eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgła
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 143

  • 51. Data: 2011-01-24 11:54:27
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-22 16:48, Hinek pisze:
    > Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com
    >>
    >> i ciekawy jestem jak po między tymi "kliknięciami" co niektorzy będą
    >> robić "miedzygaz" ;)
    >>
    >>
    > Jaki miedzygaz? Ty niestety nie masz zielonego pojecia o tym
    > co piszesz! To sa skrzynie KLOWE konstrukcyjnie dostosowane do
    > zmian biegow BEZ SPRZEGLA. Te potworne uderzenia ktore tak Cie
    > przerazaja dzialaja na KLY. Sa one tak sprytnie wyprofilowane
    > ze im to nie szkodzi. Luzy miedzyzebne o ktorych gdzies tam pisales
    > nie maja zwiazku z tematem. Wyrownywanie "momentow" o ktorym
    > tez pisales - to jakies horrendum...wiesz co to jest moment?
    > Daj juz sobie siana..

    Przeczytaj raz jeszcze wszystkie moje posty w tym wątku, pierdolnij się
    młotkiem i później odpowiedz będzie prościej dla Ciebie i dla mnie...

    Pozdrawiam
    Rafał



  • 52. Data: 2011-01-24 11:56:11
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-22 22:05, AZ pisze:
    > On 22 Sty, 16:36, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
    >>
    >> A tu jest rzeczywistość:
    >>
    >> http://www.youtube.com/watch?v=udomc1Uf0Wc&feature=r
    elated
    >>
    >> i ciekawy jestem jak po między tymi "kliknięciami" co niektorzy będą
    >> robić "miedzygaz" ;)
    >>
    > Dużo jeszcze musisz się dowiedziec i pocwiczyc. Najlepiej wez sobie
    > obejrzyj pamietnik z jakiejkolwiek skrzyni to zakumasz o co chodzi.

    Napisz w którym miejscu popełniłem błąd w rozumowaniu - ja bardzo
    chętnie uczę się nowych rzeczy ale jak działa skrzynia biegów to wiem.

    Na pewno też inni skorzystają...

    Pozdrawiam
    Rafał


  • 53. Data: 2011-01-24 11:58:32
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-22 19:22, Kuczu pisze:
    > W dniu 2011-01-22 16:15, The_EaGle pisze:
    >> W dniu 2011-01-22 10:32, NESSO pisze:
    >>>> Fakt iż zęby skrzyni w motocyklach nie rozlatują się od zmian bez
    >>>> sprzęgła nie oznacza że taka zmiana jest dla skrzyni zdrowa - wręcz
    >>>> przeciwnie - jest nie poprawna a zdjęcia zużytych kół zębatych od
    >>>> takich
    >>>> zmian są dostępne w internecie.
    >>>>
    >>> Fajny wywód, tylko od czego te zęby miały by się rozlatywac lub
    >>> zużywac
    >>> skoro są zazębione na stałe?
    >>
    >> Zgadza się i wg Ciebie nie ma między nimi "luzu" ?
    >>
    >>> Dokładnie z tej animacji kilka watków wyżej wynika ze koła sa
    >>> zazębione cały
    >>> czas .
    >>
    >> Oczywiście że tak, i obracają sie swobodnie do czasu aż nie zmienisz
    >> biegu w tym momencie obracające się swobodnie koło zostanie "spięte" z
    >> wałkiem na którym się znajduje i w tym momencie dochodzi do udaru.
    >
    > Opowiedz prosze jak to swobodnie obracaja sie na walkach kola zebate.
    > Twoje opowiesci zaczynaja byc coraz bardziej fascynujace.

    Jak rozumiem wg Ciebie się nie obracają? Tylko co stoją nieruchomo?

    Pozdrawiam
    Rafał



  • 54. Data: 2011-01-24 12:05:39
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >
    > Napisz w którym miejscu popełniłem błąd w rozumowaniu - ja bardzo
    > chętnie uczę się nowych rzeczy ale jak działa skrzynia biegów to wiem.
    >
    Jak wiesz, jak jeszcze niedawno mowiles o rzekomo zuzytych zebach przez
    zmiany bez sprzegla...

