  • Data: 2024-08-22 22:55:30
    Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-08-22 08:31, Marek wrote:

    > Ale fotony/kwanty energii z tą informacją o składzie atmosfery planety
    > walą do nas płaszczyzną o wielkości całej średnicy owej planety. Patrząc
    > na to to też wcale nie jest mało...
    > Myślę, że to tylko kwestia precyzji i selektywności odbioru informacji
    > (kwestia czasu gdy ogarniemy ten poziom). Strach pomyśleć jaka skala
    > informacji obecnie do nas dociera z Wszechświata (czyt. nas otacza, jest
    > dostępna na wyciągnięcie ręki) ale jeszcze na razie nie posiadamy
    > zdolności (selektywnego) jej odbioru.

    Tak, analiza spektralna ma sens i dziala na tyle dobrze w warunkach
    ziemskich ze daje sie z niej sporo wyczytac i sa to informacje wiarygodne.

    ALE!

    Istnieje sporo czynnikow zaburzajacych samo widmo jak i jego odbior na
    ziemi.
    Jesli sie taka analize zrobi nieza dokladnie to moze wyjsc ze na danej
    planecie wcale nie ma jakiegos tam zwiazku bo to dane spektrum jest
    efektem paru nieprecyzyjnosci lub awarii sensora i wtedy cala analiza
    jest nieprawdziwa i dopoki sie jej nie powtorzy (a komu sie chce robic
    badanie powtornie?) albo nie wykona inna metoda to trudno wykryc ze
    jednak wniosek na temat obecnosci np. aminokwasu jest calkowicie bledny.

    Podstawowe atomy/czasteczki latwo wykryc. Tlen, wodor, azot, wegiel,
    szczegolnie w fazie gazowej - pikuś.

    zelazo na powierzchni marsa? Nie tak latwo.

    Aminokwas w ogonie komety? Trudno.

    Aminokwas w atmosferze planety - niezwykle trudno i nikt by zadnej
    decyzji w oparciu o taki wynik nie podjal.

    --
    Lukasz