-
11. Data: 2016-05-16 06:53:24
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: Shrek <...@w...pl>
On 16.05.2016 00:22, atm wrote:
> Az tak pachnaco nie jest ale faktycznie w wczesniej zalinkowanym
> artykule wnioski byly zdecydowanie gorsze:
> https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
e=web&cd=9&ved=0ahUKEwizuYznjd3MAhWJkywKHW53CwoQFghl
MAg&url=http%3A%2F%2Fwww.czasopismologistyka.pl%2Far
tykuly-naukowe%2Fsend%2F333-artykuly-na-plycie-cd-1%
2F7935-nowak-proszak-miasik-rabczak-wstepna-analiza&
usg=AFQjCNHFyg7pHh9gaDZ1HUmLc8Ou4mPtrw&cad=rja
>
> (PDF z zestawieniem wynikow pomiaru zaniczeczyszczenia spalin)
Próbka jedengo samochodu to trochę mało...
Shrek
-
12. Data: 2016-05-16 12:52:59
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2016-05-15 o 16:07, atm pisze:
>
>>
>> Tak z cieskwości LPG jest zdrowsze od ON/Pb dla środowiska
>>
>
> Stare ale chyba wciaz aktualne:
> http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/czy-auto-na-gaz-
naprawde-jest-ekologiczne/vwz2d
>
Artykuły w czasopismach niemieckich są obarczone pewnym błędem związanym
z właścicielami pisma (np. swego czasu było głośno o manipulacjach
niemieckich pism, których tłumaczenia ukazywały się w Polsce - chodziło
o rankingi aut). Generalnie Niemcy nie mają interesu w promowaniu LPG,
bo większość ich producentów nie oferuje takich rozwiązań, a jeśli już,
to szczątkowo.
I przy okazji - trochę "rzeźbiłem" w tej branży jako pisacz tekstów
motoryzacyjnych - żaden dziennikarz nie odważy się skrytykować
jakiegokolwiek auta, bo na drugi raz nie dostanie auta do testów, nie
dostanie zniżki na zakup, nie pojedzie do Barcelony na prezentację
nowego modelu... Krytykować można jedynie model, który nie jest już
produkowany lub ewentualnie coś, co jest niewymierne (autorowi np. nie
spodoba się kształt kloszy kierunkowskazów...). Dopiero jak iluś tam
ludzi kupi dany model i wywnętrza się na forach wtedy można dopiero
zorientować się, ile dany model jest wart i jakie ma wady. Więc nie
przywiązywałbym uwagi do praktycznie jakichkolwiek tego typu
filozoficznych tekstów, a już zwłaszcza w pismach zagranicznych (nawet
jeśli wydawane są po polsku).
LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle.
T.
-
13. Data: 2016-05-16 12:57:18
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: atm <...@v...pl>
> LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle.
> T.
>
Ale to jak z tym winem: dobrym i tanim ;)
Nie ma dostepnych rzetelnych w miare wspolczesnych zestawien tego typu?
-
14. Data: 2016-05-16 12:58:19
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5739a69c$0$22843$6...@n...neostrad
a.pl...
>LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle.
Tanie obecnie niewatpliwie jest.
Ale czy takie ekologiczne ?
Jesli mamy nowoczesny silnik benzynowy, z bardzo niska emisja, i
dolozymy do niego partacko instalacje LPG - to na pewno bedzie lepiej,
a co najmniej nie gorzej ?
No chyba, ze i benzyniaki byly "optymalizowane" do testu :-)
J.
-
15. Data: 2016-05-16 13:01:36
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
>Dziś gaz 1.41zł, a benzyna 4.25zł - czyli ponad 3x drożej.
A propos - jesli mi sie nie zdawalo, to przy wjezdzie do pewnego
garazu podziemnego zlikwidowali "zakaz wjazdu LPG".
Cos sie zmienilo w przepisach i mozna, czy zawsze bylo mozna pod
warunkiem jakims tam (wentylacja wymuszona ?), i tym razem
developer/wspolnota/zarzadca sie postaral ?
J.
-
16. Data: 2016-05-16 20:52:43
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: "abn140" <a...@g...com>
>A co do LPG to faktycznie wychodzi że to jest umierająca technologia
nie bałdzo....
http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-
0/
tyle ze jest wiele 'ale'
drogie jak diabli, z 10k
dedykowane, wiec nigdy nie bedzie wszystkich modeli
nie sprawdzone na klientach, jak to na poczatku, cholera wie ile wytrzyma
wtrysk pedzony samym gazem...
na lpg.forum raczej sklaniaja sie do stosowania instalek z dotryskiem celem
chlodzenia wtryskow benzyny...
o co dokladnie chodzi to nie wiem, mozna tam poczytac.
jeszcze vialle chyba robi instalki do bezp. wtrysku...
pozyjemy zobaczymy, stanieje pewnie, pierwsi taksiarze zdadza relacje, sie
zobaczy....