    Dzwignia zmiany biegow nie dziala zero-jedynkowo, sa jeszcze miedzyluzy
    (dlatego mowilem zebys obejrzal jak wyglada pamietnik) wiec przy zmianie
    biegu bez sprzegla w czasie gdy jest luz, obroty silnika spadna. Zmiana
    biegow bez sprzegla wymaga sprawniejszego operowania dzwignia zmiany
    biegow i manetka, od takiej umiejetnosci wyrecza nas wlasnie sprzeglo.

    Po krotce:
    1. Jedziesz na biegu z odkrecona manetka
    2. Wywierasz lekki nacisk na dzwignie zmiany biegow bo i tak moment
    dzialajacy na kly nie pozwala ich rozlaczyc.
    3. Odpuszczasz *lekko* gaz, dzwignia sama wedruje, w miedzyczasie gdy jest
    ten luz obroty lekko spadaja, nastepuje zazebienie klow nastepnego
    biegu i jedziesz dalej.

    No i co w tym wypadku Ci sie psuje? Owszem jak sie nie ma o tym pojecia
    mozna narobic syfu, np. pogiac wodziki.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 55. Data: 2011-01-24 12:07:00
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >>
    >> Jaki miedzygaz? Ty niestety nie masz zielonego pojecia o tym
    >> co piszesz! To sa skrzynie KLOWE konstrukcyjnie dostosowane do
    >> zmian biegow BEZ SPRZEGLA. Te potworne uderzenia ktore tak Cie
    >> przerazaja dzialaja na KLY. Sa one tak sprytnie wyprofilowane
    >> ze im to nie szkodzi. Luzy miedzyzebne o ktorych gdzies tam pisales
    >> nie maja zwiazku z tematem. Wyrownywanie "momentow" o ktorym
    >> tez pisales - to jakies horrendum...wiesz co to jest moment?
    >> Daj juz sobie siana..
    >
    > Przeczytaj raz jeszcze wszystkie moje posty w tym wątku, pierdolnij się
    > młotkiem i później odpowiedz będzie prościej dla Ciebie i dla mnie...
    >
    Troszke kulturwy. Akurat w tym wypadku Hinek ma calkowita racje i
    napisal dosc dokladnie o co chodzi. Rozumiem ze do Ciebie to nadal
    nie przemawia?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 56. Data: 2011-01-24 12:07:41
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-22 16:48, Hinek pisze:
    > Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com
    >>
    >> i ciekawy jestem jak po między tymi "kliknięciami" co niektorzy będą
    >> robić "miedzygaz" ;)
    >>
    >>
    > Jaki miedzygaz? Ty niestety nie masz zielonego pojecia o tym
    > co piszesz! To sa skrzynie KLOWE konstrukcyjnie dostosowane do
    > zmian biegow BEZ SPRZEGLA.

    Konstrukcyjnie dostosowane do zmian ZE SPRZĘGŁEM w motocyklach. Piszesz
    takie bzdury że aż czytać się odechciewa. Pokaż mi który producent
    motocykli pisze takie brednie jak ty.

    Skrzynie kłowe np w sporcie samochodowym można używać bez sprzęgła ale
    to zdecydowanie skraca ich żywtoność, dlatego często na dojazdach do
    OSów kierowcy zmieniają biegi ze sprzęgłem a na OS gdzie liczy sie czas
    bez sprzęgieł.

    >Te potworne uderzenia ktore tak Cie
    > przerazaja dzialaja na KLY. Sa one tak sprytnie wyprofilowane
    > ze im to nie szkodzi.
    Uderzenia o których pisze nie mają nic wspólnego z kłami. Mówie o udrach
    których doświadczają zęby skrzyni podczas zmian bez sprzegła a ty o
    uderzaniach kłów przy blokowaniu zebów - kompletnie różne miejsca.

