-
51. Data: 2011-01-24 11:54:27
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-01-22 16:48, Hinek pisze:
> Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com
>>
>> i ciekawy jestem jak po między tymi "kliknięciami" co niektorzy będą
>> robić "miedzygaz" ;)
>>
>>
> Jaki miedzygaz? Ty niestety nie masz zielonego pojecia o tym
> co piszesz! To sa skrzynie KLOWE konstrukcyjnie dostosowane do
> zmian biegow BEZ SPRZEGLA. Te potworne uderzenia ktore tak Cie
> przerazaja dzialaja na KLY. Sa one tak sprytnie wyprofilowane
> ze im to nie szkodzi. Luzy miedzyzebne o ktorych gdzies tam pisales
> nie maja zwiazku z tematem. Wyrownywanie "momentow" o ktorym
> tez pisales - to jakies horrendum...wiesz co to jest moment?
> Daj juz sobie siana..
Przeczytaj raz jeszcze wszystkie moje posty w tym wątku, pierdolnij się
młotkiem i później odpowiedz będzie prościej dla Ciebie i dla mnie...
Pozdrawiam
Rafał
-
52. Data: 2011-01-24 11:56:11
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-01-22 22:05, AZ pisze:
> On 22 Sty, 16:36, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
>>
>> A tu jest rzeczywistość:
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=udomc1Uf0Wc&feature=r
elated
>>
>> i ciekawy jestem jak po między tymi "kliknięciami" co niektorzy będą
>> robić "miedzygaz" ;)
>>
> Dużo jeszcze musisz się dowiedziec i pocwiczyc. Najlepiej wez sobie
> obejrzyj pamietnik z jakiejkolwiek skrzyni to zakumasz o co chodzi.
Napisz w którym miejscu popełniłem błąd w rozumowaniu - ja bardzo
chętnie uczę się nowych rzeczy ale jak działa skrzynia biegów to wiem.
Na pewno też inni skorzystają...
Pozdrawiam
Rafał
-
53. Data: 2011-01-24 11:58:32
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-01-22 19:22, Kuczu pisze:
> W dniu 2011-01-22 16:15, The_EaGle pisze:
>> W dniu 2011-01-22 10:32, NESSO pisze:
>>>> Fakt iż zęby skrzyni w motocyklach nie rozlatują się od zmian bez
>>>> sprzęgła nie oznacza że taka zmiana jest dla skrzyni zdrowa - wręcz
>>>> przeciwnie - jest nie poprawna a zdjęcia zużytych kół zębatych od
>>>> takich
>>>> zmian są dostępne w internecie.
>>>>
>>> Fajny wywód, tylko od czego te zęby miały by się rozlatywac lub
>>> zużywac
>>> skoro są zazębione na stałe?
>>
>> Zgadza się i wg Ciebie nie ma między nimi "luzu" ?
>>
>>> Dokładnie z tej animacji kilka watków wyżej wynika ze koła sa
>>> zazębione cały
>>> czas .
>>
>> Oczywiście że tak, i obracają sie swobodnie do czasu aż nie zmienisz
>> biegu w tym momencie obracające się swobodnie koło zostanie "spięte" z
>> wałkiem na którym się znajduje i w tym momencie dochodzi do udaru.
>
> Opowiedz prosze jak to swobodnie obracaja sie na walkach kola zebate.
> Twoje opowiesci zaczynaja byc coraz bardziej fascynujace.
Jak rozumiem wg Ciebie się nie obracają? Tylko co stoją nieruchomo?
Pozdrawiam
Rafał
-
54. Data: 2011-01-24 12:05:39
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
>
> Napisz w którym miejscu popełniłem błąd w rozumowaniu - ja bardzo
> chętnie uczę się nowych rzeczy ale jak działa skrzynia biegów to wiem.
>
Jak wiesz, jak jeszcze niedawno mowiles o rzekomo zuzytych zebach przez
zmiany bez sprzegla...
Dzwignia zmiany biegow nie dziala zero-jedynkowo, sa jeszcze miedzyluzy
(dlatego mowilem zebys obejrzal jak wyglada pamietnik) wiec przy zmianie
biegu bez sprzegla w czasie gdy jest luz, obroty silnika spadna. Zmiana
biegow bez sprzegla wymaga sprawniejszego operowania dzwignia zmiany
biegow i manetka, od takiej umiejetnosci wyrecza nas wlasnie sprzeglo.
Po krotce:
1. Jedziesz na biegu z odkrecona manetka
2. Wywierasz lekki nacisk na dzwignie zmiany biegow bo i tak moment
dzialajacy na kly nie pozwala ich rozlaczyc.
3. Odpuszczasz *lekko* gaz, dzwignia sama wedruje, w miedzyczasie gdy jest
ten luz obroty lekko spadaja, nastepuje zazebienie klow nastepnego
biegu i jedziesz dalej.
No i co w tym wypadku Ci sie psuje? Owszem jak sie nie ma o tym pojecia
mozna narobic syfu, np. pogiac wodziki.
--
Artur
ZZR 1200
-
55. Data: 2011-01-24 12:07:00
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
>>
>> Jaki miedzygaz? Ty niestety nie masz zielonego pojecia o tym
>> co piszesz! To sa skrzynie KLOWE konstrukcyjnie dostosowane do
>> zmian biegow BEZ SPRZEGLA. Te potworne uderzenia ktore tak Cie
>> przerazaja dzialaja na KLY. Sa one tak sprytnie wyprofilowane
>> ze im to nie szkodzi. Luzy miedzyzebne o ktorych gdzies tam pisales
>> nie maja zwiazku z tematem. Wyrownywanie "momentow" o ktorym
>> tez pisales - to jakies horrendum...wiesz co to jest moment?
>> Daj juz sobie siana..
>
> Przeczytaj raz jeszcze wszystkie moje posty w tym wątku, pierdolnij się
> młotkiem i później odpowiedz będzie prościej dla Ciebie i dla mnie...
>
Troszke kulturwy. Akurat w tym wypadku Hinek ma calkowita racje i
napisal dosc dokladnie o co chodzi. Rozumiem ze do Ciebie to nadal
nie przemawia?
--
Artur
ZZR 1200
-
56. Data: 2011-01-24 12:07:41
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-01-22 16:48, Hinek pisze:
> Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com
>>
>> i ciekawy jestem jak po między tymi "kliknięciami" co niektorzy będą
>> robić "miedzygaz" ;)
>>
>>
> Jaki miedzygaz? Ty niestety nie masz zielonego pojecia o tym
> co piszesz! To sa skrzynie KLOWE konstrukcyjnie dostosowane do
> zmian biegow BEZ SPRZEGLA.
Konstrukcyjnie dostosowane do zmian ZE SPRZĘGŁEM w motocyklach. Piszesz
takie bzdury że aż czytać się odechciewa. Pokaż mi który producent
motocykli pisze takie brednie jak ty.
Skrzynie kłowe np w sporcie samochodowym można używać bez sprzęgła ale
to zdecydowanie skraca ich żywtoność, dlatego często na dojazdach do
OSów kierowcy zmieniają biegi ze sprzęgłem a na OS gdzie liczy sie czas
bez sprzęgieł.
>Te potworne uderzenia ktore tak Cie
> przerazaja dzialaja na KLY. Sa one tak sprytnie wyprofilowane
> ze im to nie szkodzi.
Uderzenia o których pisze nie mają nic wspólnego z kłami. Mówie o udrach
których doświadczają zęby skrzyni podczas zmian bez sprzegła a ty o
uderzaniach kłów przy blokowaniu zebów - kompletnie różne miejsca.
> Luzy miedzyzebne o ktorych gdzies tam pisales
> nie maja zwiazku z tematem.
Oczywiście że mają - luzy zawsze są! Chyba że sam zaprojektujesz pojazd
w krórym luzów nie będzie - są takie silniki nazywają się silnikami
zatartymi (w miejscu zatarcia brak jest luzów).
>Wyrownywanie "momentow" o ktorym tez pisales - to jakies horrendum...wiesz co to
jest moment?
Wyrównywanie momentów to coś za co dzieje się zawsze podczas zmiany
biegów i albo to następuje na tarczy sprzegła - tam gdzie powinno albo
na zębach w skrzyni - to już zależy od Ciebie.
> Daj juz sobie siana..
Ty masz coś wspólnego z inżynierią? Bo zmysłu inżynierskiego to jak
widzę za grosz w Tobie nie ma...
Pozdrawiam
Rafał
-
57. Data: 2011-01-24 12:13:51
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
>
> Konstrukcyjnie dostosowane do zmian ZE SPRZĘGŁEM w motocyklach. Piszesz
> takie bzdury że aż czytać się odechciewa. Pokaż mi który producent
> motocykli pisze takie brednie jak ty.
>
Zaden nie napisze bo mozna przy nieumiejetnych zmianach troche napsuc.
Co nie zmienia, ze zmiany "robione zgodnie ze sztuka" nie maja zadnego
wplywu na zywotnosc.
>
> Skrzynie kłowe np w sporcie samochodowym można używać bez sprzęgła ale
> to zdecydowanie skraca ich żywtoność, dlatego często na dojazdach do
> OSów kierowcy zmieniają biegi ze sprzęgłem a na OS gdzie liczy sie czas
> bez sprzęgieł.
>
Jakies zrodlo?
>
> Uderzenia o których pisze nie mają nic wspólnego z kłami. Mówie o udrach
> których doświadczają zęby skrzyni podczas zmian bez sprzegła a ty o
> uderzaniach kłów przy blokowaniu zebów - kompletnie różne miejsca.
>
No i jaki to udar dziala na te zeby? Pewnie taki sam jak przy zdecydowanym
zamknieciu gazu czy daniu w palnik...
>
> Wyrównywanie momentów to coś za co dzieje się zawsze podczas zmiany
> biegów i albo to następuje na tarczy sprzegła - tam gdzie powinno albo
> na zębach w skrzyni - to już zależy od Ciebie.
>
To zdecyduj sie... momentow czy obrotow?
--
Artur
ZZR 1200
-
58. Data: 2011-01-24 12:17:11
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-01-24, AZ <a...@g...com> wrote:
>
> No i jaki to udar dziala na te zeby? Pewnie taki sam jak przy zdecydowanym
> zamknieciu gazu czy daniu w palnik...
>
Nie wspominajac o tym, ze dla kol zebatych o zarysie prostym a takie sa
w skrzyniach klowych to jest pikus..
--
Artur
ZZR 1200
-
59. Data: 2011-01-24 12:26:16
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-01-24 13:05, AZ pisze:
> On 2011-01-24, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
>>
>> Napisz w którym miejscu popełniłem błąd w rozumowaniu - ja bardzo
>> chętnie uczę się nowych rzeczy ale jak działa skrzynia biegów to wiem.
>>
> Jak wiesz, jak jeszcze niedawno mowiles o rzekomo zuzytych zebach przez
> zmiany bez sprzegla...
Te zęby nie są rzekome
> Dzwignia zmiany biegow nie dziala zero-jedynkowo, sa jeszcze miedzyluzy
Przecież ja o luzie napisałem:
cyt: "Przy zmianie biegów bez sprzęgła nie ma więcej jak luz po między
zębami w skrzyni "miejsca" na dostosowanie prędkości obu wirujących
dotąd swobodnie kół zębatych."
Oczywiście że dochodzi jeszcze luz na wszystkich pozostałych
przekładaniach od wału korbowego aż po koło napędowe. I to jest jedyny
luz sumarycznie jaki masz aby obroty spadły.
> (dlatego mowilem zebys obejrzal jak wyglada pamietnik) wiec przy zmianie
> biegu bez sprzegla w czasie gdy jest luz, obroty silnika spadna. Zmiana
> biegow bez sprzegla wymaga sprawniejszego operowania dzwignia zmiany
> biegow i manetka, od takiej umiejetnosci wyrecza nas wlasnie sprzeglo.
Wszystko się zgadza. Ja tylko pisze o tym że taka zmiana to ZAWSZE
choćby najlepiej wykonana będzie to większe obciążenie na układu
przeniesienia napędu niż gdy wykorzystuje się sprzęgło. A SKORO TAK to
nie można pisać o ZEROWYM wpływie takich zmian na ten układ.
To wszystko o co mi chodziło w tym wątku...
> Po krotce:
> 1. Jedziesz na biegu z odkrecona manetka
> 2. Wywierasz lekki nacisk na dzwignie zmiany biegow bo i tak moment
> dzialajacy na kly nie pozwala ich rozlaczyc.
> 3. Odpuszczasz *lekko* gaz, dzwignia sama wedruje, w miedzyczasie gdy jest
> ten luz obroty lekko spadaja, nastepuje zazebienie klow nastepnego
> biegu i jedziesz dalej.
>
> No i co w tym wypadku Ci sie psuje?
Nie się psuje ale wpływa negatywnie na żywotność co w długim okresie
może przyczynić się do awarii. Natomiast w sieci są dostępne zdjęcia z
tych awarii.
Pozdrawiam
Rafał
-
60. Data: 2011-01-24 12:37:06
Temat: Re: bez sprzęgła
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
>>
>> Jak wiesz, jak jeszcze niedawno mowiles o rzekomo zuzytych zebach przez
>> zmiany bez sprzegla...
>
> Te zęby nie są rzekome
>
A merytorycznie cos?
>
> Przecież ja o luzie napisałem:
> cyt: "Przy zmianie biegów bez sprzęgła nie ma więcej jak luz po między
> zębami w skrzyni "miejsca" na dostosowanie prędkości obu wirujących
> dotąd swobodnie kół zębatych."
>
> Oczywiście że dochodzi jeszcze luz na wszystkich pozostałych
> przekładaniach od wału korbowego aż po koło napędowe. I to jest jedyny
> luz sumarycznie jaki masz aby obroty spadły.
>
Nie rozumiesz o czym sie do Ciebie pisze, nie luz we wszystkich posrednich
ukladac, a luz w sensie, takiego momentu w ktorym nic nie jest zazebione.
To ten moment w ktorym silnik moze swobodnie zmniejszyc obroty.
>
> Wszystko się zgadza. Ja tylko pisze o tym że taka zmiana to ZAWSZE
> choćby najlepiej wykonana będzie to większe obciążenie na układu
> przeniesienia napędu niż gdy wykorzystuje się sprzęgło. A SKORO TAK to
> nie można pisać o ZEROWYM wpływie takich zmian na ten układ.
> To wszystko o co mi chodziło w tym wątku...
>
Zeby o prostym zarysie sa w stanie zniesc duzo duzo wiecej, a kly jeszcze
wiecej. Wiec ten wplyw jest praktycznie zerowy, pomijalny.
>
> Nie się psuje ale wpływa negatywnie na żywotność co w długim okresie
> może przyczynić się do awarii. Natomiast w sieci są dostępne zdjęcia z
> tych awarii.
>
No i co ulega tej awarii? Mowisz caly czas o zdjeciach, wiec wrzuc pare
linkow i dyskutujmy dalej.
--
Artur
ZZR 1200