  • 21. Data: 2013-05-25 09:15:37
    Temat: Re: baza emiter
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 25.05.2013 08:56, J.F. pisze:

    > W tranzystorze nie moze, bo jak wystepuje to juz nie jest tranzystor
    > tylko zwykly trojnik, albo jak kto woli - zlom ;-)

    Ale jeszcze złącze B-C może być sprawne :-) Swego czasu takich
    "tranzystorów" się jeszcze nie wyrzucało. Fakt, że to już nie był
    tranzystor tylko dioda z jedną niepotrzebną nóżką, którą dla uniknięcia
    pomyłki najlepiej było odrazu odłamać ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 22. Data: 2013-05-25 10:31:38
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl>
    napisał w wiadomości news:51a0651a$0$1266$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > tranzystor tylko dioda z jedną niepotrzebną nóżką, którą dla
    > uniknięcia pomyłki najlepiej było odrazu odłamać ;-)

    Ale to były zamierzchłe czasy, kiedy na zakup tranzystora trzeba było
    wydać całe kieszonkowe ;)

  • 23. Data: 2013-05-25 11:03:04
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    to monitor CRT 21", objaw ma taki, że po włączeniu zasilania przez chwilę
    pali się zielona lampka, po czym lampka zmienia się na pomarańczową i
    miga... na ekranie nic się nie pokazuje, nie ma też tego "syknięcia" kiedy
    wzrasta napięcie WN... tanzystor to o ile dobrze pamiętam Panasonic
    2SC5516... już tą mendę raz rozbierałem, znalazłem dwa mega spuchnięte
    kondziory, wymieniłem, ale to nic nie dało...

  • 24. Data: 2013-05-25 14:15:28
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > W tranzystorze nie moze, bo jak wystepuje to juz nie jest tranzystor
    > tylko zwykly trojnik, albo jak kto woli - zlom ;-)

    A tam od razu zlom :)
    Co, że przebite BE, jak pewnie BK jeszcze żyje - wykorzystać jako diodę,
    albo odpiłować wieczko (jeśli możliwe - wiadomo) i niech robi za fotoogniwo,
    można zrobić na tym wyłącznik zmierzchowy :)

  • 25. Data: 2013-05-25 14:33:15
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 25.05.2013 11:03, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > to monitor CRT 21",

    Jakieś bliższe dane tego monitora? Producent, typ? Czy to nadal tajemnica?

    objaw ma taki, że po włączeniu zasilania przez
    > chwilę pali się zielona lampka, po czym lampka zmienia się na
    > pomarańczową i miga...

    Podałeś jakiś sygnał na wejście video ? Domyślam się, że to monitor
    komputerowy. Niektóre modele nawet nie jękły bez podania prawidłowego
    sygnału synchronizacji na wejście DSUB. Mam takiego Panasonica 17",
    który po włączeniu tylko brzęknie pętlą rozmagnesowującą i po chwili
    miga kontrolką zasilania na pomarańczowo przechodząc w tryb standby.
    Dopiero po podaniu sygnału z komputera pojawia się W.N.

> [...]
    > pamiętam Panasonic 2SC5516... już tą mendę raz rozbierałem, znalazłem
    > dwa mega spuchnięte kondziory, wymieniłem, ale to nic nie dało...

    A wylutowałeś w końcu ten tranzystor do sprawdzenia czy dalej
    kombinujesz pod górkę ?

  • 26. Data: 2013-05-25 14:43:03
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    > A wylutowałeś w końcu ten tranzystor do sprawdzenia czy dalej kombinujesz
    > pod górkę ?

    gdyby życie było tak proste...

  • 27. Data: 2013-05-25 16:17:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl> wrote in message
    > to monitor CRT 21",

    No to czas kupić nowy, tu masz listę takich lepszych, z LEDowym
    podświetlaniem posortowane od najniższej ceny:
    http://www.tigerdirect.com/applications/category/cat
    egory_slc.asp?Recs=10&Nav=|c:5469|&Sort=4

    Ja bym wziął np. tego Acera 22" HD, 5ms za $99:
    http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/
    item-details.asp?EdpNo=4841118&CatId=5469
    Warty będzie samego dodatkowego miejsca na biurku jakie uzyskasz.

    W Polsce mogą być ciut droższe ale niekoniecznie bo macie tam
    też inne marki lokalne, mogą być nawet tańsze...

  • 28. Data: 2013-05-25 16:32:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> wrote in message
    > A wylutowałeś w końcu ten tranzystor do sprawdzenia
    > czy dalej kombinujesz pod górkę ?

    Czyż nie jest to dla Was jeszcze oczywiste że kolega nasz
    nie ma bladofiołkowego pojęcia na temat naprawy
    telewizorów? Jedyne co może zrobić to skrócić sobie
    męki i kupić nowy fajny monitor... :-) Przecież próba
    naprawy układu poziomego odchylania przez osobę
    niedoświadczoną w tych tematach skończy się w 100%
    fiaskiem po tym jak kupi (i potem spali) kilkanaście takich
    tranzystorów na drodze do swojej nieuniknionej porażki :-)

    On myśli że zidentyfikuje uszkodzony tranzystor i naprawi
    monitor wymieniając go - nie ma pojęcia że spalony
    tranzystor nie jest przyczyną samą w sobie tylko skutkiem
    a przyczyną jest pewnie jakiś wyschnięty kondensator
    w zasilaczu albo pęknięty rdzeń w trafo WN i zrobi biedak
    wysiłek syzyfowy, wypali parę litrów benzyny aby objeździć
    miasto za tranzystorem, wymieni go, i włączy telewizor
    po czym natychmiast tranzystor się znowu spali...

    Wybacz Ministerstwo, ale tak mi podpowiada Twoją
    przyszłość moja kryształowa kula... Dobra rada na to abyś
    zmienił swoje przeznaczenie to poszukaj w swojej okolicy
    jakiegoś elektronicznego złomowiska, najlepiej czegoś
    ekologicznego, i zanieś im swojego złoma - zrób z tej okazji
    jakąś uroczystość pogrzebową bo wiem że pewnie przez
    te ostatnie 20 lat jak się żarzył na Twoim biurku pewnie się
    mocno zżyliście razem i będzie dobrze... Nowy monitor
    LCD LED otrze Ci łzy po stracie "próżniowego" przyjaciela :-)

  • 29. Data: 2013-05-26 09:02:30
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Nowy monitor
    > LCD LED otrze Ci łzy po stracie "próżniowego" przyjaciela :-)

    Szkoda czasu i pieniędzy, aby reanimować stare lumpy, tym bardziej, że
    "żrą" dużo prądu i inwestycja w LCD szybko się zwróci.
    Używki LCD można kupić nawet za 100-150zł. Za 200-250zł to już "full
    wypas".
    Używane CRT za 20-50zł, a nawet i za darmo.
    Ostatnio nawet samemu się pozbyłem 2szt. CRT 17-to calowych firmy NEC.
    Monitory w pełni sprawne.

  • 30. Data: 2013-05-28 14:44:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Trzeba zapytać czy nasz kolega
    Chyba Twój...

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/