-
17. Data: 2016-05-17 00:02:27
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 16 May 2016 13:01:36 +0200, J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
>>Dziś gaz 1.41zł, a benzyna 4.25zł - czyli ponad 3x drożej.
>
> A propos - jesli mi sie nie zdawalo, to przy wjezdzie do pewnego
> garazu podziemnego zlikwidowali "zakaz wjazdu LPG".
>
> Cos sie zmienilo w przepisach i mozna, czy zawsze bylo mozna pod
> warunkiem jakims tam (wentylacja wymuszona ?), i tym razem
> developer/wspolnota/zarzadca sie postaral ?
Z tego co wiem to musi być wentylacja wymuszona i czujniki gazu.
-
18. Data: 2016-05-17 00:23:53
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 16 May 2016 12:58:19 +0200, J.F. napisał(a):
> Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5739a69c$0$22843$6...@n...neostrad
a.pl...
>>LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle.
>
> Tanie obecnie niewatpliwie jest.
>
> Ale czy takie ekologiczne ?
>
> Jesli mamy nowoczesny silnik benzynowy, z bardzo niska emisja, i
> dolozymy do niego partacko instalacje LPG - to na pewno bedzie lepiej,
> a co najmniej nie gorzej ?
>
> No chyba, ze i benzyniaki byly "optymalizowane" do testu :-)
No jeszcze pytanie co to tak naprawdę znaczy ekologiczne i ile CO2 jest
warte ile NOx itp. itd.
LPG wydaje się też prostsze pod kątem skomplikowania związków chemicznych
wchodzących w skład paliwa niż benzyna będąca mieszaniną przeróżnych
substancji i różnych dodatków.
Natomiast oczywiście inżynierowie projektując silnik i układ wtrysku
benzyny poświęcają na to dużo czasu, wymyślają różne sztuczki żeby osiągnąć
założone parametry.
A potem przychodzi taka instalacja LPG, z króćcami tam gdzie było wygodnie
je w kolektor wstawić, z krzywo przewierconymi dyszami, z tanimi
wtryskiwaczami które po kilkudziesięciu tysiącach każdy działa inaczej i
mapą którą prosty algorytm autoadaptacji sam wyliczył na podstawie 2 minut
pracy i analizie sygnałów z wąskopasmowej lambdy.
Mniej-więcej to na pewno będzie działać, ale raczej nie na pewno tak jak by
to wymyślili inżynirowie od tego silnika, również rzadko jest zrobione na
podzepołach o podobnej jakości i trwałości co fabryczne instalacje wtrysku
benzyny.
Ale jak to się przekłada na tą ekologię i jak wogóle tą ekologiczność
mierzyć to też nie do końca wiadomo.
Nie zdziwiłbym się gdyby też się okazało że 30-to letnie auto z LPG na
obojętnie jak ustawioną śrubkę nadal mniej szkodzi niż najnowocześniejszy
diesel świata :)
-
19. Data: 2016-05-17 09:02:53
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: Bolko <s...@g...com>
> No jeszcze pytanie co to tak naprawdę znaczy ekologiczne i ile CO2 jest
> warte ile NOx itp. itd.
> LPG wydaje się też prostsze pod kątem skomplikowania związków chemicznych
> wchodzących w skład paliwa niż benzyna będąca mieszaniną przeróżnych
> substancji i różnych dodatków.
Ekologiczny nic nie znaczy.
Jak jesteś eko oszołomem to najlepiej żebyś umarł.
Wtedy nie wydalasz żadnych związków :)
A w realnym świecie.
Potrzebuje robić codziennie 100km.
Rower/nogi/koń odpoada.
Pozostaje samochód.
I teraz pytanie który.
Żeby to policzyć trzeba wziąć samochód z 200 kkm na liczniku.
Takie po to żeby mieć do czynienia z realnym samochodem
I potraktować jako czarną skrzynkę.
Ile trzeba policzyć wszystkie koszty środowiskowe.
Czyli ile trzeba dać do baku i jakie "koszty" to powoduje.
I co jest na wyjściu i jakie "koszty" to powoduje.
I porównać różne samochody/srodki transportu.
I wybrać najmniej szkodliwą opcje.
I tak na zdrowy rozum to mi wychodzi że CNG jest najbardziej EKO.
A prawie się go nieuzywa.
Dziwne, dlaczego?
Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
pali 2,2litra/osobe/100 km.
Może samolot jest bardziej eko niż auto?
-
20. Data: 2016-05-17 09:56:52
Temat: Re: benzyna / LPG > 3
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2016-05-17 o 09:02, Bolko pisze:
> Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
> pali 2,2litra/osobe/100 km.
Jakieś podejrzane te dane, bo w samolotach podaje się spalanie na
jednostkę czasu, a nie na przebytą drogę (to, jaką drogę przebędziesz w
jednostce czasu zależy np. od kierunku i siły wiatru).
--
Liwiusz