    > Luzy miedzyzebne o ktorych gdzies tam pisales
    > nie maja zwiazku z tematem.

    Oczywiście że mają - luzy zawsze są! Chyba że sam zaprojektujesz pojazd
    w krórym luzów nie będzie - są takie silniki nazywają się silnikami
    zatartymi (w miejscu zatarcia brak jest luzów).

    >Wyrownywanie "momentow" o ktorym tez pisales - to jakies horrendum...wiesz co to
    jest moment?

    Wyrównywanie momentów to coś za co dzieje się zawsze podczas zmiany
    biegów i albo to następuje na tarczy sprzegła - tam gdzie powinno albo
    na zębach w skrzyni - to już zależy od Ciebie.

    > Daj juz sobie siana..

    Ty masz coś wspólnego z inżynierią? Bo zmysłu inżynierskiego to jak
    widzę za grosz w Tobie nie ma...

    Pozdrawiam
    Rafał




  • 57. Data: 2011-01-24 12:13:51
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >
    > Konstrukcyjnie dostosowane do zmian ZE SPRZĘGŁEM w motocyklach. Piszesz
    > takie bzdury że aż czytać się odechciewa. Pokaż mi który producent
    > motocykli pisze takie brednie jak ty.
    >
    Zaden nie napisze bo mozna przy nieumiejetnych zmianach troche napsuc.
    Co nie zmienia, ze zmiany "robione zgodnie ze sztuka" nie maja zadnego
    wplywu na zywotnosc.
    >
    > Skrzynie kłowe np w sporcie samochodowym można używać bez sprzęgła ale
    > to zdecydowanie skraca ich żywtoność, dlatego często na dojazdach do
    > OSów kierowcy zmieniają biegi ze sprzęgłem a na OS gdzie liczy sie czas
    > bez sprzęgieł.
    >
    Jakies zrodlo?
    >
    > Uderzenia o których pisze nie mają nic wspólnego z kłami. Mówie o udrach
    > których doświadczają zęby skrzyni podczas zmian bez sprzegła a ty o
    > uderzaniach kłów przy blokowaniu zebów - kompletnie różne miejsca.
    >
    No i jaki to udar dziala na te zeby? Pewnie taki sam jak przy zdecydowanym
    zamknieciu gazu czy daniu w palnik...
    >
    > Wyrównywanie momentów to coś za co dzieje się zawsze podczas zmiany
    > biegów i albo to następuje na tarczy sprzegła - tam gdzie powinno albo
    > na zębach w skrzyni - to już zależy od Ciebie.
    >
    To zdecyduj sie... momentow czy obrotow?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 58. Data: 2011-01-24 12:17:11
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, AZ <a...@g...com> wrote:
    >
    > No i jaki to udar dziala na te zeby? Pewnie taki sam jak przy zdecydowanym
    > zamknieciu gazu czy daniu w palnik...
    >
    Nie wspominajac o tym, ze dla kol zebatych o zarysie prostym a takie sa
    w skrzyniach klowych to jest pikus..

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 59. Data: 2011-01-24 12:26:16
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-24 13:05, AZ pisze:
    > On 2011-01-24, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
    >>
    >> Napisz w którym miejscu popełniłem błąd w rozumowaniu - ja bardzo
    >> chętnie uczę się nowych rzeczy ale jak działa skrzynia biegów to wiem.
    >>
    > Jak wiesz, jak jeszcze niedawno mowiles o rzekomo zuzytych zebach przez
    > zmiany bez sprzegla...

    Te zęby nie są rzekome

    > Dzwignia zmiany biegow nie dziala zero-jedynkowo, sa jeszcze miedzyluzy

    Przecież ja o luzie napisałem:
    cyt: "Przy zmianie biegów bez sprzęgła nie ma więcej jak luz po między
    zębami w skrzyni "miejsca" na dostosowanie prędkości obu wirujących
    dotąd swobodnie kół zębatych."

