eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybez pradu nie ma wspomagania ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 11. Data: 2013-08-06 22:47:28
    Temat: Re: bez pradu nie ma wspomagania ?
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-08-06 08:06, Marek Dyjor pisze:
    > Wojtek wrote:
    >> Dnia Mon, 05 Aug 2013 13:51:14 +0200, Marek napisał(a):
    >>
    >>> W aucie nie ma ladowania (12 V na klemach), swieci sie kontrolka
    >>> ladowania na tablicy i nie dziala wspomaganie (olej w pompie dolany).
    >>> Moze ktos z Was moze sie orientuje jaka jest zaleznosc miedzy
    >>> alternatorem i wspomaganiem kierownicy?
    >
    > np taka że i alternator i pompa sa na tym samym pasku klionowym który
    > sie zerwał :)
    W E90 2.0d przy 160.000 km pasek jest cały, a objaw ten sam.
    Tam odpada główne koło pasowe na wale.


  • 12. Data: 2013-08-18 18:55:58
    Temat: Re: bez pradu nie ma wspomagania ?
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 05 Aug 2013 13:51:14 +0200, Marek napisał(a):

    > Tak sie zlozylo, ze stalem sie posiadaczem astry 1,7 dti z 2002.
    >
    > U mechanika oprocz standardowego pakietu serwisowego musze rozwiazac
    > nastepujaca przypadlosc ...
    >
    > W aucie nie ma ladowania (12 V na klemach), swieci sie kontrolka
    > ladowania na tablicy i nie dziala wspomaganie (olej w pompie dolany).
    > Moze ktos z Was moze sie orientuje jaka jest zaleznosc miedzy
    > alternatorem i wspomaganiem kierownicy?
    >
    > Zanim sie udam do mechanika i naslucham sie roznej masci opowiesci
    > chcialbym sie poradzic. Moze ktos juz cos podobnego przerabial?

    Nie wiem co jest za układ w Astrach ale miałem przypadek, że jadąc
    wspomaganie się wyłączało, pomagało dopiero ponowne uruchomienie samochodu.

    Przyczyną był alternator, wymieniłem na nowy i problem znikł.


    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]


  • 13. Data: 2013-08-19 02:53:13
    Temat: Re: bez pradu nie ma wspomagania ?
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 8/6/2013 1:05 AM, Tomasz Pyra wrote:
    > Dnia Mon, 05 Aug 2013 15:22:57 +0200, Marek napisał(a):
    >
    >>> Jeżeli elektryczne to Wojtek już odpowiedział.
    >>>
    >>> Jeżeli hydrauliczne to pewnie alternator i pompa są na jednym pasku
    >>> i pasek poszedł.
    >>>
    >> To nie jest pelne elektryczne jak w nowszych autach. Jest pompa do
    >> ktorej nalewa sie oleju.
    >> Pasek jest, alternator, klima sie kreci.
    >
    > Ogólnie są trzy rodzaje wspomagania:
    > - elektryczne EPS, czyli silnik elektryczny bezpośrednio pomaga Ci kręcić
    > kierownicą
    > - hydrauliczne HPS, czyli pompa hydrauliczna napędzana paskiem generuje
    > ciśnienie które w maglownicy pomaga Ci kręcić
    > - elektrohydrauliczne EHPS, czyli tak jak hydrauliczne, ale pompa napędzana
    > jest silnikiem elektrycznym


    Jeszcze jest kilka dziwaków:

    -W Safrane ph2 mam coś jak EHPS, ale zupełnie inne
    są 2 wspomagania na raz, czyli zwykłe hydrauliczne i jakiś silnik
    na maglownicy (czy jakoś tak - bo jak zwykle części nigdzie się
    znaleźć nie dało do tego auta) - czym on się zajmuje nie wiem.

    Ale raz w mrozy się to "elektryczne zamarzło", komputer ładnie
    powiedział że wspomaganie nawaliło i że przechodzi w tryb zwykłego
    wspomagania. Była delikatna różnica w jeździe ale nie wiem na czym
    polegała bo tylko raz się tak "zawiesiło".

    -W niektórych BMW 7 E65 lub Lexus LS460/600 jest jeszcze takie co
    zmienia kąty i to też jakiś mix kilku typów był

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: