  • Data: 2010-03-12 12:43:50
    Temat: Re: baterie
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora

    m...@i...pl pisze:
    > Pytanie brzmi: czy przed wymianą baterii tą "naładowaną" miesiąc
    > wcześniej doładować (jeśli jest taka możliwość) czy od razu
    > do aparatu.

    Można doładować, nie ma przeciwskazań. W przypadku długo przechowywanych
    akumulatorów "mądrzejsze" ładowarki umożliwiają nieco inne warunki
    ładowania, przez co akumulatory są bardziej odporne na samorozładowanie.
    Niestety te dokładane do sprzętu nie, dlatego doładowanie jest
    najrozsądniejsze jeśli chcemy 100% pojemności.

    > W którym momencie baterie wymienić: czy jak pali się już
    > czerwona kontrolka na aparacie i mruga? czy jak aparat sam się
    > wyłączy (z punktu widzenia żywotności baterii).

    Automatyka aparatu odłączy zasilanie aby nie przekroczyć granicznego
    napięcia, które mogłoby spowodować fizyczne uszkodzenie akumulatora.

    PS. Powyższe dotyczy Li-Jon, Li-Pol.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!