    Oczywiście że dochodzi jeszcze luz na wszystkich pozostałych
    przekładaniach od wału korbowego aż po koło napędowe. I to jest jedyny
    luz sumarycznie jaki masz aby obroty spadły.

    > (dlatego mowilem zebys obejrzal jak wyglada pamietnik) wiec przy zmianie
    > biegu bez sprzegla w czasie gdy jest luz, obroty silnika spadna. Zmiana
    > biegow bez sprzegla wymaga sprawniejszego operowania dzwignia zmiany
    > biegow i manetka, od takiej umiejetnosci wyrecza nas wlasnie sprzeglo.

    Wszystko się zgadza. Ja tylko pisze o tym że taka zmiana to ZAWSZE
    choćby najlepiej wykonana będzie to większe obciążenie na układu
    przeniesienia napędu niż gdy wykorzystuje się sprzęgło. A SKORO TAK to
    nie można pisać o ZEROWYM wpływie takich zmian na ten układ.
    To wszystko o co mi chodziło w tym wątku...


    > Po krotce:
    > 1. Jedziesz na biegu z odkrecona manetka
    > 2. Wywierasz lekki nacisk na dzwignie zmiany biegow bo i tak moment
    > dzialajacy na kly nie pozwala ich rozlaczyc.
    > 3. Odpuszczasz *lekko* gaz, dzwignia sama wedruje, w miedzyczasie gdy jest
    > ten luz obroty lekko spadaja, nastepuje zazebienie klow nastepnego
    > biegu i jedziesz dalej.
    >
    > No i co w tym wypadku Ci sie psuje?

    Nie się psuje ale wpływa negatywnie na żywotność co w długim okresie
    może przyczynić się do awarii. Natomiast w sieci są dostępne zdjęcia z
    tych awarii.

    Pozdrawiam
    Rafał



  • 60. Data: 2011-01-24 12:37:06
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >>
    >> Jak wiesz, jak jeszcze niedawno mowiles o rzekomo zuzytych zebach przez
    >> zmiany bez sprzegla...
    >
    > Te zęby nie są rzekome
    >
    A merytorycznie cos?
    >
    > Przecież ja o luzie napisałem:
    > cyt: "Przy zmianie biegów bez sprzęgła nie ma więcej jak luz po między
    > zębami w skrzyni "miejsca" na dostosowanie prędkości obu wirujących
    > dotąd swobodnie kół zębatych."
    >
    > Oczywiście że dochodzi jeszcze luz na wszystkich pozostałych
    > przekładaniach od wału korbowego aż po koło napędowe. I to jest jedyny
    > luz sumarycznie jaki masz aby obroty spadły.
    >
    Nie rozumiesz o czym sie do Ciebie pisze, nie luz we wszystkich posrednich
    ukladac, a luz w sensie, takiego momentu w ktorym nic nie jest zazebione.
    To ten moment w ktorym silnik moze swobodnie zmniejszyc obroty.
    >
    > Wszystko się zgadza. Ja tylko pisze o tym że taka zmiana to ZAWSZE
    > choćby najlepiej wykonana będzie to większe obciążenie na układu
    > przeniesienia napędu niż gdy wykorzystuje się sprzęgło. A SKORO TAK to
    > nie można pisać o ZEROWYM wpływie takich zmian na ten układ.
    > To wszystko o co mi chodziło w tym wątku...
    >
    Zeby o prostym zarysie sa w stanie zniesc duzo duzo wiecej, a kly jeszcze
    wiecej. Wiec ten wplyw jest praktycznie zerowy, pomijalny.
    >
    > Nie się psuje ale wpływa negatywnie na żywotność co w długim okresie
    > może przyczynić się do awarii. Natomiast w sieci są dostępne zdjęcia z
    > tych awarii.
    >
    No i co ulega tej awarii? Mowisz caly czas o zdjeciach, wiec wrzuc pare
    linkow i dyskutujmy dalej.

    --
    Artur
    ZZR 1200

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: