  • 11. Data: 2013-05-24 18:45:09
    Temat: Re: baza emiter
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > I sprawdzałem omomierzem nie zwracając uwagi na to co jest podłączone do
    > tego tranzystora.

    No to B-E ma być zwarcie (~100R) C-E W jedną stronę pojemność w kierunku
    dużej rezystancji, w drugą (niekoniecznie) dioda, lub dwie.

    --
    Desoft

  • 12. Data: 2013-05-24 19:04:37
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    > No to B-E ma być zwarcie (~100R) C-E W jedną stronę pojemność w kierunku
    > dużej rezystancji, w drugą (niekoniecznie) dioda, lub dwie.

    tyle, że na BE ma 0,06 oma...

  • 13. Data: 2013-05-24 22:08:12
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kno6j4$js$1@node2.news.atman.pl...

    > tyle, że na BE ma 0,06 oma...

    też w normie (trafo)

    --
    Desoft

  • 14. Data: 2013-05-24 22:42:36
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:kno6j4$js$1@node2.news.atman.pl...

    > tyle, że na BE ma 0,06 oma...

    Musisz go wylutować, aby sprawdzić. Najlepiej nie omomierzem, ale
    testerem diód, który Ci pokaże w jednym kierunku spadek napięcia na
    złączu, a w drugim kierunku przerwę (w przypadku tranzystorów
    bipolarnych). W przypadku tranzystorów unipolarnych nie sprawdzisz ani
    testerem diód ani omomierzem. Musisz zmontować układ pracy takliego
    tranzystora.
    Poza tym napisałbyś symbol tego tranzystora, bo tak naprawdę nie wiemy z
    jakim tranzystorem mamy do czynienia.
    Czy jest to tranzystor bipolarny czy też unipolarny. Ponadto są
    tranzystory, które mają zblokowaną bazę z emiterem (w przypadku
    bipolarnych) lub bramkę ze źródłem (w przypadku unipolarnych) przy
    pomocy rezystora i/lub diód.

  • 15. Data: 2013-05-24 23:00:00
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 24.05.2013 17:01, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > ja się pytam a co Ty mi tu serwujesz testy IQ i na asertywność
    > europejską? nieładnie!

    A bo jak tak czytam Twoje posty na grupie, to się zastanawiam czy jesteś
    taki sam z siebie, czy Ci za to płacą ?

    ;-)

  • 16. Data: 2013-05-25 05:10:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl> wrote in message
    > nie wylutowywałem

    Tak właśnie myślałem... :-)

  • 17. Data: 2013-05-25 05:12:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message
    > Poza tym napisałbyś symbol tego tranzystora, bo tak naprawdę
    > nie wiemy z jakim tranzystorem mamy do czynienia.
    > Czy jest to tranzystor bipolarny czy też unipolarny.

    No ale z nazwy "emiter" możemy domyślać się, że jednak chodzi
    o bipolarny, nie?

  • 18. Data: 2013-05-25 07:41:39
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 25.05.2013 05:12, Pszemol pisze:

    > No ale z nazwy "emiter" możemy domyślać się, że jednak chodzi
    > o bipolarny, nie?

    Domyślać się można o ile Ministerstwo jest pewne, że to "emiter" a nie
    "źródło". ;-) Pewnie nadal go nie wylutował i wszelkimi możliwymi
    sposobami będzie próbował się dowiedzieć jak go sprawdzić bez użycia
    lutownicy :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 19. Data: 2013-05-25 08:56:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 May 2013 07:21:04 +0200, Grzegorz Kurczyk napisał(a):
    > Upss.... przepraszam. W drugim przypadku wyszło mi jednak niepełne
    > zdanie. :-( Już się poprawiam:
    > 2. W tranzystorze może występować taka sytuacja, że C-E ma rozwarcie, a
    > B-E zwarcie, ale wtedy tranzystorek jest uszkodzony.

    W tranzystorze nie moze, bo jak wystepuje to juz nie jest tranzystor
    tylko zwykly trojnik, albo jak kto woli - zlom ;-)

    J.

  • 20. Data: 2013-05-25 09:00:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 May 2013 07:41:39 +0200, Grzegorz Kurczyk napisał(a):
> [...]
    > "źródło". ;-) Pewnie nadal go nie wylutował i wszelkimi możliwymi
    > sposobami będzie próbował się dowiedzieć jak go sprawdzić bez użycia

    Jest metoda na pomiar w ukladzie, tylko wymaga cos 4 czy 5 kabli
    polaczeniowych.
    No i nie pamietam, byc moze nadaje sie tylko do dwojnikow i to w
    dodatku do rezystorow (liniowych).

    J.