasnij:
co maja sprzegla klowe (te na pow. czolowej kola) do rodzaju uzebienia (tego
na pow. walcowej kola)?
Moze cos przegapiam, moze zmeczony juz jestem, ale naprawde nie widze
zwiazku.
> Sprzęgło rozłączne służy do :
> - przekazywania momentu obrotowego
> - wyrównywania obrotów wałów napędowego i napędzanego
Z zaznaczeniem, ze nie kazde sprzeglo rozlaczne sluzy do wyrownania obrotow
walow. Przykladem niech beda sprzegla jednokierunkowe (tez rozlaczne).
--
pzdr:
Ivam
-
70. Data: 2011-01-24 18:39:21
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ihjq2e$kvf$...@n...onet.pl...
> Uderzenia o których pisze nie mają nic wspólnego z kłami. Mówie o udrach
> których doświadczają zęby skrzyni podczas zmian bez sprzegła a ty o
> uderzaniach kłów przy blokowaniu zebów - kompletnie różne miejsca.
To po co gadasz o czyms co nie ma znaczenia? Widziales kiedys skrzynie w
ktorej polecialy zeby, a nie kly? Ja widzialem gdzies na internecie. W
prawdziwym zyciu nie spotkalem nikogo komu padlyby zeby na kole w
motocyklowej skrzyni biegow.
--
pzdr:
Ivam