-
11. Data: 2013-08-06 22:47:28
Temat: Re: bez pradu nie ma wspomagania ?
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2013-08-06 08:06, Marek Dyjor pisze:
> Wojtek wrote:
>> Dnia Mon, 05 Aug 2013 13:51:14 +0200, Marek napisał(a):
>>
>>> W aucie nie ma ladowania (12 V na klemach), swieci sie kontrolka
>>> ladowania na tablicy i nie dziala wspomaganie (olej w pompie dolany).
>>> Moze ktos z Was moze sie orientuje jaka jest zaleznosc miedzy
>>> alternatorem i wspomaganiem kierownicy?
>
> np taka że i alternator i pompa sa na tym samym pasku klionowym który
> sie zerwał :)
W E90 2.0d przy 160.000 km pasek jest cały, a objaw ten sam.
Tam odpada główne koło pasowe na wale.
-
12. Data: 2013-08-18 18:55:58
Temat: Re: bez pradu nie ma wspomagania ?
Od: huri_khan <s...@s...pl>
Dnia Mon, 05 Aug 2013 13:51:14 +0200, Marek napisał(a):
> Tak sie zlozylo, ze stalem sie posiadaczem astry 1,7 dti z 2002.
>
> U mechanika oprocz standardowego pakietu serwisowego musze rozwiazac
> nastepujaca przypadlosc ...
>
> W aucie nie ma ladowania (12 V na klemach), swieci sie kontrolka
> ladowania na tablicy i nie dziala wspomaganie (olej w pompie dolany).
> Moze ktos z Was moze sie orientuje jaka jest zaleznosc miedzy
> alternatorem i wspomaganiem kierownicy?
>
> Zanim sie udam do mechanika i naslucham sie roznej masci opowiesci
> chcialbym sie poradzic. Moze ktos juz cos podobnego przerabial?
Nie wiem co jest za układ w Astrach ale miałem przypadek, że jadąc
wspomaganie się wyłączało, pomagało dopiero ponowne uruchomienie samochodu.
Przyczyną był alternator, wymieniłem na nowy i problem znikł.
--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Cruze 1,8 LT]
-
13. Data: 2013-08-19 02:53:13
Temat: Re: bez pradu nie ma wspomagania ?
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 8/6/2013 1:05 AM, Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Mon, 05 Aug 2013 15:22:57 +0200, Marek napisał(a):
>
>>> Jeżeli elektryczne to Wojtek już odpowiedział.
>>>
>>> Jeżeli hydrauliczne to pewnie alternator i pompa są na jednym pasku
>>> i pasek poszedł.
>>>
>> To nie jest pelne elektryczne jak w nowszych autach. Jest pompa do
>> ktorej nalewa sie oleju.
>> Pasek jest, alternator, klima sie kreci.
>
> Ogólnie są trzy rodzaje wspomagania:
> - elektryczne EPS, czyli silnik elektryczny bezpośrednio pomaga Ci kręcić
> kierownicą
> - hydrauliczne HPS, czyli pompa hydrauliczna napędzana paskiem generuje
> ciśnienie które w maglownicy pomaga Ci kręcić
> - elektrohydrauliczne EHPS, czyli tak jak hydrauliczne, ale pompa napędzana
> jest silnikiem elektrycznym
Jeszcze jest kilka dziwaków:
-W Safrane ph2 mam coś jak EHPS, ale zupełnie inne
są 2 wspomagania na raz, czyli zwykłe hydrauliczne i jakiś silnik
na maglownicy (czy jakoś tak - bo jak zwykle części nigdzie się
znaleźć nie dało do tego auta) - czym on się zajmuje nie wiem.
Ale raz w mrozy się to "elektryczne zamarzło", komputer ładnie
powiedział że wspomaganie nawaliło i że przechodzi w tryb zwykłego
wspomagania. Była delikatna różnica w jeździe ale nie wiem na czym
polegała bo tylko raz się tak "zawiesiło".
-W niektórych BMW 7 E65 lub Lexus LS460/600 jest jeszcze takie co
zmienia kąty i to też jakiś mix kilku typów był