eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › bez sprzęgła
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 143

  • 61. Data: 2011-01-24 12:43:33
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-24 13:13, AZ pisze:
    > On 2011-01-24, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
    >>
    >> Konstrukcyjnie dostosowane do zmian ZE SPRZĘGŁEM w motocyklach. Piszesz
    >> takie bzdury że aż czytać się odechciewa. Pokaż mi który producent
    >> motocykli pisze takie brednie jak ty.
    >>
    > Zaden nie napisze bo mozna przy nieumiejetnych zmianach troche napsuc.

    A może dlatego że to obniża jej trwałość?

    > Co nie zmienia, ze zmiany "robione zgodnie ze sztuka" nie maja zadnego
    > wplywu na zywotnosc.

    Masz na to jakiś dowód czy tak sobie piszesz? Ja już pisałem że poślizg
    na sprzęgle zawsze będzie łagodniejszy niż wpicie na siłe biegu w kłowej
    skrzyni. Co oznacza tylko - jedno - że trwałość będzie większa jak
    używasz sprzęgła.

    Pisałem także o tym że nie masz możliwości wyrównania obrotów idealnie a
    wiec zawsze będzie to wyrównywanie obrotów - bez sprzęgła czyli gwałtowne.

    >>
    >> Skrzynie kłowe np w sporcie samochodowym można używać bez sprzęgła ale
    >> to zdecydowanie skraca ich żywtoność, dlatego często na dojazdach do
    >> OSów kierowcy zmieniają biegi ze sprzęgłem a na OS gdzie liczy sie czas
    >> bez sprzęgieł.
    >>
    > Jakies zrodlo?

    Każda skrzynia kłowa ma znacznie krótsze przebiegi niż skrzynia skrzynia
    ze skośnymi zębami pomimo że jest wytrzymalsza - zastanów się dlaczego
    tak jest?

    >>
    >> Uderzenia o których pisze nie mają nic wspólnego z kłami. Mówie o udrach
    >> których doświadczają zęby skrzyni podczas zmian bez sprzegła a ty o
    >> uderzaniach kłów przy blokowaniu zebów - kompletnie różne miejsca.
    >>
    > No i jaki to udar dziala na te zeby? Pewnie taki sam jak przy zdecydowanym
    > zamknieciu gazu czy daniu w palnik...
    >>
    >> Wyrównywanie momentów to coś za co dzieje się zawsze podczas zmiany
    >> biegów i albo to następuje na tarczy sprzegła - tam gdzie powinno albo
    >> na zębach w skrzyni - to już zależy od Ciebie.
    >>
    > To zdecyduj sie... momentow czy obrotow?

    Moment obr (w skrócie moment) to iloczyn siła i ramienia. Sprzęgło
    rozłączne służy do :
    - przekazywania momentu obrotowego
    - wyrównywania obrotów wałów napędowego i napędzanego

    Pozdrawiam
    Rafał






  • 62. Data: 2011-01-24 12:51:12
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-24 13:37, AZ pisze:

    >> Przecież ja o luzie napisałem:
    >> cyt: "Przy zmianie biegów bez sprzęgła nie ma więcej jak luz po między
    >> zębami w skrzyni "miejsca" na dostosowanie prędkości obu wirujących
    >> dotąd swobodnie kół zębatych."
    >>
    >> Oczywiście że dochodzi jeszcze luz na wszystkich pozostałych
    >> przekładaniach od wału korbowego aż po koło napędowe. I to jest jedyny
    >> luz sumarycznie jaki masz aby obroty spadły.
    >>
    > Nie rozumiesz o czym sie do Ciebie pisze, nie luz we wszystkich posrednich
    > ukladac, a luz w sensie, takiego momentu w ktorym nic nie jest zazebione.

    Naprawdę to powiedz mi gdzie masz taki luz po między biegami 2 i 3 i wyżej?

    > To ten moment w ktorym silnik moze swobodnie zmniejszyc obroty.

    Te luz to twoje wyimaginowane "coś" Po między biegami 2 i 3 itd nie ma
    żadnego luzu - zmieniasz bieg z jednej przekładni na drugą od razu. Nie
    ma takiego czasu w którym silnik swobodnie zmieni obroty!




    >> Wszystko się zgadza. Ja tylko pisze o tym że taka zmiana to ZAWSZE
    >> choćby najlepiej wykonana będzie to większe obciążenie na układu
    >> przeniesienia napędu niż gdy wykorzystuje się sprzęgło. A SKORO TAK to
    >> nie można pisać o ZEROWYM wpływie takich zmian na ten układ.
    >> To wszystko o co mi chodziło w tym wątku...
    >>
    > Zeby o prostym zarysie sa w stanie zniesc duzo duzo wiecej, a kly jeszcze
    > wiecej. Wiec ten wplyw jest praktycznie zerowy, pomijalny.
    >>
    >> Nie się psuje ale wpływa negatywnie na żywotność co w długim okresie
    >> może przyczynić się do awarii. Natomiast w sieci są dostępne zdjęcia z
    >> tych awarii.
    >>
    > No i co ulega tej awarii? Mowisz caly czas o zdjeciach, wiec wrzuc pare
    > linkow i dyskutujmy dalej.

    Pierwsze z brzegu:

    To pewnie się popsuło od emeryckiej jazdy:
    http://www.motogen.pl/gfx/motogen/pl/default_aktualn
    osci/37/37/1/skrzynia_biegow_pr_5.jpg

    http://www.motogen.pl/artykuly/porady/zmiana-biegow-
    bez-uzycia-sprzegla-abc,art37.html



    Pozdrawiam
    Rafał


  • 63. Data: 2011-01-24 12:52:51
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >>
    >> Zaden nie napisze bo mozna przy nieumiejetnych zmianach troche napsuc.
    >
    > A może dlatego że to obniża jej trwałość?
    >
    A moze poszli do lasu?
    >
    > Masz na to jakiś dowód czy tak sobie piszesz? Ja już pisałem że poślizg
    > na sprzęgle zawsze będzie łagodniejszy niż wpicie na siłe biegu w kłowej
    > skrzyni. Co oznacza tylko - jedno - że trwałość będzie większa jak
    > używasz sprzęgła.
    >
    Dowod jest taki ze taka mozliwosc wynika po prostu z konstrukcji skrzyni.
    Wiec powiedz gdzie ta trwalosc sie zmniejsza? Co ulega szybszemu zuzyciu?
    >
    > Pisałem także o tym że nie masz możliwości wyrównania obrotów idealnie a
    > wiec zawsze będzie to wyrównywanie obrotów - bez sprzęgła czyli gwałtowne.
    >
    No i co wtedy sie zuzywa bo nadal nie wiem?
    >
    > Każda skrzynia kłowa ma znacznie krótsze przebiegi niż skrzynia skrzynia
    > ze skośnymi zębami pomimo że jest wytrzymalsza - zastanów się dlaczego
    > tak jest?
    >
    Wynika to po prostu z konstrukcji a nie z wbijania biegow bez sprzegla.
    >>
    >> To zdecyduj sie... momentow czy obrotow?
    >
    > Moment obr (w skrócie moment) to iloczyn siła i ramienia. Sprzęgło
    > rozłączne służy do :
    > - przekazywania momentu obrotowego
    > - wyrównywania obrotów wałów napędowego i napędzanego
    >
    Ja wiem co to jest moment. Ale w tym co napisales albo przekleiles nadal
    nic nie ma o wyrownywaniu momentu obrotowego tylko obrotow...

    Co z tymi zdjeciami?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 64. Data: 2011-01-24 12:59:46
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >
    > Naprawdę to powiedz mi gdzie masz taki luz po między biegami 2 i 3 i wyżej?
    >
    Miedzy biegami.
    >
    > Te luz to twoje wyimaginowane "coś" Po między biegami 2 i 3 itd nie ma
    > żadnego luzu - zmieniasz bieg z jednej przekładni na drugą od razu. Nie
    > ma takiego czasu w którym silnik swobodnie zmieni obroty!
    >
    Myslalem ze jezdzisz motocyklem, przepraszam ale zasugerowalem sie tym, ze
    piszesz na grupe motocyklowa. Dla Ciebie nadal dzwignia zmiany biegow dziala
    zero jedynkowo. Wez sobie obejrzyj jakas skrzynie i troche nia pokrec.

