-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
Date: Thu, 07 Nov 2013 22:37:19 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 24
Message-ID: <l5h16f$19j$1@node2.news.atman.pl>
References: <527bf5ca$0$2301$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: staticline-31-183-66-154.toya.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1383860239 1331 31.183.66.154 (7 Nov 2013 21:37:19 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Nov 2013 21:37:19 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.0
In-Reply-To: <527bf5ca$0$2301$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:654566
[ ukryj nagłówki ]On 07.11.2013 21:19, ToMasz wrote:
> witam
>
> planuje doładować akumulator samochodowy, baterią słoneczną. oczywiście
> będzie leżała na kokpicie, za szybą samochodową. pieron wie czy owa
> szyba ma jakieś właściwości atermiczne. fioletowa nie jest. Czy ktoś wie
> w praktyce o ile % ogniwo słoneczne da mniej energii?
>
> ToMasz
Tu masz artykuł z właściwościami szkła samochodowego:
http://www.swiat-szkla.pl/component/content/article/
4321
Są tabelki i wykresy. Szczególnie z pierwszej tabelki widać, że taka
szyba (jak jest idealnie czysta!) przepuszcza jakieś 70% energii
promieniowania słonecznego, więc na wstępie to co chińczyk podaje jako
"sprawność" ogniwa obniż sobie o 1/3.
Jak chcesz bardzo dokładnie to porównaj te dane z tym wykresem:
http://tinyurl.com/p7frajt
To zielone to czułość widmowa zwykłego ogniwa krzemowego.
--
Pozdrawiam
Jakub Rakus
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.13 01:39 Pszemol
- 08.11.13 01:41 k...@g...com
- 08.11.13 01:51 s...@g...com
- 08.11.13 02:11 Jarosław Sokołowski
- 08.11.13 02:25 k...@g...com
- 08.11.13 03:26 Jarosław Sokołowski
- 08.11.13 05:55 s...@g...com
- 08.11.13 08:30 m...@g...com
- 08.11.13 08:51 m...@g...com
- 08.11.13 08:57 Jarosław Sokołowski
- 08.11.13 09:04 ToMasz
- 08.11.13 09:17 m...@g...com
- 08.11.13 10:27 fifak
- 08.11.13 11:29 Budyń
- 08.11.13 11:40 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=