    A jak juz bedziesz mial motocykl to wez przy zmianie biegow nie pociagnij
    dzwigni do konca tylko tak do polowy zakresu jej ruchu i pusc sprzeglo.
    >
    > Pierwsze z brzegu:
    >
    > To pewnie się popsuło od emeryckiej jazdy:
    > http://www.motogen.pl/gfx/motogen/pl/default_aktualn
    osci/37/37/1/skrzynia_biegow_pr_5.jpg
    >
    > http://www.motogen.pl/artykuly/porady/zmiana-biegow-
    bez-uzycia-sprzegla-abc,art37.html
    >
    No pacz pan, zuzyly sie zeby na kole ktore bylo na stale zazebione z innym.
    Gdzie tu wplyw zmian bez sprzegla?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 65. Data: 2011-01-24 13:00:58
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 24 Jan 2011 13:51:12 +0100 osobnik zwany The_EaGle
    wystukał:

    > Pierwsze z brzegu:
    >
    > To pewnie się popsuło od emeryckiej jazdy:
    > http://www.motogen.pl/gfx/motogen/pl/default_aktualn
    osci/37/37/1/
    skrzynia_biegow_pr_5.jpg

    a skąd wiesz, że uszkodzenia są od wbijania biegów bez sprzęgła?
    Bo jakbyś pokazał uszkodzone kły to możę bym uwierzył.




    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 66. Data: 2011-01-24 13:52:31
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 24 Sty, 13:59, AZ <a...@g...com> wrote:
    > No pacz pan, zuzyly sie zeby na kole ktore bylo na stale zazebione z innym.
    > Gdzie tu wplyw zmian bez sprzegla?

    Artur;

    Dyskutujesz z zawodnikiem, ktory twierdzi, ze nie ma "luzu" miedzy 3-
    cim a 4-tym biegiem. Czyli zawodnik twierdzi, ze biegi te sa zapiete
    na klach jednoczesnie - bo inaczej nie jestem w stanie sobie
    zobrazowac tego co napisal. Nawet filmik z jutjuba mu nie pomogl
    zrozumiec...
    Jak dla mnie szkoda czasu i klawiatury. Nie dasz rady mimo, zes
    uparty :).

    pzdr, dr
    14/525


  • 67. Data: 2011-01-24 14:03:33
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, Michał V-R <m...@o...pl> wrote:
    > pieknie, to jest w monopolowym, ty masz, o ile masz to V-strom, zwany
    > dalej przez niektorych DL
    >
    A co oznacza skrot DL?

    Pytamboniewiem.

    PS. Z alkoholizmu da sie leczyc.
    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 68. Data: 2011-01-24 14:25:36
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, Michał V-R <m...@o...pl> wrote:
    >
    > Do mnie pijesz?
    >
    No napisales ze pieknie jest w monopolowym to jest to zasadne podejrzenie.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 69. Data: 2011-01-24 18:35:40
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ihjs5m$v2f$...@n...onet.pl...
    > Każda skrzynia kłowa ma znacznie krótsze przebiegi niż skrzynia skrzynia
    > ze skośnymi zębami pomimo że jest wytrzymalsza - zastanów się dlaczego tak
    > jest?

    Nie obraz sie - nie nabijam sie ani nic, ale wez mi wyjasnij:
    co maja sprzegla klowe (te na pow. czolowej kola) do rodzaju uzebienia (tego
    na pow. walcowej kola)?

    Moze cos przegapiam, moze zmeczony juz jestem, ale naprawde nie widze
    zwiazku.

    > Sprzęgło rozłączne służy do :
    > - przekazywania momentu obrotowego
    > - wyrównywania obrotów wałów napędowego i napędzanego

    Z zaznaczeniem, ze nie kazde sprzeglo rozlaczne sluzy do wyrownania obrotow
    walow. Przykladem niech beda sprzegla jednokierunkowe (tez rozlaczne).

    --
    pzdr:
    Ivam


  • 70. Data: 2011-01-24 18:39:21
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ihjq2e$kvf$...@n...onet.pl...
    > Uderzenia o których pisze nie mają nic wspólnego z kłami. Mówie o udrach
    > których doświadczają zęby skrzyni podczas zmian bez sprzegła a ty o
    > uderzaniach kłów przy blokowaniu zebów - kompletnie różne miejsca.

    To po co gadasz o czyms co nie ma znaczenia? Widziales kiedys skrzynie w
    ktorej polecialy zeby, a nie kly? Ja widzialem gdzies na internecie. W
    prawdziwym zyciu nie spotkalem nikogo komu padlyby zeby na kole w
    motocyklowej skrzyni biegow.


    --
    pzdr:
    Ivam

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: